Bilidtgrundens naboer siger "NEJ TIL STORE KASSER"

Kommentarer

#3

Jeg skriver under fordi jeg støtter beboerne omkring bilet grunden, grundet de urimelige projektplaner med alt for høje bygninger...

Patricia Christoffersen (Frederikssund , 2019-05-01)

#4

Støtter beboerne omkring billet grunden

Niklas Løvgreen (Valby, 2019-05-01)

#6

Jeg er helt enig i at et kommende byggeri skal matche omgivelser ved fjorden. Lavt og luftigt og ikke blive til gene for naboerne. Hverken visuelt eller støjmæssigt mm. Vi bor i et smukt område, og det skal ikke forstyrres af mastedontboliger

Lotte Monefeldt (Frederikssund, 2019-05-02)

#9

Det planlagte projekt passer ikke ind i området. Projektet bør overholde højden ifl. den eksisterende grænse på 8 1/2 meter. Det vil ligeledes være skæmmende for både naturen og naboerne.

Anita og Jesper Jørgensen (3600 Frederikssund, 2019-05-02)

#12

jeg underskriver fordi det vil saette en skamplet paa Frederikssund. Der er ingen andre hojhuse langs fjorden, og omraadet omkring Fjorden og Kronprins Frederiks bro burde vaere fredet. Tag hensyn til historien og naboerne. De nye moderne lego klodser er en skaendsel at se paa.

birgit larsen (duncan, 2019-05-02)

#13

Vi vil have det hyggelige miljø tilbage, der overholder de regler for max. byggeri på 8,5 m ihøjden. Man savner en kro/spisested/hotel eller konferencecenter med tilhørende hotelfaciliteter. Mangler vi hotel i Frederikssund - JA. Det kunne blive et fantastisk sted.
Alternativt kunne Bi-lidt grunden bruges til ældrebolig med klyngehuse.

Gitte Christoffersen (Frederikssund, 2019-05-02)

#14

Det er porten til Frederikssund, så ambitionerne bør være høje, både æstetisk og hvad angår anvendelsen

Carsten Pedersen (Frederikssund, 2019-05-02)

#15

Kystlinien ved kronprins frederiks bro ikke skal ødelægges af byggeri som er højere end øvrige bygninger i området

Erik Jørgensen (Jægerspris , 2019-05-02)

#16

Jeg mener de nye tegninger over byggeri , slet ikke passer ind i området

Nina Jessen (Frederikssund , 2019-05-03)

#17

Jeg skriver under fordi jeg er helt enig i at Bi-Lidt grunden og naboerne fortjener et byggeri, som passer til miljøet i området. Det gør det nuværende projekt overhovedet ikke.

Vibeke Hansen (Frederikssund, 2019-05-03)

#21

Det vil være en skændsel for det omkringliggende område, med et sådan byggeri. Til stor gene for naboer til grunden, ej at forglemme det prisfald, deres grunde/boliger vil lide.

Lucas Jessen (Frederikssund, 2019-05-03)

#22

Jeg selv har boet på strandvej og det ville være synd og skam, at ødelægge idyllen dernede, ved at bygge et moderne fleretagers ejendom.

Tanya Jonski (Jægerspris, 2019-05-03)

#23

Jeg håber at det bliver noget der ikke ødelægger den idyl det nu engang har været.

Quinnie Kjær (Frederikssund, 2019-05-04)

#31

Ønsker i samme stil og højde som omgivelserne.

Karin Wium (Frederikssund, 2019-05-05)

#33

Området bør bevare dets nuværende arkitektoniske præg.

Steen Noer (Frederikssund, 2019-05-05)

#34

lokalplanen ødelægger kvarteret
og adgangen strandengens natur unødigt med de høje husblokke m.v.

niels wium (frederikssund, 2019-05-05)

#35

Jeg ønsker at bevare området smukt og i respekt for områdets beboere.
Jeg går ind for et arkitektonisk smukt byggeri i overensstemmelse med og i respekt for den omkringliggende natur.

Charlotte Pommerencke (Frederikssund, 2019-05-05)

#36

Er enige i at der kun bør bygges 6-8 boliger i 1.5 plan.
Allerhelst en kro eller hotel.

Jan Walter (Frederikssund , 2019-05-05)

#43

Fint med byggeri men det skal passe til naturen, nuværende huse, broen og ALLE omgivelserne!
Ikke noget etage byggeri som skæmmer NEJ TAK !

Karen N. (Frederikssund, 2019-05-06)

#45

Jeg skriver under fordi, vi er umiddelbare naboer og ville ønske at der skulle bygges boliger lign. de eksisterende i områdes. Max 1,5 plan og max 8,5 m højt.

Mie Jensen (Frederikssund, 2019-05-06)

#49

Der skulle laves et hyggested for fr sund borger,..hvorfor så mange boliger.. Nåre ja penge

Lars Gaarsdøe (Frederikssund, 2019-05-07)

#54

Jeg mener området vil blive skæmmet af det byggeri der ligger på tegnebordet

Edvard Thalsø (Skibby , 2019-05-08)

#58

Fordi Frederikssunds kommune ikke lytter til borgerne, og er ved at ødelægge vores by.

Peter Rasmussen (Jægerspris, 2019-05-08)

#69

Ingen høje bygninger det vil ødelægge området

Tonny Colding Knudsen (Frederikssund, 2019-05-10)

#71

Hvorfor bygge højt, og grimt, når man kan bygge smukt, pænt og samtidigt effektivt.

Hans Lützhøft (Frederikssund, 2019-05-11)

#72

Jeg er modstander af unødvendigt byggeri i kystnær zone

Berit Lauritsen (Frederikssund, 2019-05-11)

#78

Ønsker ikke etage byggeri på grunden. Stedet er Exclusivt og det bør byggeriet også være.

Charlotte Clausen (Slangerup, 2019-05-12)

#79

Synes slet ikke at der skal bygges på den adresse, man burde bruge det som grønt område, der er byggeri nok

Pia Serritzlev (Jægerspris, 2019-05-13)

#82

Jeg skriver under fordi at store kasser ikke hører til i Frederikssund. Det hverken forskønner eller trækker nye til byen, tvært imod. Kun boligtænkning af grådige investorer.

Susanne Jacobsen (Frederikssund, 2019-05-13)

#85

Økonomisk grådighed skal ikke ødelægge Frederikssund generelt.

Eigil Bo Høgsted (Frederikssund, 2019-05-14)

#88

Det foreslåede byggeri er en mastodont, som vil ødelægge det helt unikke naturområde ved indkørslen til Frederikssund. Det bliver en skamstøtte som kommende generationer skal leve med

Bent Jørdahl Pedersen (Frederikssund, 2019-05-14)

#89

Vores udsigt til vandet vil blive den samme, hvad enten byggeriet bliver 11 eller 8½ meter højt. Hensynet til byens ansigt og kvarterets kvaliteter vejer tungt. Hvad enten vi kører ned ad Willumsensvej mod broen eller over broen fra Hornsherred, tænker vi hver gang : Hvor er her dog smukt. At Bi Lidt grunden stadig er ubebygget er en skam, men bedre end de påtænkte 3 etager.

Yvonne og Aage Brems-Pedersen (Klintevej 2C, 2019-05-14)

#93

Byggeriet passer ikke ind i det omkringliggende bebyggelse.
Jeg tvivler også på om det er lovligt.

Gert Lauritsen (Frederikssund , 2019-05-15)

#94

Sådan en øjenbæ hører ikke hjemme ved fjorden .

Birgitte Elsborg Hansen (Jægerspris, 2019-05-15)

#98

Det passer slet ikke til omgivelserne.

Hanne Andersen (Jægerspris , 2019-05-15)

#100

Det er fuldstændig tåbeligt og uden hensyntagen til naboer og området hvis man IKKE bygger i tråd med naboer og natur. Fra en gammel Strandvejs beboer

Berit Stehr (Jægerspris, 2019-05-15)

#104

Byggeriet skæmmer byens udseende fra vandsiden og passer slet ikke i den omkringliggende arkitektur.
Tør slet ikke tænke på hvordan naboerne har det.
Har vi ikke nok continerbyggeri i Sydkajen, der er lige så grim fra vandsiden

Henrik Broksø (Frederikssund , 2019-05-15)

#109

jeg er modstander at høje bygninger i kommunen ,så hold jer til lokalplanen

gert løfgren (slangerup, 2019-05-16)

#111

Jeg skriver under fordi bygninger vil ødelægge området. Området er et dejligt og roligt område, som vil tage skade af bygningerne.

Julie Karlsson (Frederikssund , 2019-05-16)

#113

Skønhed kommer sjældent af kapital, men af omsorg og indsigt.

Flemming Bülow Rasmussen (Fr. sund, 2019-05-16)

#114

Det vil ødelægge oplevelsen af den skønne natur, vi har omkring fjorden, og samtidig være til gene for mange beboere i området.
Byggeriet vil ikke være til gavn for Frederikssund og dens borgere.

Jesper Sydney Jensen (Frederikssund, 2019-05-17)

#116

Hvis der skal bygges bør det være smukt, 1 plan, enkelt og æstetisk - porten til byen

Janne Tullberg (Frederikssund, 2019-05-17)

#117

Jeg savner den gl. Smukke kro.

Henrik Søndergaard (Frederikssund, 2019-05-17)

#119

Nej tak til nyere stil ved bi-lidt grunden. Lad være med at ødelægge idyllen og den hyggelige strandvej med nymoderne stilarter, som ikke passer ind i omgivelserne. Det vil skræmme flere væk i de omkring liggende huse, end de nye huse vil trække til. Behold det gode ry og skån naboerne!

Niklas Severin (Frederikssund , 2019-05-17)

#120

Jeg er enig i naboprotesterne

Preben Kozuch (Jægerspris, 2019-05-17)

#121

Byggeplaner passer ikke til omgivelserne

Bent Andersen (Jægerspris, 2019-05-17)

#122

Der skal være smukt lav bebyggelse

Britt Jensen (Frederikssund, 2019-05-17)

#123

Jeg underskriver fordi jeg opholder mig meget i Frederikssund og syntes det vil skæmme det smykke sted med en stor klods.

Tina Hansen (Humlebæk, 2019-05-17)

#125

Forslaget går imod gældende lokalplan samt lokale ønsker. Der er absolut ikke præsenteret nogle fordelagtige argumenter hverken for området eller kommunen som sådan, udover personlig vinding for private aktører.
Både udseende, trafikale forhold og hensyn til naboer bør tilgodeses i denne henseende og bestemt fremstå med mere vægtning end en enkelt investors muligheder for at begrænse en dårlig investering foretaget netop med forventningen om en "efterbevilling"

Peter Nørkjær (Frederikssund, 2019-05-17)

#126

Jeg skriver under fordi jeg bor på Strandvej.

Leif Tomasson (Frederikssund, 2019-05-17)

#131

Det er et dejligt område der vil skræmme evt nye naboer væk.
Ødelægge endnu et dejligt område i Frederikssund samt gøre det mindre hyggeligt at færdes i området

Jarl Gjessing (Frederikssund, 2019-05-18)

#133

Det giver ingen mening at vi fortsætter med at bygge boliger så tæt på vandet, lad det være et grønt område der kan tåle til at blive oversvømmet en gang imellem. Og så skal kommunen overholde reglerne lige som ALLE andre

NIELS Brondum (Jægerspris , 2019-05-18)

#136

Det ødelægger byen og fjerner ideen med de flotte gamle huse med sådan noget nyt byggeri

Signe Pedersen (4573, 2019-05-18)

#138

der skal bygges boliger, som passer ind i området: det kan være en bygning, som udefra ligner det gamle Bi-Lidt og er rækkehuse i 2 plan med høj rejsning.

Tina Dannerfeldt (Frederikssund, 2019-05-19)

#139

Burde slet ikke bygges på den grund
Et er byggeri
Men flere lejliglighedder betyder da også 22-44 parkerings pladser og tætter trafik

Bjarke Høj (3600, 2019-05-19)

#146

Jeg ønsker et mere passende byggeri tæt på fjorden og som passer ind i det eksisterende boligbyggeri/kvarter.
Ærgerligt man vil ændre lokalplanen for et større byggeri.

Cecilie Hauritz (Frederikssund, 2019-05-19)

#148

En bebyggelse ag grunden bør være harmonisk med området. De høje bygninger bør ligge inde i byen. Ud mod fjorden bør der være 1-2 etager - max.

Pia Ottosen (Værløse, 2019-05-19)

#149

Fy Fy skamme sig, det må det må I ikke. Hvad: bygge grimt, klodset etagebyggeri På Bi-lidt grunden. Byg rækkehuse eller fiskerhuse i klassisk-moderne stil, som vil harmonere med de omkringliggende villaer. Det kunne blive rigtig flot. Det forslag, som p.t. er fremme med det kubistiske ucharmerende byggeri, hører ikke hjemme i miljøet her.

Irene Karup-Møller (Frederikssund, 2019-05-19)

#152

Overhold lokalplanen. Beskyt fjorden.

Thorkild F. Qvist (Frederikssund, 2019-05-20)

#153

Det vi skæmme kystlinjen og hele området hvor vi bor.

Erik Pedersen (Frederikssund, 2019-05-20)

#154

Vi skal ikke havde høj bebyggelse på den grund.

Jan Jakobsen (Frederikssund, 2019-05-20)

#155

Jeg er gl frederikssunder og synes ikke der skal bygges ,,kasser,, det vil ødelægge den smukke grund, byg noget som vi alle kan få glæde af ,, spisested el . Lidt gymna redskaber med bord bænke så man kan nyde udsigten,

Grethe Christiansen (3600, 2019-05-20)

#156

Områdets nuværende højde og byggeprocent skal opretholdes.

René Løfholm (Frederikssund, 2019-05-20)

#166

Jeg skriver under fordi Frederikssund Kommune har en politisk behandlet og vedtaget kommuneplan, der muliggør bebyggelser i op til 1,5 etager og 8,5 m i højden for dette område. Denne bestemmelse medvirker til at bevare en lav byggestil bl.a. i det berørte kystnære område. Kommuneplanens bestemmmelse skal man ikke bare kunne ændre som en håndsrækning fra byrådet til en privat grundejer, der interesserer sig sit privatøkonomiske udbytte af det påtænkte byggeri. Højt byggeri bør placeres i f.eks. Vinge.

Erik Huusfeldt Larsen (Frederikssund, 2019-05-21)

#167

Jeg gerne ser, at det smukke område omkring broen bevares bedst muligt.
Desuden af hensyn til beboerne i området.

Bente Lejbølle (Frederikssund, 2019-05-21)

#169

behold nuværende lokalplan og byggehøjde.

agnete dahl (frederikssund, 2019-05-21)

#173

Jeg synes det er et for højt og kompakt byggeri, der slet ikke passer til området og den bebyggelse, der er i forvejen.

Guri Bjerregaard (Frederikssund, 2019-05-21)

#176

fordi jeg syntes det vil ødelægge hele den flotte kystlinie

lisbet Kongsvig (frederikssund, 2019-05-21)

#181

Jeg skriver under fordi bygningerne er alt for store og ikke passer ind i den eksisterende bebyggelse. Når der bygges i højden i kystnære omgivelser skal der ifølge lovgivningen være en særlig begrundelse herfor. Dette er vist ikke tilfældet med Bi lidt grunden. Der er masser af plads i Vinge til byggeri i højden, men det vil ødelægge kystlinjen på den smukke Strandvej i Frederikssund. Der bliver lavet 22 boliger og 22 parkeringspladser. Det er almen kendt at der ofte er 2 biler i en husstand i dagens Danmark. De ekstra biler vil komme til at fylde op på de omkringliggende villaveje til gene for børn og voksne som færdes på vejene og som også anvender dem til leg. Der er faktisk ikke rigtige fortove i den ende af strandvej, hvorfor gående oftest går på vejen. For nylig var flere lokalpolitikere på gaden og spurgte folk hvorfor de var glade for at bo i Frederikssund Kommune. Erfaringen fra den dag var overvejende at de fleste lagde vægt på den skønne natur ved fjorden, skov og andre natur områder. Hvis vi skal sikre tilvækst til kommunen bør vi tænke på at værne om det særlige vi har og ikke ødelægge det, ved at tillade bebyggelse, som ikke vil passe ind i den nuværende bebyggelse. Byg lavt som de øvrige omgivelser. Det vil blive rigtig pænt og være en stor glæde for alle os som gerne byder velkommen til nye beboere med den smukke udsigt til fjord og skov.

Berit Lauritsen (Frederikssund, 2019-05-22)

#183

Vil gerne bevare det skønne område.

Kirsten Pontoppidan (3600, 2019-05-22)

#184

Jeg kører forbi når jeg skal i sommerhus og det vil blive kubistisk (firkantet klodser) at se på. Byg 1 1/2 plan.

Karin Kristensen (Slangerup, 2019-05-22)

#186

Vi skal bevare det smukke miljø ved Roskilde fjord, som er det særlige ved Frederikssund, og som er til glæde for de mange og ikke bare til byggematadorens pengepung!

Linda Armstrong Larsen (Frederikssund, 2019-05-22)

#187

Jeg skriver under fordi at Frederikssund kommunes politikere ikke skal være til fals for mønt.
Jeg tvivler på at de kommunale politikere overvejer æstetik, sammenhørighed og konsekvens frem for et hurtigt estimeret fix til kommunekassen.
Der er mange der bygger dyre boliger til det grå guld og Bilidt grunden er ikke et unikt tilbud.Kommunen Frederikssund tilbyder en slunken kommunekasse,trafikstøj, betalingsbro, ringe og omprioriteret sportsfaciliteter,og måske en ny motorvej når røgen er lettet fra Projekt Vinge.
Byg lavt og smukt så der er harmoni med de eksisterende boliger.

Hanne Herdahl-Thorsing (Frederikssund, 2019-05-22)

#188

Byggeri i den højde passer slet ikke ind det pågældende sted. Kommunen skal ikke tilgodese en enkelt grundejer med en tilladelse, som miljømæssigt og økonomisk vil påvirke de omkringliggende grunde negativt.
Det planlagte projekt vil i fremtiden være en skamplet for Fredesund Kommune.

Jørgen Christiansen (Jægerspris, 2019-05-22)

#191

Der er en mening med lokalplanen, og derfor skal den overholdes - også for BiLidt.

Morten Lintrup (Frederikssund, 2019-05-22)

#192

- Det foreslåede byggeri vil ændre kvarterets karakter i negativ retning. Byggeriet er i strid med eksisterende lokalplan.
Infrastrukturen kan ikke bære den øgede trafik ved ind- og udkørsel til Willumsensvej et byggeri af den foreslåede størrelse vil medføre

Karen Fuhr (Frederikssund, 2019-05-23)

#195

Jeg synes, det ser grimt ud og ødelægger den fine stemning ved stranden og på Strandvejen.
Anni Holst.

Anni Holst Kierstein (Blistrup , 2019-05-23)

#197

En rædsel af en alt for høj bygning.
Der skal kun være bygnin med max. første sals højde.
Da der mangler overnats steder i Frederikssunds kommune, så byg en Kro med værelser, som passer ind i naturen og Fjorden.

Ninna Hagengren (Jægerspris, 2019-05-23)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...