NEJ til 58 m højhus på Brabrandstien, Aarhus.

Flyer_Billede,_med_overskrift,10juni17.jpg

Vi siger NEJ TAK til højhuset ved Systematic klods op ad Aarhus Å. I Aarhus elsker vi Brabrandstien og Den Grønne Kile ud i det fri. Og den er byrådet nu ved at sætte en kæmpe klods i – uden hensyn til de lokalplaner og den højhuspolitik, den selv har vedtaget.

Bygherre Olav de Linde, som ejer Systematics bygninger, ønsker at udvide med 7000 m2. Derfor søgte han sidste år om et 10 etagers kontortårn, men stadsarkitekten i Aarhus, Stephen Willacy, foreslog 5 ekstra etager ovenpå, helt op i 58 meters højde. Det er en overbebyggelse på 580% i forhold til lokalplanen på max. 10 meters højde.

Imidlertid er det helt unødvendigt at bygge så højt. Der kan sagtens bygges en længere bygning i 3-4 etager,som giver det samme antal kvadratmeter. Sådanne løsninger har både "Bevar Den Grønne Kile" og uafhængige arkitekter indsendt til Teknik & Miljø i Aarhus Kommune, men Aarhus Kommune har valgt at ignorere det.

Med din underskrift imod højhuset takker vi mange gange for din støtte - du kan læse mere på:
Facebookgruppen: Bevar Den Grønne Kile (Aarhus)
www.bevardengronnekile.dk

T. Jervidal - Foreningen: Bevar Den Grønne Kile (Aarhus)    Kontakt forfatteren af dette andragende