NEJ TAK til reklamer i det offentlige rum!

Den danske reklameindustri er en miliardindustri, som kun bevæger sig i en retning: Opad.

Der kommer flere og flere reklamer overalt. Vi danskere for i forvejen proppet reklamer ned i halsen igennem radio, tv og aviser, så hvorfor skal vi også have forurenet det offentlige rum? Vi har ikke noget valg om vi vil blive påvirket af den kapitaliskiske markedsføring. Men behøver de store firmaer at ødelægge en af verdens flotteste byer nemlig København, med ligegyldige reklamer?

Danske skattekroner er med til at finansiere det, og er det ikke forkert at reklamere på busser omkring nye bryster, og børn der tager bussen skal stå og se på smirnoff vodka flasker, og MC Donalds som i sidste ende kommer til at koste endu flere danske skattekroner igennem sundhedssektoren?

Det er op til kommunen om der må være reklamer i det offentlige rum eller ej, ikke Christiansborg!

Og det er muligt: Sao paulo har gjort reklamer ulovligt i det offentlige rum, med en opbakning på omkring 70% af befolkingen. Enda ledet af en konservativ borgmester, kendt for at have en god sans for forretningslivet!

Håber folk vil støtte op om kampen om et raklame frit København!!!

(DET LIGEGYLDIGE REKLAMER, DER FREMMER LIGEGYLDIGE PRODUKTER, SOM JORDEN ALLIGEVEL IKKE HAR RESSOURCER TIL!!!)