RUC'ere imod RUC's nye logo

Kære RUC'ere

Korallen har været en del af RUC's identitet i mange år og burde stadig være det. Imodsætning til det nye logo, indeholder korallen de værdier Roskilde Universitet bygger på. RUC var i sin begyndelse et eksperiment, hvor at klassisk selvstudie og autoritære undervisningsforløb blev erstattet med problemorienteret projektarbejde og muligheden for at designe sin egen uddannelse. Dette værdigrundlag indeholder korallen.

Det nye logo indeholder hverken RUC's værdigrundlag eller slogan. Derimod ligner det mest af alt et ynkeligt forsøg på at gøre RUC til en strømlinet CBS wannabe universitet. Det nye logo er intetsigende og symbol på overtænkt branding, forglemmelige catch phrases og et nymoderne logo, der bliver yt igen om meget få år.

Ud over de rent æstetiske grunde er det et rigtigt dårligt signal at sende til ansatte og studerende på RUC, at bruge alt for mange penge på at skifte logo, imens der er forskerfyringer og sparerunder.

Kort sagt. Det nye logo er intetsigende,  uRUC'sk og spild af penge. Der er tale om varm lort.

Skriv under og del dette budskab, hvis du har respekt for RUC, uddannelse og dig selv. DEL DEL DEL!