Åbent brev til PET, politiet og regeringen
Kommentarer
#208
Jeg skriver under fordi, det er det etiske rigtige og gøre. Man kan ikke som borger i et demokratisk samfund benægte den undergravning af et sundt etisk menneskesyn, hvor det rigtige eller forkerte, afgøres af hvor ens økonomiske og politiske interesser er.Patrick Villa (Randers, 2025-05-02)
#225
Jeg skriver under fordi det er grundlovsstridig at indskrænke ytringsfriheden ved at kriminalisere kritik af myndigheder af enhver art. Kritik skal ikke forbydes, en saglig argumenteres imod, ellers er det censur.Preben Kristensen (Rønne, 2025-05-02)
#227
Jeg ønsker et frit og demokratisk Danmarkmorten Lettman-laursen (rungsted, 2025-05-02)
#230
Jeg er fuldstændig enig med jer.Lis Michaela Jørgensen (Kbh. Nv, 2025-05-02)
#236
Jeg skriver under fordi vores demokrati er truet..... ikke fra mennesker der kæmper mod uretfærdighed. Men fra de magthavere der med dobbeltmoral undergraver de internationale spilleregler. Ét sted bliver besættelsesmagter fordømt og bekriger, andre steder bliver besættelsesmagter hyldet og beskyttet.Det er folkets pligt at gøre opmærksom på at folkevalgte træffer forkerte beslutninger.
Min retssikkerhed skal ikke trues af narrative der bygger på en forældet kolonialistisk idé.
Folkestyret skal styres af folket!
Heidi Rose Rose (Solrød Strand, 2025-05-02)
#241
Det kan simpelthen ikke være ønskeligt for et demokrati, hvis befolkningen ikke kan demonstrere imod magt, myndigheder og politik! Retten til at demonstrerer forudsætter jo, at der altid vil være uenige stemmer i en befolkning; og at alle har ret til at bruge deres stemme frit, at bruge deres ytringsfrihed.Politi og retssystem skal være uafhængigt af politiske vinde! De skal ikke tilgodese en særlig politisk drejning; de skal holde fast i lighed og værdighed til alle; også de borgere som bryder lovene; og altså også retsskafne borgere der demonstrerer på næstekærlighedens, på retfærdighedens og på ligeværdets vegne. Og på intet tidspunkt har været voldelige.
Det er da det mest eksemplariske demonstrationssegment. De må sætte lovlydighed og integritet højt; og samtidigt så vedholdende og udholdende. Hm, skulle de støtte terrorister? Det lyder ikke i tråd med den karakter, de selv udviser.
Og nu skal disse empatimennesker stemples som trusler? Trusler for hvem? Trusler om hvad? Alvorlig talt!
Kig dog mod det orange hår over vestpå. Ja, han er karikaturen; men vi er på vej samme vej i Danmark. Politiet skal kunne samle alt tilgængeligt digitalt materiale, der eksisterer, om hver eneste borger i Danmark. Uden skyggen af mistanke skal 6 mio menneskers private liv afprivatiseres, koloniseres, dechiffreres og lægges minutiøst blot i kartoteker. Det totale fald af privatliv.
AI skal uden forudgående reelt kendskab, blot værdibaserede algoritme-forudbestemte værdier, forudsige, afsige kendelse om noget, der ikke har fundet sted endnu.
Får politiet denne tilladelse, så vil vi alle kunne være uskyldigt mistænkt nok for noget til, at sløret for vores liv løftes totalt og en hel verden vil kunne få adgang til ting om mig og min historie, som jeg inderligt gerne ville holde privat, eller ting jeg ikke engang selv vidste om mit liv og min historie.
Lad for fremtidens, for vores børns og børnebørn skyld vær med at gå censurens og mistænkeliggørelsens vej. Ytringsfrihed er noget, man har kæmpet og kæmper for, for dem, man ikke kan lide, dem, hvis holdninger irriterer en og kommer i vejen. Hvis ikke for dem, så er ytringsfriheden ingenting.
Åse Lejbølle (Herlev, 2025-05-02)
#247
Det er for galt med den politiske forfølgelse af folk der på helt lovlig vis protesterer mod folkemord ogsympatiserer med palæstinensernes sag.Ane Bonde (Brønshøj, 2025-05-02)
#249
Demokrati og borgerrettigheder er noget vi alle er nød til at kæmpe for.Både dér hvor mennesker nægtes retten til at leve et liv med de rettigheder, og hér - hvor vores myndigheder aktivt og systematisk forsøger at fratage os dem.
Anemone Samy (Århus, 2025-05-03)
#253
Det er uetisk. Basta.Julia Kirstine Bolander Kortholm (Horsens, 2025-05-03)
#257
Vi har grundlovssikret demonstrationsretog ytringsfrihed, og derfor viser jeg aktivt min solidaritet for et frit Palæstina,et stop for danske våbenleverancer, et stop for folkemordet.
Gitte Hesselmann (København, 2025-05-03)
#259
Jeg skriver under, fordi jeg føler med mine medmennesker, og har pligt til at sige fra, når jeg er vidne til et folkemordVenlig hilsen Annette
Annette Sønderby (5400, 2025-05-03)
#263
Masseovervågning af denne karakter, er et kvantespring i retningen af en dyster fortid, som Danmark aldrig bør nærme sig igen.Inger Margaretha Bahamondes (Adressebeskyttet, 2025-05-03)
#264
Ytringsfrihed er vigtigt i et demokrati og kritik af enkelte lande eller regeringers handlinger er ikke terror.Jan Kjærgaard Hansen (Faxe, 2025-05-03)
#267
Det er min pligtRasmus Bjørnholt (Silkeborg, 2025-05-03)
#269
Der er kun en vej mod autokraterne i regeringen og folketinget - fredelig modstand og civil ulydighed.Jørgen Rink (Slagelse, 2025-05-03)
#270
Vi har ret til frihedSidsel Effersøe (Ebeltoft, 2025-05-03)
#274
Internationale menneskerettigheder skal overholdes!Gunni Ærtebjerg (Vig, 2025-05-03)
#277
Ingen ytringsfrihed = intet demokrati.Tine Byrsted (Næstved, 2025-05-03)
#280
Jeg skriver under fordi Israel er i gang med et folkedrab og vores regering prøver at undertrykke stemmer der kæmper for at stoppe Israels folkedrab.Det er uhyggeligt at vores regering vælger at se til og faktisk væbne Israels folkedrab med F35 reservedele. Det kan simpelthen ikke beskrives anderledes end ondt og ulovligt.
Vi står i forsvar mod onde politiske kræfter der vil underminere vores demokrati og vores retsstat.
Asmat El Ouargui (Frederiksberg C, 2025-05-04)
#284
Der er ingen terror i venstrefløjsbevægelsen for Palæstina. Det er Israel og politiet, der begår terrorJulius Vejle Johansen (København, 2025-05-04)
#287
Det er vigtigt at forståGrant Elliott Moore (København, 2025-05-04)
#290
Det er et angreb mod danskernes frihedsrettigheder, fra én regering, som ikke selv overholder dansk og international lovgivning.Flemming Jensen (Skanderborg, 2025-05-04)
#298
Jeg ønsker at bevare vores demokrati og ytringsfriheden i DanmarkHelle Kastberg (København, 2025-05-04)
#301
Vores regering med Mette Frederiksen i front forsøger at knægte Ytringsfriheden- det er dybt problematisk hvad MF og regeringen har gang i.Jane Manniche Dreisig (København, 2025-05-04)
#303
Vi skal kunne ytre os og vise solidaritet med palæstinenserne uden at blive forfulgt, anholdt... Ytringsfriheden er under pres, men vi vil ikke lade os standse, at vise medmenneskelighed og medfølelse er ikke ekstremismeEva Due Kristensen (Kongerslev, 2025-05-04)
#304
fordi jeg ser en regering der af almagt forsøger at udgrænse helt almindelig bred modstand mod de uhyrligheder der begås i GazaRenata Carlsen (barrit, 2025-05-04)
#312
Aldrig gentage folkedrabFrederik Groth Nordstrøm (Ringsted, 2025-05-04)
#314
Jeg skriver under, fordi jeg ikke vil finde nig at blive klassificeret som ekstremist.Jens Stoumann (København, 2025-05-04)
#316
Israel er apartheidregimet, de bruger unødvendig magt over civile og børn. De begår etniskudrensning og genocid. De skal stoppes.Hvorfor kan man ikke sige det og have sin egen mening?
Muho Pasalic (Frederiksberg, 2025-05-04)
#317
Det ikke er ekstremistisk at være for fred og imod et folkemord.Stine Andersen (Holte, 2025-05-04)
#319
Jeg er først og fremmest humanist og pacifist, hverken ekstremist, antisemit eller voldelig.Lene Christensen (Søborg, 2025-05-04)
#323
Tredelingen af magten er udfordret, når regeringen kan diktere domstolene at ændre praksis. Det skal rettes op.Jeppe Hansen (Græsted, 2025-05-04)
#327
Vores land styres af uduelige politikere og ikke mindst af storkapitalen!Richard Hansen (Martofte, 2025-05-04)
#328
Vores demokrati og ytringsfrihed er under enorm pres fra vores nuværende regering, der bliver mere og mere diktatorisk.Edit Sletten (Tilst, 2025-05-04)
#337
Retten til at demonstrere og ytre sig er grundlovsikrede frihedsrettigheder. Det er indenfor demokratiets spilleregler, at vi gerne må være uenige med regeringen, både i Danmark og i Israel, uden at det er ekstremistisk, antisemitisk eller voldsparat #freepalestineAnna Slottved (Frederiksberg C, 2025-05-04)
#339
Fordi jeg er enig. Farlig vej at gåSananda Solaris (Accra, 2025-05-04)
#343
Min erfaring med den såkaldte propalæstinensiske bevægelse er, at de på ingen måde er ekstremister, men at der er tale om humanister, der demonstrerer for, at få den danske regering til at tage afstand fra folkedrab og etnisk udrensning.Anders Skot-Hansen (Skjern, 2025-05-04)
#346
Jeg skriver under fordi det zionistisk kontrollerede styre i Danmark og den pro zionistisk elite, om muligt, skal forhindres i at overvåge, arrestere, dømme og fængsle almindelige mennesker hvis eneste krav er, at staten Danmark lever op til de internationale love og konventioner, som vi selv har skrevet under på og dermed også er forpligtet til at følge...Kenneth Hartvig (Korsør, 2025-05-04)
#347
Jeg skriver under fordi at tie er at samtygge og det gør jeg ikke med den første politik. Det er ikke min regering og slet ikke min statsminister!Betina Munch Jensen (Aalborg, 2025-05-04)
#355
Fordi jeg ønsker en verden,i fred,sikkerhed og værdighed for ALLE!Ragnar Bjerregaard (Kaas, 2025-05-05)
#356
Jeg mener at folk og regeringer skal følge lovgivning. National som international.Jeg mener at det er kendetegnende for demokratier.
Thune Kirk (Odense, 2025-05-05)
#362
Jeg går ind for demokrati og frihedsrettigheder.Nathalie Ahlstrøm (Brønshøj, 2025-05-05)
#368
Jeg skriver under for at standse denne statsterrorisme af almindelige danske statsborgere.Kenn Quiding (Vordingborg, 2025-05-05)
#375
Jeg finder det uacceptabelt at man bare kan stemples som “fjende” på grund af man deltager i en demonstration mod Israel eller regeringenBent Lyngklip Kjeldgaard (Hillerslev, 2025-05-05)
#380
For ytringsfrihed og mod overvågningBitten Jensen (Frederiksberg, 2025-05-05)
#391
Jeg ikke vil leve i en facistisk statSigne Flyvbjerg (København, 2025-05-05)
#396
At protestere mod apartheid og folkemord er humanistisk, ikke ekstremistisk. At støtte at international lov overholdes er moralsk, ikke venstreorienteret. At protestere mod at den danske regering ikke overholder international lov, når de støtter våbensalg I stedet for at bekæmpe det, er vores ret til ytringsfrihed.Nina Marquard (Mørke, 2025-05-05)
#400
Øget overvågning giver ikke mere tryghed. Tværtimod gør det borgerne bange for at ytre sig. Ikke mindst fordi grupper i samfundet på forhånd er stemplet som afvigende. Disse grupper kan hurtigt blive større eller til flere grupper, når alles oplysninger køres gennem et AI-genereret, normativt filter. Typisk for disse grupper er, at de er svære at styre, og ledende kræfter kan derfor opfatte dem som en trussel, der skal udsættes for repressalier.Mette Birchholdt (København, 2025-05-05)