Nej tak til Mobilmast ; Sandagergård Grundejerforening -Rørhavegård G F - Tuemosen G F

Maj 2019
Værdiforringelse af vores sommerhuse og øget sundhedsfare – ønsker DU/I en 27 meter høj telemast placeret midt i vores skønne sommerhuskvarter? Bestyrelsen i Sandagergård grundejerforening har pt. igangsat et arbejde med at undersøge muligheden for at opstille en 27 meter høj telemast på Store Dams-Åsen 32.
Hvordan vil det påvirke dig?

• Sikker værdiforringelse af dit sommerhus. Parcelhusejernes Landsforening har set prisreduktioner mellem 30-40%. Ejendomsmæglere siger oftest 20%. En undersøgelse fra Søndagsavisen fastslog, at 47 % ikke ville købe bolig i nærheden af en mobilmast.

• Skadelig stråling: Koncentrationsbesvær, nedsat hukommelse, depression, hovedpine, træthed, søvnproblemer, svækket immunsystem er blot nogle få af de kendte helbredsgener og sundhedsskadelige virkninger. Forskning viser, at fostre, børn og unge er mere sårbare i forhold til strålingens skadevirkninger, og børn optager 60% mere stråling end voksne. WHO har klassificeret mobilstråling som muligvis kræftfremkaldende.
Find evt. yderligere info her: www.helbredssikker-telekommunikation.dk/skadevirkninger

• Ingen kontrol med ny teknologi. TDC får fuld råderet over masten de kommende 20 år. 4G er teknologien der benyttes nu. TDC har bekræftet at de forventer at opsætte 5G. Der er ingen forskning på området – tør vi løbe denne risiko?

• En 27 meter høj telemast hører ikke til midt i et sommerhusområde. Naturen bør og skal være det overskyggende i et sommerhusområde – ikke en telemast. Lige nu er der blade på træerne. Til efteråret vil vi alle se den, incl. potentielle købere af sommerhuse. Hvem vil have en sådan mast i baghaven?

Men hvorfor nu denne mast?
”Det handler udelukkende om data i sommer- og påskeferien – mobiltelefoni er der ingen problemer med” jvf TDC. TDC har den dårligste dækning, se dækningskort herunder. Oplever din husstand problemer vil det være oplagt at skifte udbyder eller få lagt fibernet ind, der ligger klar i vejen.

Flemming Ryborg Madsen, Gravl-Ager 8, tlf. 40276163 (Sandagergård G.F.)
Bo Lillesøe, Pile-Kjæret 10 eller Tira Veng, Graves-Ager 5, tlf. 28600959 (Rørmosegård G.F.)
Erik Jensen, Tranevænget 5, tlf. 30491257 (Tuemosen G.F)
Steen Finderup, tlf. 51387947 (Tuemosen G.FTuemosen G F)

Jeg giver med min underskrift Tira Veng tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.