Overbygningen må gå i brugsen

Kære Kildebjerg,

Vi er to klasser på 9. årgang, som er utilfredse med at vi ikke må forlade skolens område i frikvarterene. Begrundelsen fra skolens side er at vi køber slik og det strider selvfølgelig mod kostpolitikken. Men hvad så hvis man har slik med hjemmefra? En anden begrundelse var at vi ikke kommer tilbage til tiden, men da vores frikvartere er forlænget er dette ikke længere problem. En sidste og selvfølgelig afgørende begrundelse er at lærerene har ansvaret for os i skoletiden, men vi mener som 9'ende klasser at vi er store nok til at tage ansvar selv, og ellers kan dette kombineres med et forældre-brev hvor vores forældre giver deres tilladelse til at vi forlader skolens område i skoletiden. Men hvad vil vi bruge denne frihed til? Vi vil opnå mulighed for at hente madpakke, glemt idrætstøj og andre ting, samt for dem som bor længere væk mulighed for at købe mad og drikke til skoledagen. Sidst men ikke mindst må vi pointere det hyggelige samhold og samvær, det giver når man går sammen. Desuden er gåturen ned til brugsen så lang, at vi ihvertfald vil få en smule motion i frikvarteret.