Sig nej til afgiften på kaskoforsikring

Folketinget forhøjede i 2013 statsafgiften på kaskoforsikring til lystbåde med 34%. Statsafgiften udgør nu 1,34% af bådens forsikringssum. Afgiftsbeløbet er nu typisk markant højere end selve forsikringspræmien. Det finder vi helt absurd! Dansk Sejlunion og Danske Tursejlere beder om din støtte til fortsat at tale sejlernes sag overfor vores politikere. Din underskrift hjælper os!

Afgiften betyder:

- Hård afgift for foreningslivet: Din sejlklub betaler også statsafgift, hvis klubbådende er kaskoforsikrede.

- Statsafgiften er en pengemaskine: Oprindeligt skulle statsafgiften finansiere Lyngby Radio og redningsarbejdet. I dag er det blot et provenu på ca. 130 mio. kr., som havner direkte i statskassen.

- Mange forsikrer deres båd i udlandet: Det er helt lovligt, men de fleste 'glemmer' samtidig at betale afgiften til den danske stat.

- Mange både vinteropbevares i Sverige eller Tyskland: Hermed slipper man for at betale statsafgift i vinterperioden, og vedligeholdelsesarbejdet overlades til udenlandske firmaer (=mistede arbejdspladser).

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.

Du vil modtage en e-mail med et link til at bekræfte din underskrift. Tjek din indbakke (og spam-mappe).