sdsodensepraktikaktion

SDS elsker praktikken. Derfor sætter vi fokus på den over hele landet også i Odense.

Problematikker i forhold til kvalitet og antallet af praktikpladser, udgør lokalt som nationalt en udfordring for det faglige niveau i uddannelsen.

De socialrådgiverstuderende i Odense har praktikpladser på Fyn, i Fredericia og Vejle. Nu er der oprettet en socialrådgiveruddannelse i Vejle, hvilket bekymrer SDS Odense, for vil der være praktikpladser nok til alle i fremtiden? Eller er der studerende, der kan risikere forsinkelse i uddannelsen, fordi der mangler praktikpladser?

SDS Odense kommer til at stå foran kantinen på Socialrådgiveruddannelsen i Odense i frokostpausen på fredag og samle underskrifter ind til kommunen om, at de i samarbejde med uddannelsen skal sikre, at der er praktikpladser til alle. Du kan skrive under enten i SDS Odenses bod eller her på nettet:

Kære Odense Kommune

De socialrådgiverstuderende i Odense er bekymrede for, om der er praktikpladser nok til alle, når nu der starter en socialrådgiveruddannelse i Vejle. Det kan resultere i, at studerende bliver forsinkede i deres uddannelse, hvis der ikke er praktikpladser til alle. Derfor opfordrer vi jer til i samarbejde med de pårørte kommuner og University College Lillebælt at prioritere antallet af praktikpladser højere og finde fælles løsninger på, hvordan der sikres pladser nok til alle, så ingen bliver forsinkede.

Venlig hilsen de studerende på Socialrådgiveruddannelsen i Odense