NEJ TIL KAJ - HELSINGØR

Kommentarer

#601

På grund af miljø belastning og for ikke at ødelægge vores kyst linje med en øjnbæ
Og sidst men ikke mindst har kommunen brugt rigeligt med penge til vanvittige projekter ,se bare det mausoleum at et stadion
Det må stoppes

PER HANSEN (Hornbæk, 2019-10-15)

#603

Det er en meget dårlig ide som ikke er gennemtænkt. Hvordan vil havbunden ændre sig Hvad kommer der i indtægt til byen Jan Rybergs forslagmed at få mindre både til stathavnen er meget bedre,da personer vil blive lidt længere med dertil mere omsætning.Ydermere vil ombygning af havn med lidt broer være noget billigere.

per olsen (espergærde, 2019-10-15)

#606

Pga forurening og skibenes størrelse, der skæmmer by og udsigt

Lisa Juhler (Kvistgård, 2019-10-15)

#608

Havnen og byen skal være for borgerne, og ikke kun et kulturindslag. Jeg ser helst at havnen er en levende havn med skibe og livet omkring skibene.

Ole Nielsen (Helsingør, 2019-10-15)

#610

Det er en absolut dårlig investering. Vi ved af erfaring, at der ikke lægges mange penge i land. Og der er vist nok at bruge pengene til her i kommunen.

Karen Margrethe Pedersen (Helsingør, 2019-10-15)

#617

Det vil ødelægge byens fremtoning og give endnu mere skadelig trafik.

Henrik Holten Møller (Helsingør, 2019-10-15)

#618

Helsingør kommunen bruger pengene fuldstændig forkert og er i forvejen tæt på at ryge under administration på grund af fuldstændig vanvittige præstisprojekter af borgmesteren og de ældre bliver konstant skåret i hjælp, så det er ekstrem skammeligt. Ingen af de nye planer er til gavn for vores miljø, skaber ingen vækst og ingen arbejdspladser. Der bliver i forvejen fjernet alt for meget natur og skovområder, som er til gavn for miljøet, hvilket osse er skammeligt. Kæmpe NEJ TAK

Linnea Henriksen (Hørsholm, 2019-10-15)

#621

Jeg skriver under fordi jeg under ingen omstændigheder ønsker eller kan se nogle som helst fordele ved at anlægge en krydstogt kaj i og ved Helsingør. Bevar Trykkerdammen og brug den til det der er bedst , -hvor vi kan nyde Øresund over og under vandet og - uden stor trafik på vejene og på havet. STORT Nej Til Kaj.

Lisette Drejer Nilsson (Helsingør, 2019-10-15)

#623

Jeg skriver under, fordi krydstogtskibe er skadelige for miljøet, vil skæmme byens helt store attraktion, Kronborg, og så lægger gæster fra krydstogtskibe heller ingen penge i de byer, de besøger - det er all inklusive-gæster, der har alt med og kun øger trafikken og forårsager trafikkaos.

Kirsten Lauritzen (Snekkersten, 2019-10-15)

#630

Det er fuldstændig hul i hovedet med at anlægge dette nu, skibene er for store og kommer ikke ind til kaj, hvor der står busser klar til de få dem bliver sejlet ind i mindre både, til ABC tour (oversat another bloody castle tour, som skibet tjener penge på, og da alt er incl. kommer der ikke mange ind til byens butikker, som i øvrigt er tvivlsomme for at åbne, hvis det er lørdage eftermiddage og søndage eftermiddag. Desuden er der så mange svenskere i byen under sommeren, at man som lokal må søge væk fra bl.a. torveområdet samt indre by, for at kunne nyde sommeren i egen by, så vi har ikke behov for flere turister til at nedslide vores by uden at betale skatter til Helsingør Kommune.

lone kristiansen (Helsingør, 2019-10-15)

#631

Sund fornuft

Søren Hansen (Snekkersten, 2019-10-16)

#635

Af hensyn til miljøet, økonomien og Kronborg.

Birgit Ipsen (Helsingør, 2019-10-16)

#636

CO2- udledning

Anker Sørensen (Espergærde, 2019-10-16)

#638

Helsingør på ingen måde bliver en klima-rigtig by, hvis i nær fremtid store, forurenede (og grimme) skibe ligger ved kaj uden at de bidrager til byens trivsel, fordi de udelukkende kører en horde all-inclusive turister ud til vore berømte og veletablerede turistattraktioner, der ingen problemer har med at tiltrække turister i forvejen.

Lone Baunsgaard (Helsingør , 2019-10-16)

#641

Helsingør skal slet ikke have store skibe eller flere lastbiler, det belaster miljøet maximalt. Ikke alene luftforurening men også støjen. Storbyer overalt i eu siger stop til krydstogtsskibe, hvorfor skal vi så starte. Jeg har boet 4 år ud til Scanlines og senest flis kajen. Det var rigeligt.

Stig Mårtensson (Tikøb, 2019-10-16)

#643

Nej til kaj i helsingør!!!

Melek Caglar (Espergærde, 2019-10-16)

#644

Det er ikke den type turister der bidrager med noget til byen hverken økonomisk eller kulturelt - tværtimod

Simon Wrisberg (Helsingør, 2019-10-16)

#647

Jeg skriver under fordi vores skønne område vil bliver vil blive klemt af så store skibe og jeg tror ikke byen vil nyde godt af deres besøg.

Hanne Algreen-Ussing (Helsingør , 2019-10-16)

#649

Hensynet til CO2-udledningen og dyrelivet i Øresund og ikke mindst borgerne i Helsingør, bliver taberne!

Anlæggelsen af en Erhvervs- og krydstogkaj vil medfører en enorm miljøbelastning for Helsingør, med CO2-udledning fra såvel Krydstogtskibe som fragtskibe med flis.

Dette betyder igen en miljøbelastning med øget trafik af lastbiler og turistbusser på det i forvejen svært belastede Flynderborgvej/A47.

Jan Algreen-Ussing (Helsingør, 2019-10-16)

#650

Se grunde i venstre felt

Kirsten Buna (Hellebæk, 2019-10-16)

#651

Den er komplet overflødig og miljøødelæggende.

Peter Dolleris (Helsingør, 2019-10-16)

#652

Det er udviklingssyge som både S og C lider af-elefantiasis

Robert Rasmussen (Borsholm, 2019-10-16)

#653

Byen har ikke brug for krydstogtsskibe der ikke gør noget godt for den. De er store, sviner og øger ikke indtægterne for byen og borgerne.

Rikke Steffensen (Helsingør, 2019-10-16)

#656

Jeg skriver under, fordi krydstogtskibe er forurenende og ikke hører hjemme i byerne, set ud fra et miljøhensyn. En ekstra havn vil tilføre støj, tung trafik og vil skæmme byen og udsigten til Kronborg.

Berit Elkjær (Helsingør, 2019-10-16)

#657

Øget forurening, for mange turister, skæmmer kysten

Helle Hjarup (3000, 2019-10-16)

#658

De fleste argumenter mod denne idiotiske beslutning er fremført og publiceret i lokalpressen allerede - jeg er enig i dem alle!

Kåre Fjalland (Helsingør, 2019-10-16)

#659

Vi kan ikke rumme masseturismen.

H.C. Enevoldsen (Helsingør, 2019-10-16)

#660

Jeg er imod massekrydstogturisme.

Bente Baggesen (Kbh, 2019-10-16)

#665

Vi har en fin erhvervshavn i Helsingborg. Sats i stedet på lystfartøjer, som ligger nogle dage og tilfører byen noget omsætning. Det gør hverken lastbiler eller krydstogtskibe

Anders Skou (Helsingør, 2019-10-16)

#666

Fordi al erfaring viser at der Ikke er nogen økonomisk gevinst, der er værd at tale om, at hente for detailhandlens. Det er en økologisk katastrofe. Det bliver så grimt at at have kæmpe skibe liggende og spærre udsigten fra byen. Jfr. billedet hvor der ligger et stort krydstogtskib lige bag Kronborg. Det er grimt nok i forvejen, at en eller anden har fået den ide at vores smukke Kongekaj skal bruges til at lodde flis.

Therkel Jørgensen (Espergærde , 2019-10-16)

#669

Jeg skriver under fordi vi er mit i en miljøkrise og det her er den helt forkerte vej at gå!

Olivia Boss (Kvistgård, 2019-10-16)

#674

Jeg skriver under fordi jeg mener vi skal tage hensyn til miljøet. Også fordi Kronborg står på Unescos liste og en sådan kaj, så tæt på Kronborg vil være malplaceret!

Arne Elkjær (Helsingør, 2019-10-16)

#676

Jeg kan ikke se noget positivt formål med en ny kaj.

Eva Pabst (Espergærde, 2019-10-16)

#679

Overbevist af Jacob Jürs i Nordsjælland 15/10

Søren Østergaard Pedersen (Helsingør, 2019-10-16)

#681

Mest tåbelige ide set længe. Økonomisk hænger det ikke sammen, og det bliver igen skatteborgerne i Helsingør, som kommer til at hænge på regningen.
Miljømæssigt er det endnu værre.
Rigtig mange destinationer har ikke en havn, og som håndterer lige så mange turister på en uge, som Helsingør har på et tiår.

Henrik Sanden (Helsingør, 2019-10-16)

#683

Jeg skriver under fordi det vil belastet miljø, det koster mange penge i forhold til hvad udbyttet vil blive, altid en and at det vil gavne de forretningsdrivende i city. det viser erfaringer fra andre store skibe der har lagt til og så er jeg træt af, at der åbenbart sidder nogle mennesker der trykker på knapperne med sådanne projekter og hvem er de? pludselig får vi også en skulptur ned ved hamlet! hvad mon den har kostet os borger! og så er der VIP logen på det nye stadion, som bliver solgt til en ejendomsspekulant her i byen som lader sine ejendomme forfalde totalt. Hvem og hvilke marionetter sidder og har indflydelse i det skjulte, til at vores penge bliver brugt hen over hovedet på os borger?

Susanne Nielsen (Helsingør , 2019-10-16)

#686

Så tag dog ved lære af, hvad der sker i de byer, som har besøg af krydstogtskibe!! ... nej til Kaj i Helsingør.

Hanne Thorndahl (Helsingør, 2019-10-16)

#691

Gæster fra krydstogt er kun oser. Krydstogt forurener alt for meget

Lisbeth Jensen (Helsingør, 2019-10-16)

#692

Gæster fra krydstogtskibe er kun osere, da alt er all-inclucive om bord.

Henrik W. Nielsen (Helsingør, 2019-10-16)

#694

Nej til kaj - Ja til miljøet

Claus Knudsen (Espergærde , 2019-10-16)

#695

Der er flere grunde til at sige NEJ til et nyt havneområde/krydstogtkaj syd for Helsingør Statshavn :
Miljøhensyn
Udsynet til Kronborg
Trafikken dertil - Kongevejen, Flynderborgvej og Færgevej er rigeligt belastet i forvejen.

Connie Vording (Ålsgårde, 2019-10-16)

#696

En erhvervs- og krydstogtskaj anlagt ude i Øresund er en meget dårlig ide, både set fra et klimamæssigt synspunkt, og fra et investeringsmæssigt synspunkt. Krydstogtsgæster bruger stort set ingen penge i land, som anført i mange undersøgelser om emnet. Skal kajen også fungere som erhvervskaj, skal der også være store portalkraner til håndtering af containers, mv., og så lige hvordan skal godset komme fra kajen ind i havnen, hvor der så også skal installeres store portalkraner, samt til- og frakørselsanlæg til videretransport ad den i forvejen overbelastede Kongevej.
Det er helt igennem en tåbelig ide.

Carl J Dyrbye (Helsingør, 2019-10-16)

#700

Det vil ødelægge hele den smukke udsigt til slottet, samt den negative effekt for Helsingør by, med krydstogtturister, som ikke bruger penge til glæde for butikkerne.

Lisbeth Christiansen (Fredensborg , 2019-10-16)

#701

Vi skal ikke ha ødelagt vores by og havn og natur.

Per Larsen (Ålsgårde, 2019-10-16)

#703

Nej til krydstogtskibe!

Eva Rasmussen (3100 hornbæk, 2019-10-16)

#705

For meget forurening ødelagt udsigt dårligere vandmiljø stort Kaj anlæg få intressenter.

Knud Johansen (Lynge, 2019-10-16)

#706

Det er hul i hovedet og spild af borgernes penge. Vrimler det med krydstogtskibe om 10 - 20 år!!!!!!!

Henrik Barfoed Jessen (Helsingør, 2019-10-16)

#709

Tænk på Bergen i Norge og de skrækkelige erfaringer derfra. Ødelagt by. Mange mennesker. Ingen handel i byen, da alt ombord er ‘all inclusive’. Værn om byen! Tak

Kirsten Larsen (Helsingør, 2019-10-16)

#711

Provenu ved etablering af en sådan kaj vil aldrig kunne tilbagebetale investeringen og driftsudgifterne (hverken havne- , bus- eller andre afgifter. Turister vil IKKE lægge noget betydeligt beløb i Helsingør, men blot springe over.
Brug eksisterende facilitetetr. Flydebro til shuttelbåde med busopsamling, mulighed for turister at besigtige middelalderbyen Helsingør, shuttelbåde til Kronborg og til Museet for søfart. Forbedreing evt af reden ud for Helsingør (beskedent beløb/drift) evt prioritering af shuttelbådenes an-og fraløb fra havnen (rent organisatorisk/aftale problem koster intet). Giver krydstogtsturister en OPLEVELSE med Hamlets by IKKE KUN ANLØB og afsejling

C. Krogh (Humlebæk, 2019-10-16)

#713

Undgå miljøforurening, både for vores dyreliv i Øresund og beboerne i Helsingør.

Luise Kristensen (Helsingør, 2019-10-16)

#714

Al erfaring fra eksisterende anløbshavne i Europa viser at krydstogtskibene er en stor miljø - og klimabelastning, og at de heller ikke giver den store økonomiske omsætning, som mange tror.

Inger Kragh-Schwarz (3000 Helsingør, 2019-10-16)

#716

miljøhensyn, ingen økonomisk gevinst for Helsingør.

john nielsen (helsingør, 2019-10-16)

#718

Projektet forekommer mig at være helt uantageligt.

Poul Frost (Snekkersten, 2019-10-16)

#722

100% modstander af krydstogtskaj. P.gr.a. Miljøet, bus- taxatrafik i nærområdet oma. området skal åbnes for dykkere, roklubber, lystfiskere, og mange andre.

Henrik Reime (Espergærde, 2019-10-16)

#723

Jeg ønsker ikke krydstogts skibe til byen. De turister lægger ingen penge, og skibene forurener.
Og hvorfor skal byens skatteydere betale?

Steen Toft Jørgensen (Ålsgårde, 2019-10-16)

#725

På grund af miljøforurening og øget bustrafik i området.
Ønsker ikke krydstogtsturister, da det forurener voldsomt. Desuden er det ikke til gavn for Helsingør.
Vh. Majbritt Reime

Majbritt Reime (Espergærde, 2019-10-16)

#727

pengespild, miljøsvineri, og i høj grad skæmmende for vores smukke by.

ida madsen (helsingør, 2019-10-16)

#728

jeg siger NEJ til kaj

anne-grethe antvorskov (snekkersten, 2019-10-16)

#729

Krydstogtskibe sviner enormt meget, så jeg er generelt imod de skibe. Dem behøver vi ikke i Helsingør havn

lene glahder (Espergærde, 2019-10-16)

#731

Katastrofe for miljøet og for vore skatteprocenter

Rasmus Sanden (Helsingør, 2019-10-16)

#735

Modstander af opførsel af kaj

Lene Olsen (Espergærde, 2019-10-16)

#743

Der findes ingen gennemsigtig økonomisk bevis for at dette vil tilgodese Helsingør Kommune eller borgerne. Vi ønsker ikke turister der kommer og går.

Ole Nøhr (Helsingø, 2019-10-16)

#745

Fordi jeg er meget imod krydstogtskibe.

rasmus Gulløv (københavn N, 2019-10-16)

#747

Jeg vil ikke have krydstogtskibe.
De forurener..og giver yderligere trafik i byen.

Charlotte Myhrvold Sigvaldi (Helsingør , 2019-10-16)

#748

Dårlig idé

Jens Hagedorn-Olsen (Hornbæk, 2019-10-16)

#749

Det gi’r bare ingen mening, hverken kommercielt eller for miljøet.

Irmelin Bjernstål (Hornbæk, 2019-10-16)

#752

Jeg skriver under fordi jeg synes at det er en dårlig løsning.

Bente Lange (Helsingør, 2019-10-16)

#753

Jeg synes at det er en forfærdelig idé

Aase Hagedorn-Olsen (Hornbæk, 2019-10-17)

#754

Alle grunde til at anlægge en kaj, er påvist som værende ikke gældende. Krydstogtsgæster lægger ikke penge. Krydstogtsskibe forurener. Biodiversiteten i netop vores vandområde er særegent og vil blive forstyrret uanset.

Lisa Møller Jørgensen (Helsingør, 2019-10-17)

#758

Helsingør er for lille til at magte så store strømme af turister. Smukke Kronborg drukner

Elsebeth Holten Møller (Helsingør, 2019-10-17)

#762

Bekymring for luftforurening og overturisme samt afstandstagen for vulgært overforbrug.

Per Jensen (Helsingør, 2019-10-17)

#763

Fordi penge ikke er den største værdi.

Majse Korsgaard (Helsingør, 2019-10-17)

#770

kate larsen

kate larsen (helsingør, 2019-10-17)

#773

Jer er enig i at det er en helt forkert beslutning at anlægge en krydstogt kaj. En kaj vil kræve store land anlæg til trafik m.v.
De udviklingsmuligheder byen vil få når jernbanen lægges i tunnel vil være ødelagte.

Svend Algren (Helsingør, 2019-10-17)

#775

Kommunen har ikke økonomi til dette projekt.
så er der nogen af politikerne der har regnet ud, der er havnepenge på lodsning af flis.
forsyning Helsingør lægger penge i havnens kasse.

Otto Bay (Espergærde, 2019-10-17)

#776

Vi skal værne om vores bys historiske miljø. Holde fast ved byens slogan “kysten” og begrænse CO2 og anden forurening g, hvor netop krydstogt skibene giver stor belastning.
Lad turisterne komme til vores spændende by med Kystbanen- gerne med kombibiller med samtidig transport og adgang til Kronborg og diverse museer

Niels Bloch Jespersen (3000 Helsingør, 2019-10-17)

#779

Miljømæssig katastrofe.
Ikke bæredygtigt projekt

Flemming Rasmussen (Espergærde, 2019-10-17)

#781

Det er et vanvittigt projekt der vil skade ikke bare miljøet men også Helsingørs omdømme som en miljøbevidst kulturby.

Martin Kløft (Copenhagen N, 2019-10-17)

#782

jeg skriver under fordi jeg synes det er en rigtig dårlig ide. Krydstogtturisme er en meget miljøskadende turistform.

Ditte Bentzen (Snekkersten, 2019-10-17)

#784

Det kommer ikke til at bidrage med noget godt for byen, hverken på den ene eller anden måde

henrik kaae (helsingør, 2019-10-17)

#785

ib harald nielsen

ib harald nielsen (humlebæk, 2019-10-17)

#787

Grundlæggende en dårlig idé at anlægge en krydstog/erhvervskaj i Helsingør til omkring 250 millioner ... ja, man kan jo sige det på en anden måde, nemlig at dette beløb jo svarer til rundt regnet 4000 kr. pr. borger, spæd som gammel.

Og at vi hver især skulle bruge 4000 kr. på et projekt som peger bagud mht. energiforbrug og forurening, og som i øvrigt blot ville være med til at ødelægge det miljø og den trivsel, som man i dag heldigvis finder i Helsingør er mere end usmart.

I øvrigt er også snakken om flistransport via en ny kaj i Helsingør til det ny fjernvarmeværk ugennemtænkt. For af mærkværdige årsager glemmes det, at lige på den anden side af sundet er der en glimrende erhvervshavn og det må da kunne lade sig gøre at få en god aftale med HH-Linjen om transport af de omtrent 30 daglige landtransporter med flis, eksempelvis på tidspunkter hvor færgerne i forvejen sejler halvtomme.

Derved undgås de lange landtransporter der er fra enten Hundested eller Køge, så nej, der er ingen gode argumenter for at anlægge en krydstogtkaj i Helsingør ... tværtimod.

Jan Williams (Ålsgårde, 2019-10-17)

#790

For at få en ide om et krydstogts størrelse så sammenlign Oslo-færgen med et krydstogtskib og se den enorme forskel. Jeg har set det og Oslo færgen ser mini mini ud i sammenligning. Kronborg forsvinder helt og Helsingør bliver blot en stor industrihavn. Velkommen til Hamburg.

Jeg holder meget af at bade ved stranden men det bliver en blandet fornøjelse når 3000 mennesker har været på wc og skylder tanke.

3000 mennesker som kommer ud fra skibet på en gang - det er faktisk mange mennesker. Jeg tænker ikke at det er i Helsingør de lægger deres indkøb. Skal vi ikke hellere holde fast i Svenskerne som er kommet i Helsingør igennem mange år.

Hvis krydstogtskibet ligger og brænder diesel af for at holde hele skibet kørende - så sviner og griser det.

Ærgerligt at gældsætte kommunen med sådan et projekt - når der f.eks. er underskud og brug for flere penge til f.eks. skoleområdet.

Der er eksempler på at projekter er løbet fra Helsingørkommune og blevet væsentlig dyrere end budgetteret. Så hvorfor prøve det en gang til.

Frank Grandjean (Espergærde, 2019-10-17)

#793

Pga. Helsingør vil blive udsat urimelig, unødvendig møg, støj, overbelastning af vejnettet og ødelæggelse af historisk herlighedsværdi (Trykkerdammen/udsigten) osv. osv. - det tager kun 45-50 min. at komme fra Langelinie til Helsingør m. toget el. bus - så fuldstændigt unødvendigt at smadre vores by, ved at klistre et gigastort havneanlæg (Ca 5 fodboldbaner!) på sydsiden af nuværende havn....!

Ivan S. Busch (Helsingør , 2019-10-17)

#795

Jeg tænker mest på miljøet og syntes vi skal værne om DE SIDSTE KYSTSTRÆKNINGER i- og omkring Helsingør og ikke mindst omkring Kronborg.
Se blot på det igangværende “Kronborg Park “ved Gummistranden, hvor man desværre kan se “en udnyttelsesgrad” ud over det rimelige 😢😢..
Mvh Ingelise Carrock Olsen

Ingelise Carrock Olsen (Helsingør, 2019-10-17)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...