Støt Tikøb!

Dette er en underskriftindsamling imod etableringen af et supermarked i krydset mellem Hornbækvejen og Kongevejen.

Etablering af et stort supermarked i krydset mellem Hornbækvejen og Kongevejen vil trække megen omsætning og mange millioner kroner ud af Brugsen i Tikøb. Det har en analyse fastslået, og det skaber en frygt blandt Tikøb-borgerne for, at deres lokale supermarked er i fare for at forsvinde i løbet af nogle år.

Brugsen er en meget vigtig del af lokalsamfundets liv. I sådan en landsby som Tikøb, er det et samlingssted. Den kan ikke undværes! Fjerner man brugsen, så begynder det at gå ned ad bakke. I værste tilfælde begynder folk at overveje at flytte, skolen kan komme i problemer, og så bliver Tikøb for alvor udkant.

Der skal selvfølgelig etableres et supermarked i Kvistgård til de lokale borgere, ligesom Tikøb har Brugsen, men det skal ikke være på bekostning af Tikøb! En dagligevarebutik i krydset mellem Hornbækvejen-Kongevejen, er ikke for Kvistgårdborgernes skyld, men for at lokke så mange strøgkunder til som muligt, og det kan i værste fald få store konsekvenser for Tikøb.

Spred ordet og sæt din underskrift!

Og husk: “Hvis du vil have lokale butikker i morgen, så brug den i dag!”