Sig NEJ TAK til tvangsregistrering af dine gener.

Regeringen er ved at genemføre en lov og opretter Statens Genom-center, hvor alle danskere, der modtager behandling i det danske sundhedsvæsen, i princippet er taget som gidsler.

Modtager du behandling, har sundhedspersonalet pligt til at overgive de vævsprøver og informationer, som genom-centret har brug for, "for at de kan gennemføre deres opgaver". Det betyder, at dine gen-data automatisk overdrages til Genom-centret, uanset hvilket tilsagn, du giver eller ikke giver. Det er nemlig ikke muligt, som lovforslaget er uarbejdet, at undgå overdragelsen til Genom-centret.

Hvis du selv vil bestemme, om staten skal tvangsinddrage dine gen-data uden at spørge dig om lov, så skriv under her, og giv din mening til kende.

Sundhedsministeriet/regeringen sniger det ind ad bagvejen ved at bede om samtykke til behandling... men ikke samtykke til at inddrage dine MEGET personlige oplysninger, der ligger i dine gener. Dem tager de uden at spørge!

Dine gener er dine egne!

Statens Genom-center kan bruges til mange gode ting - men det kan også misbruges. Derfor skal det være frivilligt, om du vil afgive dine gendata til registret Genom-centret.

Skriv under, hvis du mener, at staten skal bede om specifikt samtykke til at anbringe dine gen-data i Genom-centrets registre!

Du skal have retten til at sige "Nej tak"!