Sig nej til mountainbike-bane i Knudskoven

Holbæk Kommune overvejer sammen med ’Holbæk Cykelsport’ at anlægge en bane til mountainbike cykler i byens dejlige lille skov, Knudskov, som for rigtigt mange er et fredeligt åndehul væk fra dagligdagens travle liv.

Banen er planlagt til at være godt 3 km lang og vil komme til at løbe mellem træer, krat og buske og krydse mange af stierne i omkring halvdelen af det lille skønne område, der kun er 1 km langt og 2-300 m bredt.

En bane specielt anlagt til mountainbike cykler vil uden tvivl tiltrække endnu flere motioncyklister end dem, der allerede nu racer gennem skoven.

Den dejlige fred i skoven, vi er så mange, der nyder, forringes for altid, og fugle, smådyr og råvildt skræmmes og stresses unødigt.   For cykelmotionister, der kommer i bil for at bruge banen, er parkeringsforhold op til skoven i nærmest ikke-eksisterende, og man må nok forvente problemer med dette.

Der er allerede i forvejen planlagt en mountainbike-bane i forbindelse med den netop vedtagne Holbæk Sportsby. Det må da være nok med én bane til de glade motionscyklister!

Nogle aktiviteter går fint hånd i hånd med en fredelig skov, og andre gør ikke!

Hjælp med at samle underskrifter imod etableringen af cykelbanen i skoven!