SkalSkolensØkonomiBestemmeOm DIT BarnFårDenRetteHjælpOgStøtte?!

Kommentarer

#1

Har barn i specialtilbud og tør slet ikke tænke på konsekvenserne hvis distriktskolen nu pludselig skal til, at ha noget at sige.

(Stae, 2016-12-03)

#6

Jeg har selv en søn med autisme der går i k-klasse og han kan ikke klare at blive inkluderet i en almindelig folkeskole klasse.

(Gistrup, 2016-12-03)

#8

Jeg skriver under fordi, at min søn også skal have en værdig fremtid, som andre normale børn.

(Gudumholm, 2016-12-03)

#15

Jeg har et barn der er Autist som går i en specialklasse. Sætter man ham i en alm klasse kommer han ikke ud med en eksamen som han har mulighed for nu.

(Vestbjerg, 2016-12-03)

#17

Jeg har en handicappet datter i systemet. Jeg ved hvilke negative konsekvenser sådan et tiltag skaber.

(Aalborg, 2016-12-03)

#18

Vores børns trivsel betyder ALT ❤️

(Vadum , 2016-12-03)

#20

Min datter har generelle indlæringsvanskeligheder, og går i 2i. Hun vil ikke kunne begå dig i en almen klasse. Det har vi alles ord for. Heriblandt lærer, pæd, læger, speclæger, terapeuter, familie, venner.
Jeg frygter, og gruer for, hvis hun skal inkluderes!
Hvorfor skal vores børn gøres op i økonomi og stå til beslutning ved en skoleleder, der ikke kender disse børn. Jeg håber PPR fortsat vil kæmpe med os her.
Hun kan ikke begå sig blandt flere end 4 stk ad gangen. Sådan har det været i hendes 8 årige liv nu.
Hun begår sig kun ved ro, struktur og det kendte trygge lille miljø.
Jeg vil kæmpe hvad det kæmpes må, for at vores datter ikke skal blive taber i det her nye ståhej!!
/ Maria Hansson

(Sulsted, 2016-12-03)

#21

Det allerede på nuværende tidspunkt er alt for svært, at få det rette tilbud/støtte til børn der ikke passer ind i "normalen". Inklusionen har på ingen måder gjort noget godt for nogen børn!
Denne nye model vil bare gøre det endnu sværere og endnu flere børn vil tabes mellem to stole.

(Aalborg, 2016-12-03)

#27

Jeg har en dreng med infantil autisme.

(Nørresundby , 2016-12-03)

#28

Jeg gerne vil sikre at mit barn får det nødvendige skoletilbud uanfægtet af vores distriktskole og dennes økonomi!!

(Aalborg, 2016-12-03)

#29

Jeg står og har en dreng, alle instanser er enige om skal starte i special tilbud, men en fuldstændig fremmed sidder med en økonomi der skal passe sammen, og en dreng han intet kendskab har til.

Skolerne vil aldrig kunne være 100% upartiske og børnene er offrene

(Nørresundby, 2016-12-03)

#31

Jeg skriver under fordi, det på intet tidspunkt skal gå ud over børnene, om skolens økonomi kan holde til at sende dem videre i et tilbud der passer deres behov. De og forældrene har nok at kæmpe med.
Hvordan kan det være fair at tvinge et udfordret barn ind i en almindelig folkeskoleklasse.

(Aalborg SV, 2016-12-03)

#33

Det er forkert at det pludsellig bliver den enkelte leders økonomi, der styrer om børn har behov for ekstra støtte!

(Aalborg, 2016-12-03)

#36

Syntes det er synd at børn med ekstra behov skal sendes ud på andre skoler. Lad dem dog blive hvor de har det rigtig godt.

(Hjørring, 2016-12-03)

#37

Jeg kan på ingen måde støtte forslaget om en ny visitationsmodel som den i forslaget.

(Vadum, 2016-12-03)

#38

Jeg mener det stadig skal være en faglært psykolog (PPR), der vurderer hvorvidt et barn har behov for et specialskoletilbud, og ikke en (skole)leder.
Ligeså vel som jeg gerne vil have, at det fly jeg sidder i, har haft en faglært flymekaniker til at tjekke det forinden, og ikke en økonom...
"Gør det, du er bedst til" :-)

(Vadum , 2016-12-03)

#39

Jeg mener at at en skoleleder skal være dygtig til at lede den almene folkeskole for normaltfungerende børn. De fleste skoler har en del år på bagen og kræver stor vedligeholdelse, nye møbler og kreative læringsmiljøer, ordentlige sanitære forhold og meget meget andet. Derud over har Aalborg kommune besluttet at digitalisere undervisningen. Dette har i hvertfald på vores skole betydet store udgifter til IPads og bærbar computere til eleverne osv osv. Jeg ser det helt umuligt at skolelederen ikke vil skæve til om 7b skal have nye møbler og indkøb af IPads til 4 klasserne eller om skolelederen skal smide 315000 kr efter en enkel elev og sende denne ene elev i et andet tilbud. Eller hvad med 2,3 eller flere børn???Man kunne frygte at lederen derfor valgte at holde på barnet eller udsætte beslutningen til et budgetpassende bedre tidspunkt. At nå dertil hvor det indses at et barn ikke kan være en del af den almene folkeskole er i forvejen en uendelig lang og opslidende rejse, hvor barnet til sidst er mentalt helt i bund. Skolelederen er nok den person på skolen som har mindst med det enkelte barn at gøre og har i den grad brug for nogle kompetente og til formålet uddannet rådgivere/beslutningstagere som alene kigger på barnets tarv. Jeg ved at skolelederne i hjerterne gerne ville gøre det bedste for den enkelte, men de er også nødt til at tage nogle benhårde budgetmæssige prioriteringer. Problemet er bare for børn med særlige behovs symptomer forværres for hver minut de er i det forkerte tilbud og det kræver store resourcer at hjælpe børnene "tilbage igen" både pædagogisk men også sommetider medicinsk. For disse børn handler det ikke om hutle sig igennem skoletiden med tårnhøjt fravær, men om, at de forhold de bliver budt lige nu har betydning deres liv og trivsel i morgen, på søndag, om tre år, om tyve.... Det kan og vil give nogle alvorlige konsekvenser for børnene.

(Vodskov, 2016-12-03)

#40

Jeg skriver under, fordi børns muligheder for at kunne gennemføre folkeskolen og fremtidig(e) uddannelse(r) ikke skal defineres ud fra et privat økonomisk synspunkt. Jeg håber, at når mit barn rammer folkeskolealderen, så er der fokus på barnet og ikke økonomien.

(Aalborg , 2016-12-03)

#47

Vi har et barn i special tilbud.

(Vodskov, 2016-12-03)

#49

Fordi jeg er fuldstændig enig i, at de enkelte skoleledere ikke vil/kan se det enkelte barns særlige behov, hvis det er på bekostning af egen skoles økonomi.

(Klarup, 2016-12-03)

#50

Denne galskab må få en ende, NU!

(Aalborg, 2016-12-03)

#53

Fordi der er behov for at der akut bliver stoppet for denne dårlige udvikling. Det er børn vi snakker om !!!!

(Aalborg, 2016-12-03)

#58

Nu må politikerne snart vågne op. Tænk dog på de stakkels børn

(Aalborg, 2016-12-03)

#66

Det fuldstændig absurt og utilfreds stillende hvilken skæbne man kan ende ud i for unge med special behov. Der er en grundt til folk special uddannelse for at sikret korrekt hjælp til. Det må ikke ske at en ukompetent skoleleder som med økonomi i baghovedet skal stå for denne beslutning!!

(Aalborg Ø, 2016-12-03)

#68

Vi skal passe på vores børn ❤️ Ikke alle kan være i en stor skole / klasse

(9381 Sulsted, 2016-12-03)

#69

Jeg er pårørende

(Aalborg , 2016-12-03)

#74

Fordi jeg mener børn med specielle behov ikke får noget godt ud af at sidde i en stor klasse

(Sulsted, 2016-12-03)

#78

Det skal ikke være en skoleleder som ikke kender barnet og fordi økonomi aldrig skal være en faktor der spiller ind i børn velvære.

(Svenstrup j, 2016-12-03)

#82

Som mormor vil jeg også slå et slag for, at skolens økonomi overhovedet ikke må have betydning for ekstra støtte til ekstra semsitive børn eller mulighed for at børn kan komme i andet tilbud end den alm. folkeskole - De store klasser og lange skoledage er gift for de børn. - på lang sigt vil det kunne få endnu større økonomisk konsekvens end et specialtilbud til de trængte børn nu.

(Kongerslev, 2016-12-03)

#85

Jeg skriver under fordi jeg har et barn der har behov for det tilbud hun er i for ikke at ende med at blive syg

(Nørresundby , 2016-12-03)

#86

Jeg skriver under fordi, jeg syntes det er utrygt og ikke rimeligt, at en skoleleder, der ikke kender det enkelte barn skal afgøre det enkelte barns skoletilbud.

(Gistrup, 2016-12-03)

#92

Min Kusine er handicappet, og hun kan ikke engang gå i en skole nu hvor der er nok omsorg for hende!! I spare på alt der er vigtigt og ikke ting som er ligegyldige.

(Aarhus, 2016-12-03)

#97

Jeg skriver under fordi det er ekstremt bekymrende at det bliver den enkelte skoleleder der (i mange tilfælde uden at have mødt børnene) skal tage beslutning om inklusion eller specialtilbud. Og at det er den enkelte distriktskoles økonomi der skal afgøre børns fremtid og ikke deres reelle behov. Det er skræmmende, at man vil lege med skrøbelige børns velbefindende, udvikling, liv og fremtid på denne måde.

(Aalborg, 2016-12-03)

#100

Vi skal ikke spare på vore børns fremtid

(Odense SV , 2016-12-03)

#101

Har selv en søn med autisme

(Aalborg øst, 2016-12-03)

#102

Det er vigtigt at vi passer på børn og unge med særlige behov. Får de ikke den rigtige hjælp og støtte kan det få konsekvenser for dem i deres voksne liv. Det bør ikke være en skoleleders beslutning om et barn skal visiteres til en specialklasse eller ej.

(Hobro, 2016-12-03)

#103

Jeg skriver under fordi at jeg har et barn meget godt placeret i en special klasse. Hvis man skulle følge hans alder ville han gå i 3. Klasse, men han kan desværre kun lave skolearbejde på 0. Og 1. Klasse niveau. Derfor ville det ikke være forsvarligt at sætte ham i en almindelig klasse

(Aalborg , 2016-12-03)

#104

Jeg skriver under fordi det er børnene der bliver taberne i det her. Færre børn vil få det tilbud som passer bedst til dem, hvis det koster på skolens eget budget. Børnene er vores alles fremtid og derfor skal de have de bedste start med ordentlige skoletilbud.

(Frederikshavn, 2016-12-03)

#105

Jeg har selv en søn på nu 18 år med aspergers, Tourette og depression og angst. Der har gået på specialskole siden 3. Klasse. Og det har betydet alt. At han er blevet forstået og fået den støtte der er så vigtig.

(Nibe, 2016-12-03)

#109

Fordi at det er vigtigt

(Aalborg SØ, 2016-12-03)

#112

Fordi jeg selv har en vidunderlig datter der selv har brug for støtte i skolen

(Østerlars, 2016-12-03)

#117

Jeg har en datter i k-klasse som på ingen måde vil kunne klare at blive inkluderet

(Dronninglund , 2016-12-03)

#118

Har selv en søn med asperger. Man udskyder og forøger de samlede udgifter ved ikke at gøre det rigtige i første omgang. Det skal ikke være en kortsigtet økonomisk "gevinst" der skal være afgørende for om et barn kan inkluderes eller ej. Faglig vurdering - tak.

(Karup J, 2016-12-03)

#125

Jeg skriver under da alle børn med behov for et special skole tilbud, skal have sådan et tilbud, og afgørelsen skal ikke ligge på en skoleleders bord, som måske ikke har råd. Børn før penge! Min søn med atypisk autisme går i K-klasse.

(Aalborg, 2016-12-03)

#128

Det er et helt vanvittigt sted at spare, som forringer så mange børn og familiers liv, og som på længere sigt bliver meget dyrt for vores samfund.

(Vadum, 2016-12-04)

#129

Mit barn har særlige behov og vil blive ramt i denne ordning

(Aalborg, 2016-12-04)

#133

Alle børn skal behandles individuelt og ses inden der bliver taget beslutning om barnets følgende fremtid, lige meget hvilket behov barnet har.

(Aalborg, 2016-12-03)

#134

Det er forfærdeligt ikke, at kunne få hjælp og støtte til sit handikappet barn.

(Nyborg, 2016-12-03)

#139

Børn skal ikke være ofre for besparelser.

(Randers NV, 2016-12-04)

#142

Staten burde afholde den ekstra udgift, som elever med særlige behov omfatter!!

(Toftlund, 2016-12-03)

#148

Mit barnebarn skal da have en det bedste det skal ikke bestemmes af en enkel person el. økonomi

(dronninglund, 2016-12-04)

#150

Faglighed skal afgøre vores børns skæbne ikke luner hos en skoleleder.

(Nørresundby, 2016-12-04)

#151

Yo28

(Vester Hassing , 2016-12-04)

#155

Alle har krav på en god og tryg barndom og skole gang

(Hjørring , 2016-12-04)

#156

Det må ikke være økonomien, som bestemmer om et barn skal være glad eller ulykkelig i sit skoletilbud.

(Kirke Hyllinge, 2016-12-04)

#160

Jeg skriver under fordi jeg har et barnebarn som er autist og er i et specialtilbud, hvis han ikke kan fortsætte vil hans verden bryde sammen og han vil ikke fungere så godt som han gør nu. Så fortsæt specialtilbudene for de børn som har dette behov.

(Brovst, 2016-12-04)

#164

Jeg er bekymret.

(Vester Hassing, 2016-12-04)

#165

Pårørende

(Hvidovre, 2016-12-04)

#166

Vores børn har behov for en forudsigelig og struktureret skoledag. Der skal være kvalificerede lærer med en special viden.

(Aalborg, 2016-12-04)

#169

Jeg også har et barn med special behov
PWS- Syndrom

(Storvorde, 2016-12-03)

#170

Har selv haft et barn der har gået i en k klasse og haft stor gavn af det.

(Aalborg , 2016-12-03)

#172

Da jeg selv har et barn med særlige behov. Han er nu 19 år og igang med at uddanne sig , han var så heldig at han fik det skole tilbud der passede til ham og det var før alle disse besparelser.

(Ikast, 2016-12-04)

#176

Jeg skriver under fordi jeg syntes det er helt forfærdeligt at der ikke bliver taget hensyn til enkelte barn som har særlige behov.

(Nørresundby, 2016-12-03)

#178

Jeg ved ikke om det er indført her i Lejre, men de opfører sig som om det er gældende praksis. Og det er en katastrofe for børnene og deres familier!!! Og der er INTET at spare for kommunen eller samfundet ved at fastholde børn i folkeskolen til længe efter de er fuldstændigt knækket og at lade dem stå uden skoletilbud i 1-2 år, mens skoleleder og ppr nægter at se realiteterne i øjnene pga deres tunnelsyn på egen økonomi. De kører hele familier ud over afgrunden på den måde og det koster kassen at samle op!!! De menneskelige konsekvenser kan slet ikke gøres op i penge.

(4000 Roskilde, 2016-12-04)

#179

Fordi det har haft store konsekvenser for vores datter, at det var skolen der skulle betale for specialtilbud. Efter 3 år og en klage til skoledirektøren i kommunen kom hun endelig i det rette specialtilbud. I Ringsted kommune er der er centralt visitationsudvalg, der visiterer til specialtilbud, men børnene bliver indstillet til visitationsudvalget af skolelederen og når det samtidig er skolelederen der betaler, så kan det tage rigtig lang tid og være rigtig svært at få et barn i indstillet. Det er et stort problem.

(Ringsted, 2016-12-04)

#181

Jeg syntes ikke det er økonomi der skal afgøre om barnet har behov for støtte!

(Ålestrup, 2016-12-04)

#183

Det er vist allerede sådan i vores kommune

(Ringsted, 2016-12-04)

#184

Jeg er enig i vedhæftede udsagn

(Vadum, 2016-12-04)

#195

Fordi jeg også har barn med diagnose. Snart rammer modellen os. Og den model vil være fatal for vores barn ligesom alle andres specielle børn. En skoleleder skal ikke sidde med vores børns fremtid i egne hænder.

(Ishøj, 2016-12-04)

#200

Jeg er forælder til 2 specialbørn og ved da ikke hvad vi skal gøre hvis systemet kommer til at fungere på den måde.

(Aalboef, 2016-12-04)