Nej, til unødig pålagt dokumentation - alle vegne

Hej Sygeplejersker, læger, pædagoger, lærer, praktiserende læger og alle, der ønsker mindre pålagt registrering og dokumentation, så tiden kan bruges på, det vi er uddannet til, nemlig brugeren/barnet/eleven/patienten/borgeren

I Danmark beklager mange sig over, at unødig  dokumentation, tager tiden fra kerneopgaven.

Kerneopgaven kan være børnene i vuggestuen og børnehaven, skoleelever, ældre i hjemmeplejen eller på plejehjemmene. Kerneopgaven, kan også være borgeren, hos den praktiserende læge. Kerneopgaven, er den opgave man er ansat til at løse, eller den opgave, man har startet en virksomhed, på baggrund af.

Årsagen til at det er vigtigt at tiden bruges på kerneopgaven, i al dens mangfoldighed, er at kerneopgaven, er den der skaber værdi. Årsagen til at man ikke, kan få tiden til kerneopgaven, er at, der fra det offentlige Danmark stilles, mange krav til dokumentation, for at sikre, at alting går rigtigt for sig, på skrift. Problemet er, at tiden misbruges, og derved kan man ikke løse kerneopgaven, med kvalitet. Tiden kan jo, kun bruges een gang.

Hvis den ene gang, skal bruges på bureaukrati og dokumentation, skabes der ikke værdi. Meningen med det hele svinder dermed  ind og der skabes mindre værdi.

Skriv under på, at tiden skal bruges på det væsentlige, i Danmark. Del og vær`med til, at der kommer underskrifter nok, til at påvirke nu, og fremad rettet.