Mistet vores danske statsborgerskab! støt os, så vi kan få det tilbage hurtigst muligt

Jeg hedder Sheryll- og de danske myndigheder har gjort mig statsløs.

De har også gjort min 12 årige søn statsløs.

Og nu skal vi bare vente på, at myndighederne får taget sig sammen til at behandle vores ansøgning om at få vores pas tilbage. De pas som blev taget fra os sidste år.

Det kan vare helt til 2020, før myndighederne får tid til at kigge på sagen, fik jeg fortalt da jeg i sidste uge kontaktede indfødsretkontoret.

2020?? spurgte jeg....

Ja, så længe kan det godt vare, lød svaret.!

Med det korte og kolde svar, følte jeg mig med ét som en fremmed.

Men det er jeg jo ikke.! Men både mit og min søns danske pas blev inddraget i 2017, hvor jeg deltog i programmet "De brændte børn", som skulle være en afslutning med fortiden dæmoner.

Men desværre dukkede nye problemer op:(

Her er min historie...

Jeg kom hertil fra Filippinerne i 1990, jeg var 4 år. Med min danske far og filippinske mor.

Mange år senere, efter en opvækst med omsorgssvigt, vold og en masse løgne etc. finder jeg endelig ud af sandheden om mine såkaldte forældre. ! Jeg fandt ud af, at der var fusket ved mine dåbsattest for at få mig til landet. Dette er hele kernen i vores sag!         ( Var jeg bare en adgangsbillet?)

Hvad gør de danske myndigheder så? i stedet for at gå efter mine såkaldte forældre, tager de mit pas - og min søns pas.

Jeg har boet i Danmark stort set hele mit liv, min søn er født her. Det er vores land, vores fædreland. Og det er her vores hjem her er!

Jeg arbejder, jeg er gift, jeg har 2 børn - og jeg prøver efter bedste evne at bidrage til  det danske samfund.

Jeg syntes behandlingstiden er urimelig lang og at hele sagen er et sidespor for de danske værdier.

Min søn og jeg vil bare gerne have vores pas tilbage, og derfor er jeg gået i gang med en underskriftindsamling.

Du må meget gerne støtte os, må også meget gerne deles.

Kh Sheryll Dufke, Helsingør

Sheryll Ann Kathleen Dufke    Kontakt forfatteren af dette andragende