PCB ud af Nyrupskolen

Vores børn skal ud af PCB lokaler NU

Der er nu gået over 2 år siden de første målinger blev foretaget. Tallene er steget og kommunen mener vi forældre 'skal slå koldt vand i blodet' - og afvente nye målinger.

Sundhedsstyrelsen anbefaler at der iværksættes aktioner til varig nedbringelse inden for 2 år - tiden er gået og der er IKKE taget aktion til varig nedbringelse.

Sundhedsstyrelsen anbefaler også at lokaler til børn bliver prioriteret. De kendte grænseværdier gælder for voksne. Vores børn er stadig under udvikling og desværre udsættes de for daglig påvirkning af PCB. Det er derfor dybt bekymrende at de opholder sig i PCB ramte lokaler.

Vi hører fra politikerne at aktionsværdierne ikke er i et niveau der gør at børnene ikke må opholde sig i lokalerne og at ekstra udluftning og rengøring er nok til at bekæmpe PCB. Erfaringer peger på, at rengøring og ventilation ikke kan nedsætte aktionsværdierne til under 300 ng PCB/m3 hvor der er kraftig PCB forurening.

Vi vil derfor have børnene ud af PCB lokalerne NU!

Underskrifterne overdrages til Kommunalbestyrelsen tirsdag den 27. maj så sæt din underskrift NU

Følg også Facebookgruppen: PCB ud af Nyrupskolen

Spred budskabet og husk at få ægtefælle, bedsteforældre m.fl. til også at skrive under.