Shamrwat Azizi

Vi anmoder flygtningenævnet om, at genoptage Shamrwat Azizi¢s asylsag.

Shamerwat_.jpg

Vi, undertegnede bekræfter at Shamrwat Azizi har været politisk aktiv mod det iranske præstestyre siden 1979. Shamrwat Azizi har været medlem af den Demokratisk Kurdiske Parti (PDKI) og har deltaget i partiets politiske og militær aktiviteter mod den Iranske regime.

Udover Shamrwats etnicitet som kurder, tilhører han Yari-religionen som er et mindretals religion i Iran. Religionen er ikke anerkendt af den islamiske regime, derfor er tilhænger af denne religion ikke ligestillet med andre borgere i det iranske samfund.

Shamrwat har siden 1979 været på flugt som politisk flygtning i Irak. Han er en anerkendt FN flygtninge og besidder FN´s dokumenter fra de forskellige lejre.  Han er blevet tvunget til at flygte fra den ene lejr til den anden siden invasion af Irak i 2003. Det lykkedes ham endelig at flygte til Danmark, men har desværre fået afslag på sin asylsag.

Vi finder denne afgørelse stærkt bekymrende, derfor beder vi de danske myndigheder om at genoptage Azizi familiens sag, da vi mener at han fortjener en anstændigt liv i fred og harmoni efter de mange års rædselsfulde liv, ham og hans familie har været igennem.