politiskole

POLITISKOLE I HOLSTEBRO

En sand centraliseringsbølge er gennem mange år rullet igennem Danmark. Statslige arbejdspladser og institutioner er i tidens løb blevet koncentreret omkring København. I dag har København 57.000 flere statslige arbejdspladser, end den ville have haft, hvis de statslige arbejdspladser var jævnt fordelt over hele landet. Skatter og afgifter opkrævet i f.eks. Vestjylland havner i stor stil i København i kraft af blandt andet lønninger til de statsansatte i hovedstaden. Pengestrømmen til København via de offentlige finanser er opgjort til knap 20 mia. om året. Centraliseringstankegangen har også hærget i sundhedssektoren og uddannelsessektoren. Danmark er altså blevet trukket mere og mere skævt. Det Danmark, som ligger langt fra København, er blevet til Udkantsdanmark.

Nu er det på tide at decentralisere. Som et led i denne decentralisering skal der i fremtiden også uddannes politibetjente i Jylland. Vi ønsker, at der oprettes en politiskole i Holstebro. Med denne underskrift støtter du op om ønsket.

Fælleslisten Danmark    Kontakt forfatteren af dette andragende