Stop overbebyggelsen

Kommentarer

#4

Jeg skriver under da jeg ønsker at fastholde vores dejlige kommune som et lækkert og grønt værested for voksne og børn. Dette foreslag vil ødelægge vores dejlige område.

(Bagsværd, 2017-03-26)

#6

Forslaget ødelægger mange skønne boligområder i Gladsaxe.

(Bagsværd, 2017-03-26)

#7

Jeg er enig i betragtningerne. Dobbelthuse med 2 etager bør være en dispensationssag, hvor nabohøring er et krav og hvor grundens min. størrelse som udgangspunkt skal være på på 1700 m2, hvilket giver 850 m2 grund til hvert hus.

(Bagsværd, 2017-03-26)

#9

Vi bor på Nydamsvej Det er et ganske enestående dejligt sted at bo. Hyggeligt og roligt område med et passende antal mennesker, så der er mulighed for godt naboskab. Udsigten til skoven og til de mange gamle træer i haverne giver en særlig skønhed. Vi er flyttet tilbage hertil efter mange år et andet sted. Netop fordi der er en sprciel stemning i vores område
( vi er på ferie i Portugal, derfor ordet).

(Bagsværd, 2017-03-26)

#12

Forslaget vil være en katastrofe for stemningen i aldershvilekvarteret, et af bagsværds dejligste kvarterer netop pga den nuværende begrænsede bebyggelsesgrad.

(Bagsværd, 2017-03-26)

#17

Jeg voksede op i Søborg.

(Greve, 2017-03-26)

#18

Jeg skriver under, da det er en bombe under villakvarterene i Gladsaxe, da det vil få eventuelle køber til at se efter bolig i andre kommuner, vil få huspriserne til at falde og ikke mindst skabe unødige nabokonflikter

(Bagsværd , 2017-03-26)

#22

De ødelægger det gamle villa kvarter, hvor der var regler netop med indkig fra naboer, men de nye der flytter ind er jo ligeglade, det er jo dem der kan kigge ned og alle os der bor tilbage, skal glo på de kæmpe klodser, det er urimeligt det var ikke derfor man købte hus her i tidernes morgen, der var man jo sikret i lokalplanen at dette ikke kunne ske????? men det er vel ok hvis kommunen så dækker det tab der er fra før og efter man for sådanne en klods til nabo eller hvis ens udsigt til søen bliver forringet, så det værditab der er for ens ejendom må kommunen dække, da det er dem der vil have denne lokalplan, politikerne kan ikke tillade sig at forringe værdien på de villaer der bliver berørt.

(bagsværd, 2017-03-27)

#23

Ønsker at bevare vores boligområde oprindelige karakter med fritliggende villaer

(Søborg, 2017-03-27)

#27

At det er ubehageligt med så tæt bebyggelses grad, vi har fået problemet tæt ind på livet fordi vores bagbo har fået lov at lægge sit hus så højt at han har direkte indkik til hele vores have.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#29

Det vil skimme området! Og give ret meget skygge til omlæggende huse

(Bagsværd, 2017-03-27)

#31

Når der i lokalplanen er vedtaget bebyggelsesprocenter o.l., er det for at beskytte miljø og trivsel mod presset fra ussel mammon. Det er vores valgte politikeres pligt at beskytte dette princip. Ikke at forbryde sig imod det.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#35

Jeg skriver under, fordi etablering af 2 etagers huse i vores smukke kvarter yderst grænseoverskridende.
2 etagers huse giver helt åbentlyst langt større indbliksgener for naboerne i forhold til det i nuværende lokalplan tilladte ( 1 1/2 plan).
Denne tættere bebyggelse vil totalt ændre vores ellers dejlige kvarter.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#38

Byfortætning og kvarterændringer er uønskværdige

(Søborg, 2017-03-27)

#39

Det vil fuldstændig ændre vores kvarter, reducere biofaktoren (naturen), give skygge og indkigsproblemer for naboer og skabe øget trafik.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#41

jeg er imod forslaget om tilladelse til at bygge højere huse i villaområdere.

(2860 Søborg, 2017-03-27)

#47

Der skal ikke pakkes flere huse sammen på grundene. Vi valgte kvarteret fordi der er var 'grønt'. Det indtryk må det ikke ændres på.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#49

Forslaget har potentiale til på negativ vis at ændre Regatta-kvarterets naturskønne særpræg, ligesom andre kvarterer i kommunen kan blive negativt påvirket.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#51

et forsøg på at holde Gladsaxe grønt(som man
taler meget om) og med lav bebyggelse

(2880 Bagsværd, 2017-03-27)

#55

I lokalplanen er det åbne , skovrige område fremhævet. Det skal absolut beholdes af hensyn til os og kommende generationer.
Der er en nærlliggende analogi til Københavns kommune der i generationer har tilladt byggeri ind i byens parker så der bliver mindre og mindre natur.

(Bagsværd, 2017-03-27)

#57

For at stoppe grådigheden i at tage over

(Lyngby , 2017-03-28)

#58

Det er ikke hensigtsmæssigt, at vi får så tæt en bebyggelse. I forvejen er Gladsaxe kommune kendt for sine mange små parceller. Det skal ikke være sådan over alt. Det må gerne være varieret og med nogle store grunde nogle steder, så man ikke skal bo tæt op ad hinanden.

(Bagsværd, 2017-03-28)

#59

Jeg skriver under, da jeg frygter at vores dejlige grønne område (Regattakvarteret) lider ubodelig skade, både naturmæssigt, trafikalt og værdimæssigt.
Det er uhyggeligt så mange ændringer til lokalplaner og fredninger som man ser her i Gladsaxe kommune!

(2880 Bagsværd, 2017-03-28)

#61

Gladsaxe må sande at det ikke udelukkende handler om at blive flere men at det handler om at de der er der fortsat har det godt og føler jeg hjemme

(Bagsværd, 2017-03-28)

#67

Jeg er i mod Kommunens planer for villakvarterer

(2880 Bagsværd, 2017-03-28)

#70

Jeg skriver under fordi dette forslag vil ændre hele bydelens karakter. Jeg kan ikke se formålet med dette forslag, andet end at kommunen er faldet for argumenter fra spekulanter der øjner en hurtig gevinst.

(Bagsværd, 2017-03-28)

#73

Det er helt galt med fortætning af byggeri i alle områder. Der er også brug for grønne beboelsesområder.

(2880 Bagsværd, 2017-03-28)

#76

Jeg ønsker at holde kvarteret skovagtigt og med en trafik, som også giver plads til de mange andre aktiviteter i området

(Bagsværd, 2017-03-29)

#86

Protesterer mod Kommunens forslag til ny byplan

(Bagsværd, 2017-03-29)

#87

Jeg er ikke helt indforstået med de forskellige dispensationer, som Kommunen giver lov til.
MonikaThorborg

(2880 Bagsværd, 2017-03-29)

#96

Vi nyder naturen, roen og der er ikke plads til mere trafik og biler på vores veje.

(Bagsværd , 2017-03-31)

#98

Det vil ændre villakvartererne i Gladsaxe kommune i en meget uheldig retning.

(2880 bagsværd, 2017-04-01)

#100

Jeg ikke bryder mig om skjulte agenda fra kommunen. Ikke første gang det sker. Hvis man vil ændre må man gå ind i en direkte dialog med de beboere der berøres

(Bagsværd, 2017-04-02)

#101

Vi skal bevare det skovagtige og eksklusive præg i Regatta- og Aldershvilekvartererne, som fuldstændig vil forsvinde, hvis der åbnes generelt op for småparceller og 2-etages bebyggelse. Der er rækkehuse nok i Gladsaxe, og det kan ikke være et mål i sig selv at få forøget folketallet i kommunen, således som Rådhuset åbenbart gerne vil i jagten på flere skatteindtægter.

(2880 Bagsværd, 2017-04-02)

#111

Jeg mener, at "de gamle" villakvarterer skal beholde deres udtryk med lav bebyggelse og med mindst mulig indkik fra naboejendomme.

(2889, 2017-04-04)

#114

Jeg er imod det påtænkte forslag til at bygge huse i 2 etager på grunde der er større end 1000m2, det vil ændre villakvartererne i Gladsaxe/Bagsværd, samt give indbliksproblemer, skygge og reducere biofaktoren i området.

(Gladsaxe, 2017-04-04)

#115

Det vil fuldstændig ændre villakvarterne i Gladsakse, reducere biofaktoren (naturen), give skygge og indkiksproblemer for naboer og skabe øget trafik. Det er en katastrofe for mange kvarterer !

(Bagsværd, 2017-04-04)

#116

Vi skal værne om de få grønne områder vi har tilbage i Gladsaxe.

(Søborg , 2017-04-04)

#117

Jeg kan i det hele henvise til det min mand skriver (nr.101 på listen).

Man har tidligere for nogle år tilbageforsøgt at bygge i flere etager på Hareskovbo Plejehjem, hvilket blev forhindret, bl.a. under henvisning til kvarterets skovagtige præg.

(Bagsværd, 2017-04-04)

#118

Det er vigtigt at bevare det smukke boligområde som netop har høj kvalitet pga. diversiteten. Dobbelthuse gøre området overbygget, som det kendes andre steder fra.

(Bagsværd, 2017-04-04)

#121

Hvis kommunen ønsker at tiltrække store skatteydere, skal der også være områder der er eksklusive.
Og hvad er fornøjelsen i øvrigt ved at der er flere beboere i kommunen. Er mere trængsel ønskværdigt.

(Bagsværd, 2017-04-04)

#122

Vil ændre områdets grønne karakter og medføre øget trafik.

(Bagsværd, 2017-04-04)

#123

En medvirkende årsag til at vi købt hus i Bagsværd i 2003 er den herlighedsværdi der er i kvarteret, og som er fastlagt i den eksisterende lokalplan 74. Her står bl.a.:

• Bebyggelsen består primært af åben-lav boligbebyggelse, hvor den relativt store grundstørrelse giver boligvejene en grøn karakter
• Områdets anvendelse fastlægges til boligformål med fritliggende beboelsesbygninger
i højst 1 etage med udnyttelig tagetage indeholdende én bolig. Mindstegrundstørrelsen fastsættes til 1.200 m².

En generel tilladelse til at grunde på over 1000 m2 kan bebygges med tofamiliehuse vil betyde at ovenstående ikke længere er gældende.

Jeg må på det kraftigste opfordre til at man frafalder disse planer. De er i mine øjne er et udtryk for at kommunen synes at være mere optaget af at få flere borgere klemt ind i de allerede bebyggede områder end man er i interesseret i at holde fast i de kvaliteter der i dag gør det attraktiv at bo her.

(Bagsværd, 2017-04-04)

#125

Kære Byråd. I bør lytte mere til borgernes interesser. Det er fx ikke første gang I prøver at ændre i et af de få tilbageværende naturskønne områder mod lokalbefolkningens interesse. Det er mangel på respekt!

(Bagsværd, 2017-04-04)

#126

jeg skriver under fordi området helt vil ændre karakter, hvis dette princip anvendes. Der er bla bygget et dobbelt hus på Skovbrynet, som jeg har undret mig over tilladelsen til. Der er rigelig tæt bebyggelse i Gladsaxe, for dem som søger det.

(Bagsværd, 2017-04-04)

#127

Byggeri i 2 etager i villakvarterer giver indbliksgener for naboen.

(2800 Lyngby, 2017-04-04)

#128

At bo i dette område er valgt ud fra gældende servitutter om at bebyggelsen skal fremstå som lav bebyggelse evt. med udnyttet tagetage.

(Bagsværd, 2017-04-05)

#129

Bl. a. for at undgå en stigende trafik og bevare det nuværende attraktive miljø.

(Bagsværd, 2017-04-05)

#133

Jeg underskriver fordi jeg er enig.
Jeg mener, det er vigtigt at alle indtægts grupper er repræsenteret i en kommune, det gælder også boligformer. Der er med dette forslag lagt op til en ensretning, som kan få store økonomiske konsekvenser.

(Bagsværd, 2017-04-05)

#135

Det vil i den grad ødelægge den skønne natur der er omkring sø og skov i Bagsværd. Især også med de huse der bygges uden sjæl og charme blot økonomikasser

(Bagsværd, 2017-04-05)

#142

Der er ikke behov for at bygge højere - specielt ikke i de gamle kvaterer hvor vi desværre ser mange gode gamle huse blive revet ned og erstattet med nye huse - som nu vil kunne bygges større og højere til stor gene for de gode "gamle" huse.

(2880 Bagsværd, 2017-04-05)

#145

Villakvartererne skal bevares med åbenlav boligbebyggelser som en del af dansk bygningskultur.

(2880, 2017-04-06)

#146

Dette vil fuldstændig ændre villakvarterne i Gladsakse og ellers enig i de fremførte bevæggrunde.

(Bagsværd, 2017-04-06)

#154

det vil helt sikkert blive udnyttet af boligspekulanter, hver gang et gammelt hus bliver revet ned, til stor ulempe for tilbageværende naboer.

(Bagsværd, 2017-04-08)

#162

Vi er ikke interesserede i flere skattekroner, vi vil meget hellere bevare de hyggelige villakvarter i Gladsaxe. En bebyggelse i to etager vil give store indkigsgener for de omkringboende, jeg ved det...jeg bor ved siden af en.

(Søborg, 2017-04-11)

#163

Planen lægger op til en yderligere miljøbelastning af villakvartererne i Gladsaxe.

(Søborg, 2017-04-11)

#165

Jeg holder af villakvartererne som de er, og ønsker ikke øget befolkningstæthed i dem. Derfor har jeg valgt at bo her..

(Bagsværd , 2017-04-11)

#170

Det vil forrige herlighedsværdien i kvarteret med så store/høje huse

(Bagsværd, 2017-04-12)

#171

Jeg elsker Regattakvarteret med den struktur der er i dag. Nærhed og natur er nøgleord.

(Bagsværd , 2017-04-12)

#173

Jeg finder, at forslaget er aldeles uantageligt, fordi flertallet i byrådet ikke har fattet, hvad det er, der giver vort kvarter dets nuværende,
enestående kvalitet. Nemlig god plads og mulighed for privatliv i naturskønne omgivelser. Lur mig, om ikke muligheden for at tillade to fulde etager skyldes ønsket om at tilgodese pengestærke nybyggeres ønske om 'søudsigt' eller i det mindste 'søkig'.
Hvis forslaget vedtages, håber jeg, at man vil huske det ved kommunalvalget til efteråret.

(Bagsværd , 2017-04-12)

#175

Området og bolig er valgt grundet ønske om god plads omkring os.

(Søvej 15, 2880 Bagsværd, 2017-04-12)

#182

Jeg skriver under fordi, kommunen ikke varetager borgernes interesse ved den nye byplan. Jeg ønsker ikke, der skabes mulighed for store bebyggelser, der på nogen måde kan genere andre naboer.

(Bagsværd, 2017-04-13)

#187

Ønsker at beskytte vores dejlige kvarter

(Bagsværd, 2017-04-13)

#192

Vi mener ikke det er et godt forslag og vil gerne støtte denne underskrift indsamling.

(Bagsværd, 2017-04-15)