Politiet tilbage på Amager

Situationen på Amager er uholdbar. For flere år siden lukkede man lokalpolitistationen, så vi som borgere ikke længere havde et sted at henvende os til politiet ved personligt fremmøde. Senest er udkørslen fjernet fra Kamillevej hvilket betyder, at Politiet kun kommer herude, hvis Vagthavende kan disponere biler til det (altså hvis der ikke foregår noget vigtigere andre steder i byen). Tidligere havde vi som minimum udkørsler, hvilket gjorde politiet synligt i gadebilledet.

Som man kan se på kortet, så er Amager tæt på klinisk renset for politi - hundepatruljerne kører ud fra Islands Brygge og der er politi i lufthavnen, primært med fokus på de opgaver der ligger dér. Set i forhold til resten af Københavns Politis område, så er der en kraftig undernormering på Amager og dét vil vi ikke finde os i!

Vi har med jævne mellemrum oplevet indbrudsbølger og dette kan desværre kun blive værre, når nu politiet ikke længere er tilstede i samme omfang som tidligere. Der begynder, at komme historier om pressionsgrupper som antaster unge og presser dem til, at udlevere mobiltelefoner eller værdigenstande flere steder på Amager. Der køres gaderæs flere steder på Øen, både i biler og på "knallert". Borgere er angste og bekymrede for, at forlade deres hjem og føler sig ikke trygge, når de går på gaden. Er det det Amager vi ønsker? NEJ!

Vi kræver, at få vores politistation tilbage på Kamillevej og at man flytter udkørslen tilbage, så den også foregår herfra. Vi vil have en politistation, hvor vi kan henvende os og vil vil have synligt politi i gadebilledet. Vi ønsker ikke, at vores tryghedfølelse skal være en del af en spareplan!!

Vi kræver Politiet tilbage på Amager!!