systemfejl

Kommentarer

#206

Det er en vigtig sag

(Pandrup, 2017-06-21)

#210

Er pinligt bekendt med og ønsker at udrydde ethvert tænkeligt og utænkeligt tilfælde af systemfejl for mennesker i klemme i arbejdsforhold!

(Tirstrup , 2017-06-21)

#218

Jagten på de syge skal stoppes

(Glamsbjerg, 2017-06-21)

#219

Fordi jeg selv har været igennem et sygdomsforløb, der kunne være endt med at jeg faldt mellem to stole i systemet.

(Odense, 2017-06-21)

#222

Der skal altid tages udgangspunkt i den enkeltes situation. Ingen ønsker at være et nr. eller et tilfælde

(Silkeborg , 2017-06-21)

#226

Jeg har i min mine mange år som socialrådgiver i fagbevægelsen ofte mødet mennesker, der var ramt af uoverensstemmelsen mellem "arbejdsdygtige" i sygedagpengelovens definition, og " rådighedsbegrebet" i lov om arbejdsløshedsforsikring. Så fuld støtte til initiativet fra mig - en pensioneret socialrådgiver.

(Fredericia, 2017-06-21)

#230

Det er vigtigt, at mennesker i en svær situation får den hjælp, de har brug for - også økonomisk.

(kolding, 2017-06-21)

#231

Jeg ønsker et anstændigt samfund.

(Vejle, 2017-06-21)

#233

Fordi jeg er modstander af den stigende ulighed, som kommer til at præge generationer. Vi er bombet 50 år tilbage i Danmark.

(Fredericia a, 2017-06-22)

#236

Jeg skriver under fordi jeg synes at vi mangler noget social retfærdighed i Danmark.
Dem der er svagt stillet er altid skydeskiver for skældsord og spareplaner og det skal vi have gjort op med.

(Holbæk , 2017-06-22)

#239

Det er et meget stort problem for dem det rammer - uanset hvor mange de er

(Nykøbing F, 2017-06-22)

#243

Dette viser helt klart at der er et hul i systemet, som absolut bør laves om.

(gøderup, 2017-06-22)

#247

Har været i lignende situation.

(Helsingør, 2017-06-22)

#251

Jeg genkender problemstillingen fra arbejdsmarkedsudvalget.

(kolding, 2017-06-22)

#255

Jeg kender problemet fra min datters kræftforløb

(Gilleleje, 2017-06-22)

#265

Fordi det er urimeligt at ramme folk der ligger ned og i forvejen er økonomisk klemt

(Løsning , 2017-06-22)

#271

fordi vores sociale forhold hele tiden bliver forringet og fordi det altid er den samme gruppe der bliver ramt nemlig de lavtlønnede.

(København, 2017-06-23)

#279

Jeg underskriver her, fordi det er urimeligt at mennesker, der i forvejen er ramt psykisk og fysisk i en livskrise, også risikerer at få revet det økonomiske fundament for tilværelsen , væk under sig.

(Tårs, 2017-06-24)

#283

Jeg er enig...

(Mørke, 2017-06-25)

#285

Det er vigtigt

(Gilleleje, 2017-06-26)

#288

Vi har alle et ansvar for, at syge mennesker ikke kommer i klemme i systemet. Mennesker før systemer - tak!

(Frederiksberg, 2017-06-26)

#294

Synes det er under al kritik.

(Aalborg, 2017-06-27)

#302

En yders relevant problemstilling, som jeg jævnligt støder på via mit erhverv, som selvstændig praktiserende psykolog.

(8210, 2017-06-29)

#310

Det er alle borgeres ret til at have er et godt og trygt liv!

(Herning, 2017-06-30)

#311

Fordi systemet ikke kigger på de enkelte mennesker, som er ramt.
Jeg er selv pårørende i denne sammenhæng.

(Herning, 2017-06-30)

#313

Det er en meget lille lovændring der skal til for at reparere sikkerhedsnettet under skrøbelige borgere.

(Vinderup, 2017-06-30)

#316

mennesker, der er glade for og villige til at arbejde bliver kørt i sænk af systemet.

(8700 Horsens, 2017-06-30)

#321

...et godt samfund skal være kendt på, hvorledes det behandler de borgere der har aller mest hjælp behov

(Holstebro, 2017-07-01)

#325

Jeg har selv været langtidssygemeldt og oplevet at blive erklæret rask af en kommunal sagsbehandler, imod lægens anbefalinger.

(Gudhjem, 2017-07-02)

#327

For at mindske menneskelige, sociale og økonomiske udfordringer.

(Ringkøbing, 2017-07-03)

#328

Vi skal ikke miste folk i systemet og slet ikke på grund af sygdom. Derfor skriver jeg under og opfordrer andre til at gøre det samme. Det er ikke mange vi mister i systemet, men når vi kan gøre noget fir ikke at miste nogen ser jeg ingen grund til at lade være.

(Bramming, 2017-07-03)

#329

Der er alt for mange uafklarede holdninger til begrebet fuld arbejdsdygtighed myndighederne imellem, og beslutningerne er modstridende i vores lovgivning. Det efterlyses i stedet at de personer der kommer ind under et ressourceforløb, indrages i beslutningerne.

(Vejle Ø., 2017-07-03)

#337

Fordi jeg selv har arbejdet med klienter der er kommet alvorligt i klemme i dette system

(Hadsund, 2017-07-03)

#339

Der skal rettes op på uretfærdigheder

(Nordby , 2017-07-04)

#345

Systemfejl skal bekæmpes

(Viborg, 2017-07-07)

#347

At vi i Danmark betaler en høj skat netop for bl.a. at have et sikkerhedsnet under Os hvis uheldet er ude og man bliver ramt på den ene eller anden måde

(Hørve, 2017-07-10)

#350

Jeg skriver under fordi, vi som samfund skal passe på hinanden og vi må ikke lade mennesker i stikken. Vi er alle en del af samfundet og hvis vi hjælper hinanden vil alle også bedre kunne bidrage.

(Rødvig-Stevns, 2017-07-10)

#355

Systemet respekterer ikke syge mennesker, og den offentlige indsats drejer sig udelukkende om at spare penge og ikke om at hjælpe dem, der har behov for hjælp.
Det kan man ikke byde mennesker, der i forvejen er under stort pres pga sygdom, så underskriftsindsamlingen har min fulde støtte.

(Helsinge, 2017-07-10)

#359

Jeg skriver under fordi jeg selv kunne have været en af dem der bliver ramt af systemfejlen. Jeg har arbejdet med revalidering i rigtig mange år inden jeg blev pensionist og der var det mere reglen en undtagelsen når sygdomsramte skulle finde ny fremtid på den ene eller anden måde- ja så blev de ramt på økonomien oven i og mange har måtte gå fra hus og hjem pga systemet.

(Strøby, 2017-07-10)

#361

Tryghed for alle – reparer hullet mellem de sociale sikkerhedsnet.

Når helbredet beskærer adgangen til arbejdsmarkedets indtægtskilder løn/dagpenge – bør vi fra fællesskabet give en økonomisk håndsrækning.

Vi har i dag en lille systemfejl der bør repareres.

(Søborg, 2017-07-10)

#381

Jeg syntes dette lyder som en god "slutning" for det problem.

(Kastrup, 2017-07-11)

#385

Arbejdsmarkedspolitikken har mange systemfejl ... her ses blot en af dem.

(Frederiksberg C, 2017-07-12)

#386

På trods af at det er en lille fejl, så har det stor betydning for den enkelte. Så er der et hul i systemet, så skal det repareres.

(København, 2017-07-12)

#387

Jeg bakker helt op om behovet for et netværk med mindre masker, så at mennesker får den tid de har brug for til, at genskabe deres liv og igen blive ressourcestærke borgere.

(Nykøbing Sj., 2017-07-13)

#389

kender flere, der har været fanget i netop den problematik, og det har været unødigt stressende for dem i en tid, hvor de i forvejen var under belastning.

(København, 2017-07-13)

#390

Jeg gennem en del år, som psykolog, har arbejdet med revalidering/afklarings-forløb inden for arbejdsmarkedsområdet, og desværre kender problemet alt for godt. Godt at der er nogen der forsøger at gøre noget ved det.

(frederiksberg, 2017-07-14)

#392

Jeg er selv i en sygemeldingsproces med korte perioder af bedring når min medicin skal reguleres. Jeg er meget spændt på, hvordan kommune og jobcenter kommer til at se bedringerne - bliver jeg sat i gang, selvom der måske er tale om en måneds fremgang for så at skulle meldes syg igen? Desuden har jeg en kræftramt far, som varetager et fysisk hårdt aktiveringsjob - dette selvom han som sagt ikke kender sin egen prognose med sikkerhed og selvom han tidligere har haft hjerteproblemer og nu har slidgigt. Han føler sig tvunget til at blive i dette opslidende job og bruge, hvad der måske er halvdelen af sin resterende tid på jorden, på at miste livskvalitet.

(København S, 2017-07-14)

#393

Jeg selv har oplevet systemets fejl og er enig i, at der skal ske forandringer, som tilgodeser det ændrede liv med kronisk sygdom/eftervirkninger.

(Charlottenlund, 2017-07-16)

#395

Håbet om en retfærdig behandling af de kræft ramte - så de kan leve en tilfredsstillende tilværelse.

(Hellerup, 2017-07-16)