Nej Til Sydlig Omvej på Stevns

Giv din mening til kende - Stop den Sydlige Omfartsvej på Stevns.

Den Planlagte omfartsvej løser ikke problemet: Sig nej til meningsløs infrastruktur der ødelægger bevaringsværdig natur men kun flytter 2600 ud af 19.000 biler.

Faktisk vil den foreslåede Sydlige linjeføring blot betyde ekstra omvej og omkostning for trafikken fra vækstområderne på Stevns herunder både Hårlev som nu har 14 km til Køge og med den Sydlige linjeføring får ca 22 km og Strøby (for hvem vejen bliver helt ubrugelig med en omvej på mere end 18 km.) og med øget CO2 belastning og spildtid til følge.

Blot 8 km omvej i gennemsnit for 18.000 biler pr. døgn svarer til 30 millioner km pr. år eller mere end 5
tons CO2 udledning. Og samfundet som efterspørger arbejdskraft skal således give afkald på 240 mandeår. Dertil kommer naturligvis det tab i privatøkonomisk rådighedsbeløb som går tabt fra privatforbrug som kunne have medvirket til at skabe omsætning for lokale detail erhverv, ved i stedet at blive anvendt til brændstof. Ligeledes vil der heller ikke ske en formindskelse af udledningen af kvælstofoxider og partikelforureningen, hvor særligt borgere i Strøby Egede er ramte.

Hellere ingen vej end en meningsløs vej!

Gruppen mod den Sydlige linjeføring    Kontakt forfatteren af dette andragende