Sig NEJ til 10 kæmpestore poolhuse I Marielyst Ferieby

Kommentarer

#1

Jeg ønsker ikke Feriebyen og det unikke område på Bøtø spoleret og ødelagt med denne form for byggeri.

Eva Helver (Nykøbing, 2019-10-25)

#2

Nej til kæmpestore poolhuse i Marielyst Ferieby.

Jesper Helver (Nykøbing F., 2019-10-25)

#5

Sådan et dejligt område skal ikke ødelægges af sådanne nogle kæmpe kolosser, der rummer så mange mennesker. Det vil også medføre unødig meget slitage af området, diget og stranden.

Louise Larsen (Nyk F, 2019-10-25)

#8

Jeg skriver fordi disse kæmpe luksus sommerhuse vil ødelægge vores ferieby

Jesper Andersen (Haslev, 2019-10-26)

#13

Jeg støtter fuldt ud Eva Helver's indvendinger mod byggeri af 10 kæmpe helårs udlejnings huse på 226 - 375 kvm. Det vil være et overgreb mod ikke blot feriebyen's nuværende beboere og nærmeste omegn men påvirke hele Marielyst. For hvad når en projektmager næste gang melder sig med et lignende projekt.?

Flemming Jakobsen (Roskilde, 2019-10-28)

#15

jeg skriver under, da jeg ikke mener at der skal bygges mega sommerhuse, der skal udlejes til unge mennesker. Støj og larm er ikke hvad jeg søger når jeg skal have ro i hovedet i sommerhuset!!

Birgitte Haasum (Greve , 2019-10-28)

#16

Har sommerhus i feriebyen og det et fuldstændigt uhørt at bygge kæmpe sommerhuse i vores fantastisk område med så meget historie, natur og fred og ro. Dette vil blive ødelagt med op til 300 gæster i udlejningshusene hver uge. De lejer bare husene og er ligeglad med området.

Christina Jacobsen (2680 Solrød strand , 2019-10-28)

#17

Stop Skanlux planer om “udlejningsfabrikkerne” i Marielyst ferieby. Jeg skriver under fordi, jeg ikke ønsker vores unikke ferieby til familieferie ødelagt af massiv udlejningsindustri.

Helle Knokgaard (Hillerød, 2019-10-29)

#22

Vi må ikke overudnytte vores strandnære områder i Danmark

Tomas Jakobsen (Hillerød, 2019-10-29)

#25

Det vil ødelægge hele feriebyen fra at være roligt og rart for alle, til et støjende miljø, som der er gjort erfaring med andre steder i Danmark.

Tina Clemmensen Lund (Vordingborg, 2019-10-29)

#28

Det vil være forfærdeligt hvis det skønne område bliver fuldstændigt ødelagt. De nye kæmpestore huse vil medføre støj og larm, og utryg færdsel for alle i feriebyen. Stop det.

Torben Svendsen (Jyllinge, 2019-10-29)

#31

Det fuldstændigt vanvid at spolere et smukt område med kæmpesommerhuse

Svend Erik Povelsen (Væggerløse, 2019-10-29)

#35

det store projekt vil ødelægge dette dejlige skønne sted med sin ro og idyl - med store poolhuse følger der megen biltrafik for at komme til husene som kan rumme mange mennesker.

Kirsten Werdelin (4623 lille skensved, 2019-10-29)

#36

Vi bruger feriebyen hvert år og ville helt sikkert vælge det fra hvis der kommer poolhuse midt i det hele.
Jeg mener det ville være så ærgerligt at bryde både freden og naturen i feriebyen

Jeanette Larsen (Glumsø, 2019-10-29)

#37

Vi skal passe på vores fantastisk smukke natur, samt dyrelivet og den dejlige fredelige og rekreative stemning der er i området. Fest og farver , med masser af berusede unge mennesker passer simpelthen ikke ind i "ligningen".
Mvh Anne Olsen, Væggerløse.

Anne Olsen (4873 Væggerløse, 2019-10-29)

#39

Det sidste stykke mod vandet skal holdes fri for sommerhuse. Og SÅ store sommerhuse passer heller ikke ind i mijøet

Michael Johansen (Hillerød , 2019-10-29)

#48

Jeg ikke ønsker al den trafik som disse huse vil skabe foran vores hus i ferie byen.

Nicolas Skaanild (København V, 2019-10-29)

#50

Alle de vægtige argumenter, som er fremført i ovenstående !!

Lone Bendix Rasmussen (Væggerløse , 2019-10-29)

#54

Vi må ikke ødelægge miljøet, som det er lige nu

Grete Lietzen Nielsen (København, 2019-10-29)

#55

Det er vanvittigt at bygge 10 poolhuse, fordi det vil ødelægge området for allerede eksisterende sommerhusejere, hvis huse vil falde i pris.

Lene Kring (Nykøbing F, 2019-10-29)

#56

vores lille idyll i Marielyst ville blive ødelagt -- poolhuse er ikke sommerhuse -- de hører ikke til et naturfølsomt sommerhusområde

Ulrich Bay Gosewinkel (Frederiksberg, 2019-10-29)

#59

Jeg er ikke intreserret i støj, og en helvede masse flere biler omkring hvor jeg bor. Og det vil det pr. Auto komme. Og så ser jeg absolut INGEN grund til at ødelægge vores skønne natur yderligere, og der er et hav af ferie huse omkring marielyst allerede.. Brug dem istedet...

Michelle Johansen (4873, 2019-10-30)

#62

Det er synd med mega sommerhuse med dén placering i et gammelt naturskønt område!

Bente Ejlertsen (Væggerløse, 2019-10-30)

#63

Disse Mega poolhuse hører ikke til på Marielyst.

Dorthe Juul Nielsen (Væggerløse , 2019-10-30)

#68

De kæmpestore pool-huse hører ikke hjemme i et rekreativ område som Marielyst. De burde placeres på arealerne hvor der i forvejen ligger tilsvarende store huse.

Henrik Simonsen (Væggerløse, 2019-10-30)

#69

Det er ikke et sommerhus, kun til udlejning.

Lene svensson (Helsinge, 2019-10-30)

#70

Fordi den slags huse ødelægger området. De er ucharmerende og grimme

Lisa Fuglsig Paarmann (Aalborg, 2019-10-30)

#72

Jeg kommer en del i området sammen med børn og børnebørn og har altid været glad for den fred og ro der er i området, kan levende forestille mig en masse larm og unge mennesker der laver larm og ballede samt hvor meget af den smukke natur der forsvinder NEJ TAK

Helle Bjørnskov (Hvidovre, 2019-10-30)

#73

Helt enig i alle de grunde som Eva skitserer

Jørgen Falk Rasmussen (Væggerløse, 2019-10-30)

#78

De ødelægger hele feriebyen
Så store huse har intet at gøre der.

Vivi Hansen (Ølstykke , 2019-10-30)

#79

Jeg er bekymret over udsigten til store grupper der rykker ind ugentlig på de skønne områder. De mennesker, som har husene i området ejer dem og passer på dem og har en interesse i fællesskabet og i at bevare den oprindelige plan og naturen i området. Disse er tænkt som en udlejningsmaskine og skal sælges til nogen, som ikke har tænkt sig at sætte sine ben i sommerhuset. Det er en ren pengemaskine på bekostning af fællesskabet, naturen og nabohensyn.

Vicki Gaulshøj (København S, 2019-10-30)

#81

Jeg ikke syntes, der skal ændres på de rolige og dejlige omgivelser i Marielyst Ferieby, hvor mine forældre har sommerhus. Lad naturen være som den er!

Patrick Lockenwitz Skov (København Ø, 2019-10-30)

#82

Jeg er nabo til det påtænkte byggeri og frygter, at hele det historiske naturområde vil skifte karakter til den gale side, hvis projektet gennemføres.

Knud Brusgaard Nielsen (Nykøbing F, 2019-10-30)

#83

Jeg underskriver da jeg er enig med Eva i at området vil ændre karakter, fra naturskønt til festplads. Jeg har selv sommerhus i feriebyen.

Ann Porsmose (København S, 2019-10-30)

#86

Det vil totalt ødelægge omgivelserne og dyrelivet omkring bebyggelsen

Lykke Bergmann (Bøtø, 2019-10-30)

#92

Det vil helt sikkert give en masse uro i området

Jørgen Petersen (Kettinge, 2019-10-30)

#96

Jeg har hus i en naturskøn og rolig ferieby, som jeg IKKE ønsker ødelagt af kæmpestore poolhuse, larm og jagt på profit!

Amalie Mathiassen (Frederiksberg, 2019-10-30)

#102

Jeg skriver under fordi det vil være et stort tilbageskridt .

Nini Jakobsen (Frederiksberg, 2019-10-30)

#109

Jeg ønsker ikke at husene skal bygges inde i Marielyst Ferieby - der må kunne findes plads andre steder.

Rigmor Holck Friedrichsen (Søborg, 2019-10-30)

#110

Husene vil ødelægge områder.
Det er uhørt!

Anni Flensted (Væggerløse, 2019-10-30)

#111

De påtænkte huse vil ødelægge miljø, stemning, helhed i bebyggelsen. De passer ikke ind her. De må placeres i de nye udstykninger ved ringvejen! Bare fordi man har penge, skal man ikke kunne tillade sig alt.

Sigrid Kjøller (Nykøbing F, 2019-10-30)

#112

Det vil være en katastrofe for Feriebyen !!

Lene Green (Hjørring, 2019-10-30)

#113

Jeg skriver under fordi jeg synes at det ødelægger naturområdet.

Lars Ottosen (København S, 2019-10-30)

#117

Det er ikke ok, at ødelægge det smukke område.
Synd for dem er har købt et hus i området.

Anne Jensen (4800 Nykøbing F, 2019-10-31)

#118

Det ødelægger området👎😬

Conny Jensen (Hadlev, 2019-10-31)

#119

!0 kæmpesommerhuse hører på ingen måde hjemme i en fredelig natursøn og børnevenlig ferieby

Jytte Lyngvig (København, 2019-10-31)

#120

Jeg ønsker ikke 10 kæmpehuse, der vil ødelægge feriebyen unikke miljø og mulighederne for fredelig og tryg færden i området

Leo Bjørnskov (København, 2019-10-31)

#121

Der er så dejligt i feriebyen som den er, trist hvis roen bliver ødelagt,det er jo det vi har brug for når vi holder ferie.

Birthe Lund (Vordingborg, 2019-10-31)

#125

Jeg skriver under fordi jeg synes det vil ødelægge et stykke af Danmarks historien - at man anlagde feriebyer for at arbejder/mellem, - og lavindkomstfamilier kunne komme på ferie i smukke områder i landet. Det skal bevares så meget som muligt.
Desuden ligger sommerhusene i skøn natur med en masse vilde planter, spiselige træer og buske samt vilde dyr og derfor frygter jeg at mere bebyggelse i området vil være medvirkende til at ødelægge dette liv.

Nada Cay (Stege, 2019-10-31)

#126

Det vil ødelægge dyreliv, ideologi og fred i et større område.

Kirsten Braae (Idestrup, 2019-10-31)

#127

Det hører ingen steder hjemme med så store huse i et tæt bebygget sommerhus område.

Jytte Løvenkrands (København, 2019-10-31)

#130

Det er vigtigt at bevare området som det er også for dem som i forvejen ejer sommerhuse dernede , kan kkke se formålet med man laver så store ferieboliger. Med plads til mange unge mennesker som i den grad er i fest stemning , . Der må findes en neden løsning som ikke genere dem som i forvejen har sommerhuse dernede .

Connie Mattssson (Guldborg , 2019-10-31)

#135

Jeg syntes det er ærgerligt at man vælger at lave sådan et projekt dette sted man kunne vel vælge et sted så det ikke genere nogen andre end dem der bor og færdes i disse huse

Karina Nielsen (Nykøbing Falster, 2019-10-31)

#136

Lokalplanen skal være uændret gældende. Det er på den baggrund Folkeferiehusene er solgt

John Stævngaard (Nykøbing F, 2019-10-31)

#143

Jeg holder meget af at holde ferie i Marielyst Ferieby, det er et roligt og stille område hvor man kan slappe af og nyde naturen og dyrelivet. Det vil blive ødelagt af kæmpe poolhuse med plads til storfamilier og andre store forsamlinger, det ville være meget trist, hvis det skønne område bliver ødelagt.

Ulla Westermann (Herlev, 2019-10-31)

#144

Guldborgsund kommune ikke kan være bekendt at lægge 10 kæmpehuse midt i et ferieområde med huse, som er beregnet til almindelige familier på 4-6 personer. Det ville svare til at man lagde en festival- og dyrskueplads på græsarealet ved siden af Guldborgsund rådhus.

Jørgen Lange (Nykøbing Falster , 2019-10-31)

#145

Det er en skændsel mod feriebyens intentioner og et stort miljø mæssigt overgreb på et unikt miljø som er skabt fra starten af ferielovens tilblivelse. Historien taler sit tydelige sprog, om at man ønskede et begrænset område og en tæt bebyggelse for at de mange kunne benytte deres ferie i et roligt og harmonisk område.
Kommunen har mulighed for i miljøbeskyttelsesloven og lave et forbud, og inden for et år udarbejde en ny lokalplan såfremt de har vilje til lytte til de tætte brugere i området. Skanlus´ forsøger og lave et overgreb på et unikt miljø og dette bør ændres og stoppes af Guldborgsund kommunens politikere. I dette tilfælde lad miljøet og en sunde fornuft komme først i stedet for profitten.

Cyrild Jørgensen (Nykøbing f, 2019-10-31)

#146

Fordi kæmpesommerhusene vil ødelægge Marielyst Ferieby. Vores sommerhus kommer til at ligge 15 meter fra et af kæmpesommerhusene. Det er uden for vores fatteevne at forstå. Se vores debatindlæg i Folketidende den 31/10. Håber at vores politikere evner at få det stoppet.

Frank Lykke (Bøtølundvej 177, 2019-10-31)

#147

Jeg skriver under da jeg er enig med indlægsholder. De 10 store poolhuse hører ikke hjemme på området omkring Dansk folkeferies tidligere ferieområde.

Henrik Werdelin (Køge, 2019-10-31)

#149

Jeg frygter, at vores skønne område bliver påvirket negativt af uro, slitage og trafik, hvis 10 kæmpestore poolhuse bliver bygget i vores rolige område.

Kirsten Lange (Nykøbing Falster, 2019-10-31)

#150

Det er en helt uhørt beslutningsproces Guldborgsund Kommune har lagt for dagen i forhold til beboere i Marielyst Ferieby. Nyt projekt fremlagt uden mulig forberedelsestid for bestyrelsen i Feriebyen, som sammen med beboerne kan føle sig til grin med at have brugt tid og grundige drøftelser på et oplæg til drøftelse med Kommunen i forbindelse med indkaldelse til mødet om projekt på Digegrundene - Guldborgsund Kommune havde lige glemt at fortælle, at de havde et helt andet projekt på tegnebrættet - som langt fra svarer til de oprindelige planer for bibeholdelse af konceptet for Feriebyen, som ville tilgodese beskyttelse af den smukke natur og dyrelivet.

Lis Sørensen (København , 2019-10-31)

#159

Det byggeri er en skandale!

Palle Nielsen (Bøtøvej 280, 2019-10-31)

#160

Det er helt hul i hovedet, at ødelægge det fine velfungerende område med opførelse af store huse. I stedet burde der opføres flere som de nuværende eller lade området være ren natur.

Rita Christensen (Væggerløse, 2019-10-31)

#162

Det vil ødelægge naturen, og alt for store huse .

Ove Andersen (Bøtø, 2019-10-31)

#163

Jeg vil bevare naturen og dyrelivet i en unik og smuk ferieby

Jette Prütz Petersen (2605, 2019-10-31)

#164

Disse store sommerhuse, som oftest lejes ud til unge mennesker, hører ikke hjemme tæt på kystlinjen og i tæt bebyggelse - desuden frygter jeg, at det vil være ødelæggende for fugle- og dyrelivet derude.

Tove Larsen (Nykøbing F, 2019-10-31)

#165

Jeg ønsker at Marielyst ferieby skal bevare dyrelivet og naturen

Flemming Johan Sørensen (Brøndby, 2019-10-31)

#166

Jeg er imod opførelse af de store hotel bygninger, der kommer til at ødelægge den skønne natur og kystlinje. Udover at det overhovedt ikke passer ind i en stille og rolig ferieby.

Helle Bay Gosewinkel (Frederiksberg, 2019-10-31)

#168

Har sommerhus i Marielyst og er træt af de unges hærgen og druk

Runa Kot (4130, 2019-11-01)

#173

Jer er helt enig i Eva Helvers synspunkter omkring placeringen af de store poolhuse.

Lisette Kristensen (Nykøbing F., 2019-11-01)

#177

Vi skal ikke have så store huse i sommerhusområdet. Det får en alt for stor negativ indvirkning på det ellers så hyggelige miljø

Carsten Løvenkrands (Rødovre, 2019-11-01)

#182

De 10 legehuse vil ødelægge idyllen i en fredelig feriepark

De store huse appelerer til fest og ballade

Søren Rask (Maribo, 2019-11-01)

#185

Vi vil ikke have kæmpe sommerhuse

Ulla Larsen (Nykøbing F, 2019-11-01)

#188

Vi ikke ønsker øget trafik på vores vej. Og vi ønsker heller ikke at der afviges fra Lokalplanen.

Lene Skaanild (København K, 2019-11-01)

#192

Til Guldborgsund Kommune.

Jeg vil hermed gerne udtrykke min holdning til etablering af kæmpe sommerhuse. Vi er selv ejere af sommerhus nær det område som tænkes bebygget med store huse. Vi nyder den ro og balance der er med antal af nuværende huse og det smukke skovområde man går igennem for at komme til en af Danmarks bedste badestrand. For nogle år siden lejede vi et stort hus ude i Sildestrup for at fejre vores sølvbryllup, dette blev det værste vi nogen sinde kunne forestille os, i 3 nabohuse blev der holdt studenterfesten, hvilket medførte så megen støj og larm, at vi måtte tilkalde politiet, med ovenstående vil vi håbe at der træffes en rigtigt god beslutning, tænker et større antal borgere i området bør inddrages og der fremlægges forskellige forslag der kunne behandles. Mit forslag er at der ikke bygges på området, byg husene så langt væk at det ikke genere andre da den type huse typisk udlejes i forbindelse med store fester. Ønsker man at bevare et godt omdømme som et dejligt feriested, så tænk jer om en ekstra gang.

Børge Hansen (Maribo, 2019-11-01)

#193

Der kommer trafik udenfor de nuværende sommerhuse og naturen bliver ødelagt

Julie Myhlendorph (Vejle, 2019-11-01)

#195

Jeg skriver under fordi planerne tager ikke hensyn til områdets karakter, historie, adgangsforhold og eksisterende regler, geografisk placering af husene ift. eksisterende feriehuse.

Karsten Sørensen (Ishøj, 2019-11-01)

#200

Det unikke, fredelige, rekreative naturområde, som værdsættes af både lokale, andre danskere og udenlandske gæster, skal ikke ødelægges af 'feriekolonier', der skal opføres kun med profit for øje. Og turisterne, som kommunen gør alt for at tiltrække, vil blive væk, de kommer jo netop pga. det unikke naturområde uden stress og jag.

Inge Lise (Væggerløse, 2019-11-01)