Borgere imod høje punkthuse i Ry midtby

Kommentarer

#1

Det er noget aandsforladt juks.
Ingen visioner ud over profit

(Ry, 2018-08-26)

#5

5 høje punktvise i midtbymyen passer simpelthen ikke ind i Rys sjæl. Lav mindre huse og gerne grønne områder med legeplads

(Ry, 2018-08-26)

#8

Jeg bor i nabolandsbyen Laven. Min daglige handel og handel i detailbutikker er i Ry.
4 etager er for højt. Det ødelægger byens udseende

(Silkeborg, 2018-08-26)

#14

Denne by har ikke brug for flere store grimme firkantede huse som ikke passer ind i byen, eller til den fantastiske omkringliggende natur som gør Ry enestående. Kildebjerg Erhvervshus er et åbenlyst eksempel på hvor slemt det kan se ud, når man bygger uden hensyntagen/skelen til området/beliggenheden.

"Visit Skanderborg - med det smukke Ry"

Det er et slogan der forpligter til netop ikke at bygge kønsløse 4-5 etagers punkthuse. Vil kommunen undergrave dette slogan skal de blot fortsætte med at bygge grimme bygninger, og lade vejene mm. forfalde herude.

Nej lev op til det slogan i bryster jer med - og giv Ry noget langt bedre både nu og i fremtiden.

(Ry, 2018-08-26)

#20

byggeriet er ALT for stort i midtbyen og ikke hvad vi har brug for i Ry. oensker bestemt at Bytorvet skal igang, men projektet boer gentaenkes, s byggeriet bliver lavere og henvender sig ogs til unge familier. Ligeledes meget gerne med plads til den legeplads, som vi saedan mangler her i midtbyen. Jeg bor Bytorvet 4 og vil f voldsomme gener af det bastante og aldeles ucharmerende byggeri, mit privatliv bliver temmelig begraenset.

(Ry, 2018-08-26)

#22

Som kommende indbygger i Ry kan jeg kun sige, at de påtænkte bygninger fuldstændig kolliderer med og nedslagter nærmest Rys sjæl og charme. Det vil blive altoverskyggende klodser, som slet ikke er i tråd med øvrig bebyggelse i området.

(Aarhus C, 2018-08-26)

#25

Det er en rigtig dårlig ide at ødelægge Ry midtby af ren kommercielle årsager

(Ry, 2018-08-26)

#27

Højhuse hører ikke til i Ry midtby

(Ry, 2018-08-26)

#28

Jeg mener ikke at bymidten i Ry kan rumme så høje huse.

(Ry, 2018-08-26)

#29

Projekt er ikke til gavn eller glaede for byen og dens borgere. Projektet tilgodeser kun en bygherre der oensker at tjene penge.

(8680 Ry, 2018-08-26)

#32

Det er en skamfering af vores by.

(Ry, 2018-08-26)

#38

Det vil ødelægge Ry med De høje punkthuse. Byens charme og atmosfære vil blive ødelagt

(Ry, 2018-08-26)

#41

Der ikke skal ligge høje huse i Ry midtby. Bymidten er lillebyagtig, og fokus er på den omgivende natur og banestrækningen. Jeg er ikke imod renovering og nybyggeri i midtbyen, men ligegyldigt hvilken type af facade og tagdækning en 4 stager høj bygning har, vil den ikke passe ind i Ry midtby. Lave, mindre huse, er vejen frem.

(ry, 2018-08-26)

#50

Jeg synes ikke hoejhuse passer ind i bymidten og projektet er ikke taenkt ordentligt igennem i forhold til nuvaerende trafik og parkeringsforhold.

(8680 Ry, 2018-08-26)

#52

Jeg mener ikke der er behov for at bygge i højden i Ry bymidte. Den eksisterende høje bygning skæmmer og ser unaturlig ud for området. At bygge flere vil kun gøre det værre. Jeg er imod at der gives tilladelse til at bygningerne.

(Ry, 2018-08-26)

#59

Det handler ikke længere om at skabe en folkelig bymidte men at tjene penge for som bygger. Flest mulige boliger giver mest i kassen.

(Ry , 2018-08-26)

#62

Det er noget lort de bygger

(Aarhus, 2018-08-26)

#63

Husene er for høje i midtbyen De vil skæmme fordi de står helt alene uden sammenhæng med resten af bebyggelsen i midtbyen

(Ry, 2018-08-26)

#72

Vi vil have landsby hygge og charme

(8680 Ry, 2018-08-26)

#74

Vi kommer jævnligt i byen og synes, det vil være en skam med højt byggeri i midtbyen

(Vinderup, 2018-08-26)

#76

Det hører på ingen måde hjemme i den ellers så smukke by. Ødelægger lokal miljøet både bymæssigt og naturmæssige !!

(8660, 2018-08-26)

#80

Jeg mener at byudviklingen i Ry skal vaere lidt mere fantasifuld og kvalitetsbevidst. I stedet for at fortaette midtbyen med boliger af denne type, boer man skabe rum til borgerne, os der bor her og har valgt denne by. Det ville vaere dejligt at byudviklingen understoetter forsoeget paa at faa et centrum i byen med torv og butikker. Punkthuse med flere boliger kan f.eks. bygges paa Kildebjerg.

(Ry, 2018-08-26)

#82

Jeg bor p.t. I Englan, men forventer snart at flytte tilbage til vires hus i Tulstrup. Det er min klare overbevisning at de planlagte punkthuse vil ødelægge byprofilen og i en stor udstrækning spolere by miliøet.

(Bedford, 2018-08-26)

#86

Der er en grund til st jeg bor i ry, og jeg ngter simpelthen at drn skal ligne alle de andre byer.

(Ry, 2018-08-27)

#89

Jeg er imod høj bebyggelse i Ry. Byen vil miste sin charme og landsbyfornemmelse, hvis der bygges i mere end to plan.

(Ry, 2018-08-27)

#93

Det vil skæmme vores kønne lille by og stoppe tilflytning og lysten til at være i bymidten

(Ry, 2018-08-27)

#95

Efter 10 år synes jeg det er sund fornuft at overveje grundigt om de høje punkthuse er den rigtige og gode løsning for byen - tænke i alternativer og ud i krogene - frem for bare at køre videre efter en 10 år gammel plan (med få ændringer).
Ry har en unik placering mellem søer og højland og mange flotte udsigter fra forskellige steder - selv om højhuse er på mode og der i dem kan bo flere, kan kommunen vælge at lægge andre værdier til grund for hvad den tillader og tænke visionært!

(Ry, 2018-08-27)

#96

Jeg skriver under fordi byggeri i den højde vil ødelægge byens charme. Udsigten til naturen skal ikke kun være forbeholdt de få, om sidder i deres lejligheder på 4. etage, men være for alle som ankommer til byen. Store boligblokke i den højde vil uundgåeligt rage op og blive et fremmedelement i en ellers skøn udsigt over byen.

(Ry, 2018-08-27)

#98

Det lyder helt ude af proportioner at bygge så massivt i højden i så lille en by. Det går jo ud over rigtig mange gamle huse.

(Ry, 2018-08-27)

#99

har opvokset i
ry

(kongerslev, 2018-08-27)

#103

Projektet er for højt og massivt og omdanner midtbyen til en pensionistby - tænk igen. Lidt lavere, mere luft og hensyn til børn og unge

(Ry, 2018-08-28)

#104

Fordi jeg er enig

(Ry, 2018-08-28)

#105

Det det på ingen måde passer ind i en by som Ry. Kigger man rundt i andre byer (fx Vejle og Århus) er der en perlerække af dominerende og grimme betonbygninger der ødelægger den eksisterende skyline og dominerer de tidligere opførte bygninger, fx med at ødelægge skalaer. Vil en kommune støtte byggeri, så vælg dog noget, der giver borgerne værdi og ikke mindst passer til byens og områdets land og arkitektur.

(Svejstrup, 2018-08-28)

#106

Fordi jeg ønsker mig en levende og stemningsfuld bymidte. En bymidte som kan være samlingssted for ældre der kan sidde på bænke omkranset af grønt græs og børn der kan få mulighed for at lege på en skøn legeplads i byens hjerte og derudover alle os andre som elsker at færdes i vores hyggelige by! Idyllen skal leve og bestå ikke kæmpe kedelige bygninger!

(Ry, 2018-08-28)

#107

det hre ikke til her

(ry, 2018-08-28)

#108

Jeg underskriver fordi lokalplanforslaget med opførelse af 4 punkthuse vil være ødelæggende for en harmonisk helhedsoplevelse af Ry bymidte. Vi har i Ry bymidte brug for byggeri, der harmonerer med det eksisterende og som kan tilføje noget af kulturel værdi med plads til fællesskabet og kulturlivet i Ry. Ry har en række meget smukke og charmerende bygninger omkring Klostervej, Stationen og Hotellet. Nybyggeri i bymidten bør og skal spille smukt sammen med disse bygninger for at essensen af bymidtens hyggelige, rolige og inspirerende atmosfære kan bevares.

(Ry, 2018-08-28)

#112

Man har ikke tænkt byens behov ind. Jeg mener der mangler en bymidt der forlænger vores torv og forbinder byen. Det gør planerne ikke. Endvidere vil de høje huse udlægge byens skylinen - de er for høje!!

(Ry, 2018-08-29)

#113

Det ligner nogle kæmpe grimme kasser der slet ikke passer ind i set øvrige bybillede.

(Ry, 2018-08-29)

#116

Vi skriver under fordi alle de huse der ligger omkring er lav bebyggelse så det vil ødelægge det samlede indtryk
af bydelen.

(Ry, 2018-08-29)

#117

Jeg er opvokset i Ry og ved at disse højhuse vil ødelægge bymidtens karakter af hyggelig stationsby. Herudover vil det blive en meget voldsom nabo til mine forældres lille hus på Strungesvej

(Aarhus N, 2018-08-29)

#119

Af det er en forkert tilgang i by som Ry, at bygge i højden for de få og ødelægge byen for de mange.

(Hasselager, 2018-08-29)

#121

Jeg kommer fra Sjælland. Men vi svigerfar bor i Them - så jeg kommer ofte på de kanter. Jeg personligt synes at man skal værne om charmen i denne by!

(Borup, 2018-08-30)

#128

Jeg skriver under fordi jeg er meget enig i ovenstående udsagn. Det vil skade det hyggelige miljø i Ry, og det vil slet ikke passe ind i byen.

(Ry, 2018-08-31)

#129

Jeg kan godt lide vores by som den er og syntes ikke der skal laves flere store bygninger

(Ry, 2018-08-31)

#132

Jeg tror ikke på de forviste tegninger vil pynte i by billedet. Dynamikken er ikke lig kendetegnet for Ry

(Ry, 2018-09-02)

#135

..... fordi: - at det er fuldstændigt meningsløst.....hvad er meningen med at etablere flere højhuse? Så vidt jeg er orienteret har det jo været svært nok at opdrive beboere til lejlighederne på Bytorvet....de projekterede huse falder jo totalt igennem det eksisterende vue over Ry. Er det ikke nok vi er nødt til at affinde os med den rædsel der er bygget v. Kildebjerg? ( som jo iøvrigt også har svært ved at finde lejere!! )

(Ry, 2018-09-03)

#137

Jeg ønsker, at der ikke opføres højhuse i Ry bymidte.

(Ry, 2018-09-04)

#141

Jeg syntes det er upassende med høje bygninger i vores smukke stationsby. 3 etager i midtbyen. Omkring bytorv og libingsplads kan de fleste huse bevares, flotte villaer der passer til byen. Mvh. Rasholm

(Ry, 2018-09-06)

#142

Jeg mener højhuse vil ødelægge byens kvalitet, hvor natur og udsigt for alle har højeste prioritet.

(Ry, 2018-09-06)

#143

Passer ikke til midtbyen i Ry. Lad dette være et rum der ikke domineres af noget . Således så mange borgere som muligt føler det er deres by og ikke pludseligt et boligkompleks område.
Har boet næsten lige om hjørnet der i 25 år. Så kender området godt.

(Skanderborg , 2018-09-07)

#144

Det vil ødelægge charmen ved Ry med højt byggeri.

(Ry, 2021-11-08)