Nej tak til den nye uniform (spejdertrøje) uden mærker!

Kommentarer

#403

Vi har en pige der har gået til spejde i mange år og det mærker syntes hun er sjovt at få hendes skjorte. Det vil ikke blive det samme for hende hvis det ikke kom på hendes skjorte.

Jytte Risvig (Bording, 2019-11-26)

#410

Jeg altid har været SÅ glad for mine mærker og de har motiveret mig til at udmærke mig. Jeg har aldrig (!) snakket eller hørt om nogen, der er blevet negativt påvirket af egne eller andres mærker. Det er en stor del af det at være spejder, og jeg synes det er SÅ forkert at fjerne dem!
Og så vil jeg desuden tilføje de skaber fællesskab på tværs af landet og korps, når man finder andre med samme mærke som en selv. "Ej, var du også i Kandersteg i 2013?!"

Clara Dahlberg-Garde (Bagsværd, 2019-11-26)

#412

Jeg skriver under, fordi jeg er uenig i de argumenter der bliver stillet for den nye uniform, og synes bestemt at det er en positiv ting at man har sine mærker fremme så andre kan se dem, i min optik styrker det de nye at se nogen med mange mærker, så de også kan stræbe efter at få mærker og mange af dem. Vi har alle været nye spejdere med kun de få mærker der nu engang er på uniformen når den er helt ny, og så bygger man op derfra, og hvorfor skulle man gøre noget ekstra for at få et nyt fedt mærke hvis ikke man kan vise det frem for de andre i gruppen eller når man er ude blandt andre spejdere? Da vi (KFUM) fik nu uniform var der en masse vanskeligheder med den, som lommer hvor bæltestropperne på rygsækken er, og en vandtæt lomme der er besværlig at komme i, men den er stadig noget bedre end en trøje man ikke engang kan have sine mærker på, og hvad sker der lige for en skrå lynlås? Jeg synes godt man kan lave en fleece trøje der fungere som officiel uniform, men der skal også være mulighed for skjorten med mærker, så man kan vælge om det er den ene eller den anden man bruger fra dag til dag, lidt ligesom den der er i KFUM-spejdernes nye uniform, hvor den sidder indvendigt i uniformen, men kan lynes af, så man enten bruger trøjen eller uniformen eller begge dele.

Mads Haugaard Kragh Kristensen (Kjellerup, 2019-11-26)

#414

At afskaffe mærkerne og uniformen er at afskaffe spejders identitet.

Jakob Chistensen (Sulated, 2019-11-26)

#415

Mærker er en del af spejderlivet, og det at arbejde for noget og få en fysisk gevinst af det, er meget motiverende. Selvom den fysiske gevinst "bare" er et stykke stof.

Laila Winthereig (Møldrup, 2019-11-26)

#417

Uniform og mærker er en del af et kæmpe fællesskab, og alle er stadig velkommen og mange nye ser op til de "gamles" mærker og vil selv opnå det samme.
Uniform og mærker skaber fællesskabet

Annemette Kristensen (Kjellerup, 2019-11-26)

#422

Jeg skriver under fordi hele identiteten med spejder og mærker forsvinder når man ikke kan sætte den på uniformen.

Randi Kristensen (Dronninglund, 2019-11-27)

#424

Min datter går til spejder og er stolt af sine mærker og elsker at vise dem frem
Det motivere hende at se andres mærker og giver hende ideer til hvilke hun gerne selv vil tage

Ricke Thomsen (Gørlev, 2019-11-27)

#425

En ændring af hele det kulturelle grundlag for korpset, kan ikke bare gennemføres med et streg

Lene Hammer (København, 2019-11-27)

#426

Beslutningen er udemokratisk, forkert mod hele spejderhistorien og vil få en masse pigespejdere til at forlade bevægelsen.

Marlene Torp (Høng, 2019-11-27)

#427

Jeg er FDF’er og ser helst ikke, at dette skal blive effektueret og videre sprede sig til andre spejderkorps.

Randi Hoffmann (4300 Holbæk, 2019-11-27)

#428

Det er noget forbandet pjat, ikke at må sætte mærker på spejder uniformen.
Se lige hvor spejderne bærer mærkerne med stolthed.
Så kan man ligesågodt gå til fodbold eller andet ligegyldigt.

Kasper Trager (Ribe, 2019-11-27)

#430

For mig er min uniform også en stolthed, som giver en selvtillid jeg ikke har uden for spejder. Jeg kan fysisk se min udvikling. Tvivler på at jeg ville kunne få den samme følelse med spejdertrøjen.
Desuden er jeg imod at sådan en fundamental ændring i korpset kan gøres uden at høre medlemmernes holdning.

Julie Schrøder (Kolding, 2019-11-27)

#432

Jeg skriver under fordi jeg synes vi skal bevare den gamle tradition og lade en spejder være en spejder ! Jeg har selv en datter som er spejde hos de grønne pigespejder , og en af grundene til hun blevet spejder er fordi hun ser sine ledere som rollemodeller! Og ønsker sig stå i uniform og vise varden sine oplevelser, hendes eventyr og sin mod og dygtighed

Jennifer Herløv (Østerbro , 2019-11-27)

#433

Det er jo ikke en rigtig uniform, hvis man ikke kan sætte mærker på, der er rigtig mange som er spejder på brung af mærkerne og det vil være rigtig mærkelig, hvis man ikke kan se på hinanden uniformer, hvas for nogle kurser eller mærker man har tager. Vores uniform af spejler hvem vi er. Nogle har ingen ting på, fordi det ikke betyder noget for dem, og det er helt fair. Men for mit vedkommende, har jeg rigtig meget på min uniform, Der er rigtig meget historie bag den. OG hvis jeg ikke kunne sætter mærker og andre ting på den, ville den ikke have nogle værdi for mig.

Frederikke Balsby (Middelfart, 2019-11-27)

#436

Fordi jeg som norsk KFUK-KFUM speider dypt sympatiserer med mine stakkars medspeidere som nå risikerer å miste et av de viktigste kjennetegnene på speidern, vår uniform og merker. Dette er et tåpelig forslag som vil minke synligheten til speideren, svekke rekruttering og generelt fjerne litt av den tradisjonelle speideridentiteten.

Samund Ertesvåg (Trondheim, 2019-11-27)

#437

Jeg tænker, at skjorten er en stor del af de grønne pigespejders identitet, og de bærer både skjorte og mærker med en stor stolthed. Hvorfor skal vi skabe er samfund, hvor vi alle er ens - man må godt skille sig ud...

Dorte Nielsen (Rødby, 2019-11-27)

#440

For mig er uniformen er del af at være pigespejder og giver en fælles identitet for alle grønne pigespejdere lige meget hvor man er fra, hvor gammel man er eller hvor mange mærker man har. Samtidig med er den bruges på alle årstiden, enten udenpå en hel masse tøj når det er koldt eller som skygge imod solen når det er varmt. Ydermere er uniformen repræsentativ og kan benyttes til formelle ting når man repræsenterer de grønne pigespejdere f.eks. til gudstjenester, men også f.eks. til 100 års jubilæet hvor vi gik sammen gennem byen i vores grønne uniformer og fremstod som et fællesskab.
Mht. mærkerne er min oplevelse Sarahs, at de giver pigerne noget at se frem til og de beundre de større pigers og dem der har flere mærker's mærker, nærmere end at føle sig intimiderede. Mærkerne repræsenterer alle en spejderhistorie og giver piger som ikke kender hinanden en masse at snakke om.

Lisbeth Andersen Vest (Århus, 2019-11-27)

#441

Der skal mærker på en uniform

Ronni Jespersgaard Nikolajsen (Brønderslev, 2019-11-27)

#442

Spejdere uden mærker er ikke spejdere.

Majbrit Andersen (Løkken , 2019-11-27)

#444

Det er en tradition og super dejligt at få mærker på sin uniform. Tegn på gode gerninger, mod, udholdenhed mv og ikke mindst sammenhold. Mærker er et MUST

Charlotte Frederiksen (Herlufmagle, 2019-11-27)

#445

Jeg er ikke medlem af en gruppe lige pt., men har i mange år været spejder i Vejlby gruppe, hvor mærkerne altid har været en vigtig del af det at være spejder.
Jeg mener, at man ved at flytte mærkerne væk fra uniformen alienere det mest centrale i at være spejder - nemlig fællesskabet. Mærkerne er symbol på en færdighed man har eller et kursus man har været på - hvilket man kan dele med sine medspejdere. Desuden bliver man individualiseret ved at have sin unikke sammensætning af mærker på sin uniform - og det viser jo netop, hvor forskellige og unikke vi er som personer. Dermed bliver alle inkluderet.

Natasia Hindsbak (5000, 2019-11-27)

#446

Det er at gå i den gale retning. Vores piger er stolte af deres mærker på uniformen og dette vil vi helt sikkert miste medlemmer på

Trine Budolfsen (Brønderslev, 2019-11-27)

#447

Jeg er gruppeleder ved kfum spejderne og vores uniform i spejderverden er en del af vores identitet . Unifornem og dens mærker fortæller os hvem vi er og vi er stolte af at bære en uniform

Mona Lunding (Otterup, 2019-11-27)

#448

Jeg skriver under, fordi jeg fuldt ud støtter op om argumentet for ikke at droppe uniformen og mærkerne. Jeg har en datter, som er pigespejder og hun ser op til de ældre spejdere og ser frem til selv at gøre sig fortjent til de forskellige mærker. Det er noget af det, som gør det aller bedst at gå til spejder

Anne Povelsen (København Ø, 2019-11-27)

#455

1. Processen har været lukket uden inddragelse og dokumentation.
2. Spejdernes pædagogik hænger nøje sammen med pigernes indflydelse på valg af næste mål efterfulgt af visuel markering af fælles indsats på den enkeltes uniform, som bæres til møder, ture og lejre. Uniformen er spejderens CV.

Elsebeth Pii Svane (Risskov, 2019-11-27)

#458

Mærker fortæller historier og skaber mange snakke om hvordan de er skaffet..

Jan Dyhr Spatzek (Kolding, 2019-11-27)

#463

En spejder uden mærker er ikke en spejder. Hvad skal man så med alle sine mærker man tager.

Camilla Bruzelius (Haslev, 2019-11-27)

#465

Jeg skriver under fordi vi taber børn, hvis de ikke kan få lov til at tage mærker. Vores børn elsker at tage mærker, det er nok det samme ved pige spejderne

Helle Birkmosel (8220, 2019-11-27)

#472

Fordi spejder er i uniform med MÆRKER

Sille Lauritzen (Sæby, 2019-11-27)

#473

Mærker er ikke et pres for de unge eller eksluderende som ny, det giver i stedet et indblik i hvad det handler om, og er med til at motivere nye spejdere til at selv at få mærker og være aktiv spejder.

Maria Lange (Fredericia, 2019-11-27)

#474

Dueligheds mærker er for fedt

Anne Thiim (Hjallerup, 2019-11-27)

#476

Uniformerne er en del af at være spejder. Jeg vil gerne have dem tilbage

Dicte Barslund (København, 2019-11-27)

#482

Uniformen er en dagbog over ens spejderliv. Det burde have været vendt på et landsmøde om ændring af uniformen eller SPØRG PIGERNE SELV ! - hvad de synes om deres uniform .Send et spørgeskema ud til ALLE DE GRØNNE PIGESPEJDERE- så er alle blevet hørt , få et nuanceret svar på, hvad pigerne selv tænker, er der evidens på at de nye piger føler sig ekskluderet ? Må vi få denne undersøgelse offentliggjort. En sådan drastisk beslutning burde have været til
afstemning blandt korpsets medlemmer !!!! hvorfor må der ikke skiltes med hvor mange år man har været spejder ? ÅRSSTJERNERNE er netop noget som gør pigerne stolte og som de vil vise frem! Alle starter et sted og bliver bedre - tager mærker med årene ...viser mærkerne frem osv.
Hvorfor tage flere mærker fra nu af når de alligevel skal hjem i skuffen ?

Lena Frydenlund (Måløv , 2019-11-27)

#483

Jeg er uforstående overfor hvad godt en “uniform” uden mærker gør godt for. Derudover er spørgsmålet, om det overhovedet er en uniform uden mærker?

Zenia Bille (Harlev, 2019-11-27)

#485

En spejder uden mærker, er ikke en spejde

Morten Dahl (Kbh sv, 2019-11-28)

#486

Jeg er helt enig i ovenstående

Henriette Haagensen (Drøsselbjerg, 2019-11-28)

#491

Det er for dum.. børnene elsker at tage og få mærkerne, så de kan få syer dem på uniformen

Katrine Birkbak (Nørresundby, 2019-11-28)

#493

Mærker hører til på en spejderuniform - det er det der viser at man dygtiggøre sig, og jeg har da aldrig set nogle der har været kede af at andre har haft nogle mærker de ikke selv har haft.

Christina Nielsen (Grenå, 2019-11-28)

#497

Det er det rene vanvid. Hvor stopper det henne?

Anni Nielsen (Hjørring , 2019-11-28)

#498

Mærker er en vigtig del af spejder. Man føler sig stolt og verden kan se, hvordan man har bygget sit spejderliv op med lejrmærker og færdighedsmærker. Og ja uniformer varierer, men der er ikke én identisk uniform, og det gør os unikke.

Signe Birkefeldt (Skævinge, 2019-11-28)

#499

Jeg mener at det med mærker på skjorten er med til at give folk en mulighed for at afspejle sin personlighed og som spejder er dette med til at skabe trykke rammer og kreativitet

Josefine Nielsen (Hjallerup, 2019-11-28)

#504

Mærkerne dokumenterer det levede spejderliv og er omvandrende motivation for nye spejdere.

Ove Junne (Slagelse, 2019-11-28)

#505

Fordi jeg synes det er noget pjat at man ikke skal have lov til at vise hvad man har opnået/gjort som spejder

Sannah Andersen (Ska, 2019-11-28)

#507

Alle skal havde ret til mærker og minder

Christian Flyge Østergaard (Kirken Hyllinge, 2019-11-28)

#509

Min datter er ked af at hun ikke må sætte mærkerne på den nye uniform. Hun siger at mærker på uniformen hører til spejder, hvorfor så tage mærker hvis de ikke kan vises frem til sine spejder veninder, som ved hvad mærkerne betyder.

Maria Olsen (Nexø, 2019-11-28)

#511

Fordi, jeg er enig! Holder med pigespejderne - det duer ikke det der! En spejder tager mærker, og sådan er det! Hvis man ikke må vise sine mærker på en uniform - hvorfor hedder det så spejder?

Mathias Aricó (Thyregod, 2019-11-28)

#512

Jeg skriver under, fordi jeg syntes spejderne skal beholde deres mærker. Børn som ikke altid har succes i skolen blomstrer, når de hos spejderne opnår et nyt duelighedsmærke og kan få det syet på uniformen.

Lillian Lave Kuntz (Stilling, 2019-11-28)

#513

Mærker skaber sammenhold, er et udtryk for den subkultur af særlig ånd der hersker ved spejdere.
Duelighedstegn er beviset på evner og motivation for at virke som forbillede eller virke som idol for andre.

Claus Berg (Fredericia, 2019-11-28)

#516

Fordi jeg synes der er nogle udfordringer omkring den nye uniform

Helle Alfredsson Petersen (Frederiksberg, 2019-11-28)

#519

Dog har jeg ingen mærker på min uniform, men det er en god indgangsvinkel til at komme i snak med nye mennesker.

Gitte Jakobsen (Esbjerg, 2019-11-28)

#520

Mærkerne er vigtige for pigerne.
Desuden har hele processen været yderst udemokratisk

Ingolf Yde (Aarhus, 2019-11-28)

#521

Jeg synes, at skjorten er et udtryk for tradition, den er genkendelig og troværdig, og pigerne ønsker at vise omverdenen deres mærker.

Pernille Bruun (3730 Nexø, 2019-11-28)

#524

Har været spejder hele mit liv - og det er en ting de unge ser op til ved deres ledere. At uniformen er fyldt med spændene og flotte mærker.

Djan Blom (Randers C, 2019-11-28)

#525

For mig og mine børn betyder mærkerne en del.

Eva Carter (Tilst, 2019-11-28)

#526

Jeg synes det er en virkeligt dårlig ide når mange nemlig går rigitgt meget op i at have mange mærker og kunne vise dem frem

Asta Hejle (Hjallerup, 2019-11-28)

#528

Jeg synes det er vigtigt vi får mærker på vores uniform lige så meget som ungerne elsker at få et mærke når de er færdige med det så de føler de har gjort nået for at få mærket

Lotte Altenburg (Hårlev, 2019-11-28)

#532

For mange, mange år siden var jeg selv grøn spejder, og jeg husker stadig, hvilken kæmpe personlig triumf det var, når man havde fået et nyt mærke. Men det allerbedste var, når man med stolthed kunne fremvise resultatet af sin indsats ved at placere mærket på sin uniform, så alle kunne se, hvad man med udholdenhed og stædighed havde opnået, og bagefter kunne man sammen tale om, hvor stærkt det var at have gennemført disciplinen, og hvad næste mål skulle være. Alle kunne få disse mærker, hvis de ville - alle havde lige muligheder. At fremvise sit nyerhvervede mærke på uniformen handlede ikke om at prale af at være en ener med medfødte personlige talenter eller særlige egenskaber i de forskellige discipliner, men om at man ydede sit bedste - og hvert opnået mærke var således et bevis på, at man var en del af et fællesskab med et fælles mål, som man kunne være stolt af, og alle de rosende ord, efter mærket var blevet sat på uniformen, varmede længe.

Yvonne Bahner (Charlottenlund, 2019-11-29)

#535

Jeg kan ikke se formålet med at udskifte vores uniform. Jeg forstår budskabet, men kan ikke se at det nås ved blot at ændre uniformen og fjerne mærkerne. Mærkerne er tegn på stolthed og oplevelser, ikke et rang-system.

Julia Kaoli (Haslev, 2019-11-30)

#537

Jeg vælger at protestere, fordi dette tiltag ødelægger en større del af fornøjelsen ved at være grøn pigespejder. De fleste børn der vælger at blive spejdere, vælger det for fællesskabet og oplevelserne. Mærkerne skal ikke ses som “karakterer”, men måske nærmere som en fotobog over pigernes oplevelser. Særlige mærker bliver også hurtigt samtale emner når de er samlet med andre pigespejdere.

Pia Garbarsch (4690, 2019-11-30)

#544

Jeg skriver under fordi jeg synes det er et rigtig dårligt valg og et endnu dårligere valg ikke at lytte til spejderne/medlemmerne.

Caroline Myrup (Haslev, 2019-12-01)

#545

Min datter eeeeeelsker sin uniform og sine mærker. Pigerne bruger meget tid på, at samlingen deres uniformer og de ser det på ingen måde som noget negativt, at de store spejder har flere mærker. Tværtimod, ser de op til de store og går derfor rigtigt meget op i, at få mærkerne. De er så stolte nå de får nye mærker, som skal på uniformen.

Ditte Hartwich (Gørlev , 2019-12-01)

#549

Fordi jeg syntes det at sætte sine mærker på sin trøje og kunne vise hvor stolt man er over dem er en af de fedeste følelser. Jeg har selv været FDF'er hvor vi også fik mærker. Jeg samlede dog ikke så mange men blev inspireret af at se andre børn med flotte mærker.
Det ville være forkert at lave denne tradition om(som det er i mine øjne).
Og hvor skulle de så have deres mærker?

Manon Poulsen (Gørlev, 2019-12-01)

#550

Jeg har været spejder 11 år og min lille søster er spejder nu. Jeg ved hvor stor en betydning mærkerne på uniformen har. De er ens trofæ og det er en kæmpe succes og motivation at knokle for et mærke og endnu bedre når man kommer ugen efter med en nyt mærke på uniformen. Den fortæller end historie og er meget personlig, og det er netop det fede ved at være spejder.

Carla Emilia Andersen (Haslev , 2019-12-01)

#551

Mærker høre for mig til på min uniform

Merete Frandsen (Hillerød, 2019-12-01)

#559

Fordi jeg ved hvor vigtigt det er for mit barnebarn at kunne bestå og få disse flotte mærke som man kan sætte på tøjet

Tina Hartwich (Kokkedal, 2019-12-01)

#564

Fordi mærkerne på uniformen er er stor del af det at gå til spejder.
Og de forskellige afdelinger er IKKE blevet spurgt om deres mening. Det er bare de “højere magter” der har bestemt det!!!

Lotte Munk (Randers, 2019-12-02)

#565

Den gamle uniform med mærker er en vigtig del af det at være spejder

Susanne Sønderup (Randers, 2019-12-02)

#567

Jeg skriver under, fordi det er simpelthen for latterligt, at de skal have nye trøjer. Der er store piger, som har brugt år, på at indsamle mærker og viser dem stolte frem, men der er også små piger, som har glædet sig til at skulle indsamle disse mærker og nogen, som allerede har indsamlet få, og viser de få frem.

Signe Hansen (Gørlev, 2019-12-02)

#573

Jeg skriver under fordi, mærkerne er en stor motivationsfaktor, det at de sidder på uniformen giver anledning til gode snakke, at sætte sig personlige mål og vise hvor meget forskelligt korpset og spejderlivet har at byde på.
De nye får hurtigt mulighed for også at tage mærker og jeg/vi oplever det på ingen måde ekskluderende. Det må gerne være synligt hvad man kan opnå og I er som korps gode til at rumme og inkludere

Maria Thuesen (Randers, 2019-12-02)

#575

Jeg syntes det er vigtigt for pigerne at blive anerkendt med et mærke som de kan vise frem på uniformen. De ser op til hinanden både personligt men også pga de mærker de har på uniformen.

Louise Holst (Frederikssund, 2019-12-02)

#576

Det er en del af at være spejder at der er mærker på uniformerne det er en af grundende til at begge mine børn går til spejder hvis mærkerne ikke må sidde på deres uniform mere så tror jeg ikke de vel gå til spejder mere

Pia Pedersen (Mullerup , 2019-12-02)

#578

Fuldstændig tåbelig beslutning. Uniformerne repræsenterer pigernes historik med spejder og hvad de har opnået. Det viser at de har gjort sig umage og dermed opnået et mærke.
Overvejer kraftigt at finde en anden spejder gruppe hvis afskaffelsen står ved magt

Carsten Andersen (Frederiksberg , 2019-12-02)

#580

Det er i min optik at fratage pigerne deres individualisme. Man bliver ikke mere inkluderet i en gruppen ved at alle “ligner” hinanden.

Cathrine Lauritsen (Hvidovre, 2019-12-02)

#581

En uniform uden mærker nedgør værdien af mærket, (hvorfor gå 75 km på 26 timer hvis der ikke er nogen der må vide det) må man ikke være stolt af at man har gjort noget sejt?
Jeg forstår ikke jeres holdning og jeg tror det får de store piger til at stoppe hvis ikke der må være mærker.
Mvh far til to piger på 14 og 19 der overvejer at stoppe.

Torben Høj Laursen (Randers, 2019-12-02)

#582

At fjerne mærkerne fra uniformen, er da det største selvmål i nyere tid af de grønne pigespejdere. Jeg deler indsamlings starters bekymring for at det sender medlemmer løbende mod andre spejderkorps, og køber ikke præmissen om at det virker ekskluderende for nye spejdere at møde ældre medlemmer men uniformen fuld af mærker. Tværtimod tænker jeg jo det giver noget at se frem til og op til. Og helt ærligt, sværere er mærker jo heller ikke at opnå?!
Som mor til en nuværende pigespejder, oplevede jeg selv den umiddelbare undren og ikke mindst skuffelse over denne beslutning, ikke bare fra min egen 12 årige datter, men også fra spejdergruppen.
Og som selv tidligere pigespejder, kunne jeg godt frygte det er begyndelsen på enden, for et ellers unikt fritidstilbud.

Linda Boje (Randers, 2019-12-02)

#583

Fordi min datter syntes det er helt forkert hun ser frem til at få de mærker på tøjet og over vejer at skifte korps pga de nye uniformer

Dennis Carlsen (Randers sv, 2019-12-02)

#585

Jeg syntes at mærker og uniform er det der gør spejder seje og en gammel tradition

Kim Jensen (København, 2019-12-03)

#586

Fordi jeg syntes det er noget pis at msn vil til at fjerne kvaliteterne ved at være spejder

Mads Nørgaard Jensen (Blenstrup , 2019-12-03)

#590

Jeg skriver under, fordi jeg synes mærkerne skal på i uniformen. Det er en del af at være spejder at have uniform på med de mærker man har opnået.

Ana Valverde (Hvidovre, 2019-12-05)

#592

Min datter ønsker fortsat mærker på sin uniform.

Kasper Hyllested (Frederiksberg, 2019-12-05)

#594

Maia vil gerne beholde mærkerne på spejdertøjet, der er gode minder og historier i mærkerne.

Dem der har fundet på det, hvad er det de tror???
Og for hvis skyld???
Undrer mig.
De burde istedet for (beslutningstagerne), komme ud som spejderledere med egne børn som spejdere, så de ved !!!
Det giver mening,
der forberedes, spejderne gør noget
og er blevet rigere på en oplevelse, de også husker på når de kigger på mærkerne og kan genfortælle om dem.

Tina Smith (Frederiksberg, 2019-12-05)

#595

Jeg skriver under fordi jeg som forældre til en 9 årig vil støtte min datters ønske om at kunne vise sine mærker. Hun inspires af at se de andre pigers uniformer og snakke om hvordan de har fået mærket, hvad de har lært eller oplevet

Tonja Banner (Frederiksberg, 2019-12-05)