Oprette et lovforslag i folketinget, så udlændinge som har haft opholdstilladelse kan arbejde mens ny familiesammenføringssag behandles.

Jeg vil efter ny lovgivning pr. 19.12.2017, forsøge at opnår 50.000 underskrifter, så jeg kan få et lovændringforslag behandlet i folketinget. I dag må personer som har haft opholdstilladelse i Danmark og som af en eller anden grund ikke har fået sit ophold fornyet eller det er blevt inddraget pga. ændret grundlaget for opholdstilladelsen. Det kan f.eks. været at man er blevet skilt og gift igen. Så skal man søge om en ny opholdstilladelse. Så må man ikke arbejde mens sagsbahndling foregå, (der er pt. 9 mdr. behandligstid) på trods er at man måske har bygget sit eget forretning op eller at man har haft et længere ansættelsesforhold. Når man i dag søger om en ny opholdstilladelse, sidestilles man med nyankomne som søger for 1. gang. Jeg vil have loven ændret så udlændninge som har haft opholdtilladelse, godt må arbejde mens deres sag behandles.

Jesper Riis Sørensen    Kontakt forfatteren af dette andragende