systemfejl

Kommentarer

#602

Det er en sandhed at vores svage borgere svigtes fordi tilbuddet om beskæftigelse er blevet et krav. Resourseforløb er det afklaringsforløb der skal bruges før førtidspension eller flexjob. Kontanthjælp er en kortvarig ydelse der bør gives ved pludselig opstået social begivenhed. Den bør straks afløses af resourseforløb.

(Glesborg, 2017-11-08)

#603

Fordi begrebet solidaritet er forsvundet fra den danske dagligdag

(Holbæk, 2017-11-08)

#610

Systemet eller systemerne i samfundet er ikke længere til for mennesker. I alt for mange tilfælde er mennesker til for systemet.

(Frederiksberg, 2017-11-08)

#611

Ingen skal i vores stærke velfærdssamfund stå uden forsørgelse og uden chance for agt komme i gang igen, når de gerne vil, og formentlig kan, efter en periode.

(Frederiksberg, 2017-11-08)

#613

Sammenhold er noget vi skaber i fælleskab

(Thyregod, 2017-11-08)

#614

Har selv været kræftramt, men heldigvis 2 mdr efter jeg var gået på efterløn, for jeg kunne ikke være gået på arbejde i en børnehave efter dette.

(Fanø, 2017-11-09)

#615

Jeg til dels selv har en i familien som har været ramt af et længere sygdoms- og genoptrænings forløb efter en skade, og vedkommende faldt imellem systemets stole hvilket bestemt ikke er retfærdigt, især når man gerne vil og kan arbejde bare nogle få timer om ugen.
Det bør man som familie ikke straffes for via økonomien, men man skal støttes i sit videre forløb i retning af at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

(Vejle, 2017-11-09)

#616

Fordi det er vigtigt for mig at alle mennesker får ret til en basisydelse så der ikke er nogen der falder ud i fattigdom. Samfundets opgave bør selvfølgelig være at arbejde for at så få mennesker som muligt er på basisydelse ved at arbejde helhjertet på at fremme borgernes sundhed og livskvalitet.

(Gadbjerg, 2017-11-09)

#617

Det er vigtigt at vi har en mulighed for at understøtte langtidssyges tilbagetræden til arbejdsmarkedet uden at de presses økonomisk. Vi bør sikre et system hvor man som borger ikke falder imellem to stole.

(Frederiksberg, 2017-11-09)

#620

Det er så vigtig at alle instanser trækker i samme retning, både kommunalt og statslig.
derfor er det vigtig at personer som Poul Overlund-Sørensen, gør alle opmærksom på dette.
ud fra det læsestof som frigives af Poul, må det give eftertanke til de siddende politikere og den lovgivende forsamling, om hvorledes vi kan skabe sammenhæng og derved får et effektiv og empatisk forløb for borgere som, bliver klemt i denne situation.

(holstebro, 2017-11-09)

#622

Hvordan vi tager vare på borgere der har det svært, fortæller hvor empatisk og solidarisk en civilisation vi er. Vi skal passe på hinanden!

(Fanø, 2017-11-09)

#624

Jeg skriver under, fordi jeg selv har været i nøjagtig den situation som underskriftsindsamlingen er lavet til fordel for.

(Herning, 2017-11-09)

#626

Jeg har selv oplevet systemfejl.

(Herning, 2017-11-09)

#645

Det sociale sikkerhedsnet skal fungere optimalt også efter svær sygdom

(Roskilde, 2017-11-12)

#651

Det er en vigtigt og ofte lidt overset problemstilling, som jeg ser som en meget uheldig bivirkning af den politik der handler om at "kan du arbejde, skal du arbejde". Vi skal blive bedre til at se på det enkelte menneske og vurdere hvad den enkelte har brug for.

(Bogø By, 2017-11-13)

#653

Jeg er Social Konservativ - Er i dag ejer af Dansk Institut for Offentlig Administration. Arbejder meget med sagsområder hvor det offentlige system ikke fungere. Har specielt en social - og Sundhedsmæssig Rådgivning og Behandling hvor der kan Abonneres på Brugerservice. Ring eller skriv mail og hør derom angu@difoa.dk. Mange brugere har haft succes med at anvende vores ekspertice

(Haslev, 2017-11-13)

#656

Jeg synes, SF kan være mere klar i politikken for at forsvare og støtte de mennesker, der kommer socialt i klemme.

(Hårlev, 2017-11-13)

#658

Dette er et vigtigt område at have særligt fokus på, borgerene skal ikke ryge igennem sikkerhedsnettet når de er syge.

(Næstved, 2017-11-13)

#660

Jeg er imod jagten på syge og ressource svage borgere og i Enhedslisten vil vi bekæmpe de seneste reformer som har kastet borgere ud i formålsløse aktiveringer, ressourceforløb og virksomhedspraktikker udelukkende med det formål at spare staten og kommunerne for udgifter, der i stedet skal gives til skattelettelser.

(Faxe, 2017-11-13)

#669

Jeg mener der også er plads til forbedringer på dette område. Og giver derfor gerne min støtte og opbakning til de mennesker der kommer i klemme her.

(Korsør, 2017-11-13)

#681

Det er desværre blevet sådan i det velfærdssamfund, vi har tilbage.

(Faaborg, 2017-11-14)

#687

Jeg er selv ramt af kronisk sygdom

(Greve, 2017-11-14)

#688

det er en vigtig sag

(Løgumkloster, 2017-11-14)

#690

Med min baggrund som socialrådgiver i fagbevægelsen i 32 år, ved jeg , hvor let det er at komme i klemme i det sociale system. Vi har en fuldstændig utilstrækkelig lovgivning og det rammer altid dem, der i forvejen er dårligst stillet.
Førtidspensionsloven og lov om fleksjob bør ændres og de "gamle" revalideringsregler genindføres.

(Pandrup, 2017-11-14)

#691

Det er urimeligt at syge mennesker bliver behandlet på den måde.

(Svendborg, 2017-11-14)

#695

Jeg skriver under fordi nok er nok. Jeg mener ikke at vi som samfund kan tillade os at behandle vores borgere, så de kommer i klemme i et system af paragraffer, reformer og økonomitænkning. Oplevede en situation, hvor min mor med lungecancer igennem 5 år måtte kæmpe for en førtidspension og først 28/4-2015 får hun den tilkendt - 10 maj dør hun. Det er svigt af værste skuffe når vi som samfund ikke tager hånd om vores udsatte borgere.

(Mern, 2017-11-14)

#696

Jeg mener at syge borgere behandles alt for dårligt, hvordan kan en jobkonsulent underkende ind til flere speciallæge erklæringer, for derefter at fratage den syge sit forsørgelsesgrundlag. Det vil jeg gerne prøve at gøre noget ved hvis jeg bliver valgt.

(Svendborg, 2017-11-14)

#699

De asociale reformer af dagpenge, sygedagpenge og førtidspension har været en katastrofe for mange borgere. Ingen udfordrede borgere skal falde ned mellem to stole i et velfærdssamfund.

(Svendborg, 2017-11-14)

#700

Alle skal have et værdigt liv. Desværre er fattigdommen stigende i vores rige land.

(KØGE, 2017-11-14)

#701

Jeg kender selv eksempler og ved, hvor hårdt det rammer folk der i forvejen ligger ned.

(Løkken, 2017-11-15)

#703

Jeg skriver under fordi jeg er helt enig i at der bør kigges på en lovændring der sikre at vores sikkerhedsnet er trygt for alle.

(Svendborg, 2017-11-15)

#707

Jeg selv har været kræft ramt og har kæmpet med systemet og arbejdsløshed efterfølgende.

(Augustenborg, 2017-11-15)

#708

Jeg skriver under fordi vi skal gøre alt hvad vi kan for at hjælpe mennesker, der har været ramt af sygdom, tilbage på arbejdet.

(Kalundborg, 2017-11-15)

#711

Da jeg er nybegynder indenfor kommunalpolitik. Vil jeg ikke komme med noget jeg ikke kan stå inde for. Problemet du omtaler, skal der kunne findes en løsning på.

(Strandby 9640 Farsø, 2017-11-15)

#715

Skriver under fordi jeg er enig

(Aabenraa, 2017-11-15)

#718

Der er “ huller mange steder hvor borgere ender imellem to stole. Det skal der gøres noget ved. Senest idag talte jeg med en blodpropsramt, der ikke fik hjælp til tale- træning. Det blev vurderet ikke at være nødvendigt. Når man er syg,skal man have hjælp, og ikke mindst ro til restitution. Man bliver bestemt ikke mere rask af at blive skubbet rundt i manegen fra den ene kasse til den anden, og arbejdsprøvet i det uendelige. Det bliver man bare mere syg af.

(Rødekro, 2017-11-15)

#719

Jeg mener det er et vigtigt project Poul Overlund-Sørensen har gang i. Alt for mange bliver "fejlbehandlet" og får ikke den hjælp de har krav på. Mennesket før økonomi.

(Rødekro, 2017-11-15)

#720

Jeg er enig i, at man bør give mere støtte til denne gruppe, som alt for let falder mellem to stole

(Gentofte, 2017-11-15)

#721

Ingen skal kunne falde gennem hullerne i det sociale sikkerhedsnet.

(Hovedgård, 2017-11-15)

#728

Det er vigtigt, at vi som mennesker tager hånd om hinanden!

(Frederikssund, 2017-11-16)

#729

Systemet skal tilpasse sig menneskerne, ikke omvendt.
Især de svage, syge og dem som intet overskud i hverdagen skal have den hjælp som vi må forvente i et velfærdssamfund.

(Frederikssund , 2017-11-16)

#730

Jeg synes, det er vigtigt, at man efter et sygdomsforløb, får en hensigtsmæssig tilbagevenden til arbejdsmarkedet, så man undgår yderligere sygdom. Det har samfundet også en økonomisk interesse i.

(Slangerup, 2017-11-16)

#731

Vi SKAL sikre de som midlertidigt ikke kan, og sikre at de som kan bidrager.

(Frederikssund, 2017-11-16)

#735

Jeg er kandidat for Enhedslisten til KV 17 og vil gerne være vagthund for de svage borger.

(6870 Ølgod, 2017-11-16)

#736

Jeg skriver under fordi jeg tit ser, at jura kommer før sund fornuft, logik og lægelig papirer i mange typer af sagsbehandlinger på forskellige lovgivningsmæssig områder.

(Frederikshavn, 2017-11-16)

#737

Jeg skriver under fordi jeg i forvejen er bekendt med dette hul i lovgivningen, som mange frygter at ryge i. Vi kan ikke som samfund være bekendt at nogen ryger i dette hul. Vi skal ikke have syge mennesker på kontanthjælp, da kontanthjælp for mig at se bør være en midlertidig ydelse for raske personer, som desværre er røget ud af dagpengesystemet. Langtidssyge og kronisk syge personer hører ikke hjemme på kontanthjælp.

(Galten, 2017-11-16)

#743

100% enig i at dette er et problem. Endvidere betragter jeg og nye borgerlige job systemet for fuldkommen umuligt, det laver masser af personer til psykisk syge med alle de prøvelser, folk skal igennem. Vi mener job systemet skal nedlægges g afløses af et uafhængigt organ, hvor pengene følger brugeren og først udbetales til det organ der skaffer arbejde, når der er fundet et job. I øvrigt går vi ind for at syge får førtidspension, når det er afklaret med lægen, ikke alt den evindelige kasten rundt i systemet.

(Skagen, 2017-11-16)

#744

Der er helt klart en gruppe borgere, som uforskyldt kommer i klemme i systemet og bliver straffet økonomisk. Det er ikke et såkaldt velfærdssystem værdigt.

(Aabenraa, 2017-11-16)

#745

har selv prøvet at være faldet mellem to stole efter et kræftforløb.
fik først tildelt genoptræning efter et læserbrev.
også store problemer med økonomisk hjælp

(odder, 2017-11-16)

#747

Jeg skriver under fordi jeg før har hørt fæle historier om mennesker i et genoptræningsforløb, der er kommet i klemme i systemet. Det skal ikke kunne lade sig gøre i et velfærdssamfund.

(Aabenraa, 2017-11-16)

#749

Det er et godt intiativ

(Haderslev, 2017-11-16)

#755

Solidaritet, velfærd og dialog er de eneste redskaber til et retfærdigt og bæredygtigt samfund.

(Asnæs, 2017-11-16)

#757

Jeg er kandidat for Alternativet, og vi støtter borgerdrevene forsla.

(Frederikshavn, 2017-11-16)

#758

Sikkerhedsnettet skal holde, vi skal have lukket hullerne så ingen falder igennem

(Fredericia, 2017-11-16)

#759

Så længe der bare er een, der falder igennem systemet, skal systemet ændres, ingen tvivl om det.

(Hjørring, 2017-11-16)

#763

Jeg har personlig erfaring fra min familie, med hvor vanskeligt det kan være, dels at skulle kæmpe med alvorlig og længerevarende sygdom og samtidig blive klemt økonomisk. Det har store konsekvenser for helberedelsen og livskvaliteten, og desuden for menneskets muligheder for at komme på fode igen.

(Munkebo, 2017-11-17)

#764

fordi jeg mener vi skal være opmærksom på huller i vores soiallovgivning.

(Kerteminde, 2017-11-17)

#766

Jeg skriver under, fordi borgere som i forvejen er ramt af ulykkelige omstændigheder ikke også skal slås med den økonomiske usikkerhed. Det kan vi ikke være bekendt, så fattigt et samfund er vi ikke.

(Taastrup, 2017-11-17)

#767

Fordi jeg er helt enig i , at det ikke er i orden at man sætter regler forud for mennesker der er hårdt ramt

(Kalundborg, 2017-11-17)

#770

Kommunen skal være en medspiller. Hvis der står love i vejen for at tage individuelle hensyn, der giver mening, må vi ændre på lovgivningen. Der skal være plads til de individuelle hensyn. Alle skal yde efter evne og nyde efter behov.

(Svendborg, 2017-11-17)

#773

Jeg har gået fra arbejdsløs i A-kassen og kom på arbejdsmarkedetydelsen og nu er endt på kontanthjælp. Tro det er en rutsjetur. Menneskeligt og personligt har det kostet.

(Vilbjerg , 2017-11-17)

#776

Kandidat til byrådsvalget Hjørrng for Kristendemokraterne

(Sindal, 2017-11-17)

#777

Det er jo helt tåbeligt - men et godt eksempel på at de politikere der har vedtaget den slags regler, er ligeglade med de mennesker der uforskyldt kommer i klemme.

(Hinnerup, 2017-11-17)

#782

Jeg vil tage det op Køge ejendoms udvalg

(Køge, 2017-11-17)

#784

Jeg skriver under fordi jeg går ind for lige ret for alle og mere hjælp for dem der har brug for det !!!

(Gentofte, 2017-11-17)

#786

Jeg skriver under, fordi det er vigtigt, at vi også når vi bliver syge kan være økonomisk trygge og vide, at samfundet støtter os.

(Snedsted, 2017-11-17)

#788

Systemet virker ikke og vi skal kunne se på det enkelte menneske og støtte fagligt med hvad det kræver... længere er den ikke!

(Ollerup, 2017-11-17)

#791

Det er helt galt at syge mennesker, der er i gang med at kæmpe sig tilbage til en normal tilværelse skal bruge energi på, og have spekulationer om hvordan de får hverdagen til at hænge sammen.

(Hedehusene, 2017-11-17)