Seden Skole FLERE PENGE TIL FOLKESKOLEN I ODENSE

Byrådet i Odense kommune har siden 2010 reduceret så kraftigt i budgettet, at vi nu indtager en bundplacering på listen over 'hvor mange penge der kan bruges pr. elev i folkeskolen', i forhold til alle landets kommuner. Odense kommune afsatte i 2010 64.266 kroner per elev og i nuværende budget 2015-16 er beløbet helt nede på 48.136 kroner, et fald på 25%. Til sammenligning afsættes der i Nordfyns kommune 58.315 kroner per elev, altså 20 % mere.

Vi kræver, at Byrådet tilbageruller de sidste 5 års besparelser og igen afsætter et budget for folkeskolen, på linje med andre sammenlignelige kommuner.   Det betyder, at byrådet til de kommende budgetforhandlinger skal tildele folkeskolen yderligere 250 mill. kroner. Pengene skal ikke tages fra vuggestuer og børnehaver, men tildeles Børne- og Unge budgettet andetsteds fra.

Vores elever betaler en alt for stor pris for Byrådets vækstindsats! Vi efterspørger en politisk strategi, som anerkender vores børn som kommunens største vækstpotentiale.

På baggrund af ovenstående, har skolebestyrelsen på Seden Skole valgt at suspendere budgettet frem til slutningen af juni, hvor vi igen har møde.   Med denne underskrift bakker jeg op omkring skolebestyrelsens krav til byrådet i Odense:

Skolebestyrelsen Seden Skole    Kontakt forfatteren af dette andragende