Røgfri arbejdstid - Nej tak

Undertegnede, som er ansat i Helsingør Kommune, anerkender, at rygning er skadeligt, men mener ikke, at kommunen skal indføre røgfri arbejdstid. Hvis en medarbejder fungerer bedst ved at ryge i sine pauser, eller når medarbejderen har stemplet ud, skal kommunen som arbejdsgiver ikke blande sig i dette. Hvis nogle medarbejdere misbruger rygning til at holde for mange eller for lange pauser, er det et anliggende mellem medarbejderen og dennes leder, ligesom ved al anden dårlig arbejdsmoral. Hvis en medarbejder frivilligt ønsker at stoppe med at ryge, er det en god ide, hvis arbejdspladsen støtter op med f.eks. rygestopkurser eller nikotinsubstitutter.

Ved at underskrive giver jeg Allan Berg Mortensen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.