Neger er ikke et neutralt udtryk!

For english see below

Kære mennesker i Danmark

Det er kun fair og retfærdigt at andre mennesker ikke definerer dig. Du burde definere dig selv.
Jeg støtter op om, at mange danskere og de ​​fleste mennesker af afrikansk afstamning i Danmark ikke ønsker at blive kaldt Neger. Historien fortæller os, at udtrykket blev inkorporeret i det danske ordforråd, da det danske rige var involveret i slaveri og i at transportere afrikanere som slaver.

Officielt er udtrykket i øjeblikket ikke mærket som nedsættende og det bruges i Danmark af medierne, politikere, offentligt ansatte samt mange medborgere.
De fleste mennesker af afrikansk afstamning er stærkt imod at blive omtalt som Neger i det danske sprog, fordi det deformerer deres sande karakter. Mennesker af afrikansk afstamning har rødder i det afrikanske kontinent, som de bør anerkendes for.
Jeg håber, at der i fremtiden etableres en bedre og mere harmonisk sameksistens mellem alle forskellige folkeslag i Danmark, og jeg føler, brugen og det statslige accept af ordet 'neger' er en diskriminerende og grim hindring for fremskridt.

Der bør ikke være nogen undskyldning for ikke at lytte til og respektere danskere og folk af afrikansk afstamning, når de føler, at ordet 'neger' refererer til slaveri og tidspunkter af racistisk udnyttelse af afrikanere. De mener derfor ikke, at udtrykket kan være neutralt eller egnet til at definere folk af afrikansk afstamning i det 21. århundrede.
Jeg støtter, at ordet officielt bør mærkes som en nedsættende term i Danmark.

Tak

Ønsker du mere info om afstemning og processen efter? Læs her:

English:

'Neger' is not a neutral term.

Link to technical explanation: http//africanempowermentcenter.org/forklaring.pdf

Dear people of Denmark.

It is only fair and just that people do not define you. You should define yourself.
I support that many danes and the majority of People of African descent in Denmark do not wish to be called Neger. History tells us that the term was incorporated into the Danish vocabulary when the Danish Kingdom was involved in enslaving and transporting Africans as slaves.

Officially the term is currently not labelled derogatory and it is used in Denmark by the media, politicians, civil service workers, education professionals as well as common citizens.
The majority of People of African descent strongly oppose being referred to as 'Neger' in the Danish language because it deforms their true character. People of African descent have roots in the continent of Africa which they should be acknowledged for.
I hope that in the future Denmark will establish a better and more harmonious co-existence between the various peoples in the country and I feel the usage and governmental acceptance of the word 'neger' is a discriminatory and ugly hindrance to progress.

I believe that there is no excuse not to listen to and respect danes and people of African descent when they feel that the term 'Neger' refers to slavery and times of racist exploitation of Africans and they therefore do not consider the term to be neutral or suitable for defining people of African Descent in the 21 century.
I believe the word should officially be labelled as a derogatory term in Denmark.

Thank you

Ps. When signing:

*Fornavn = Name

*Efternavn = Last Name

*By = City

*Land = Country

*Emailaddress

Skal din underskrift være offentlig = Do you want your signature to be public?

Ja = yes / Nej = no

For more information (in Danish)

African Empowerment Center    Kontakt forfatteren af dette andragende