Nej til at flytte Solvang FFO ind på skolen!

Furesø Kommune har stillet forslag om at flytte Solvang FFO ind på Solvangskolen.

Vi er imod dette forslag af flere årsager:

Der er i indskolingen lagt vægt på læringsmiljøer – hvilket giver rigtig god mening i en skole, men ikke for en FFO.

Der er undersøgelser der understøtter vigtigheden af at børnene skifter miljø, således at deres Fritidsklub bliver lige præcis det – et sted man er i sin fritid efter sin i forvejen lange dag på skolen

Vi er imod dette forslag, da vi mener, at bygningerne i deres nuværende form slet ikke kan rumme de 105 børn fra kl. 7-17.

Vi kan slet ikke forestille os hvordan skolens indskolingslokaler skal kunne præsentere et ordentligt kvalitets fritidstilbud til børnene – lokalerne er for små – der er ikke gode fællesarealer, og ikke mindst er udendørsfaciliteterne nærmest ikke eksisterende. Vi har svært ved at se hvor der skal kunne klatres i træer, laves båldage, vi har svært ved at se hvor der er plads til dyr, vi har svært ved at se hvor der kan leges udenfor på indskolingens lille bitte legeplads mellem bygningerne og vejen

Derudover vil det give et meget stort slid på alle skolens lokaler, herunder også faglokaler såsom sløjdlokalet, billedkunstlokalet og håndarbejdslokalet.

Der mangler køkkenfaciliteter i indskolingsbygning, og toiletforholdene er for dårlige.

Derfor skriver vi under på at Furesø kommune IKKE flytter Solvang FFO ind på skolen!

Solvang FFO´s forældreråd    Kontakt forfatteren af dette andragende