Lovforslag om nødbolig

Som loven er, i dag. Må man opsætte en beboelsesvogn eller campingvogn, på egen grund, og anvende den som nødbolig i max 6 uger. Har man behov for boligen i mere end 6 uger, skal der søges om byggetilladelse, som til et etplanshus. Da de fleste, der kommer ud for akut boligbehov, f.eks ved skader på deres eksisterende bolig, vil have behov for nødboligen i længere tid end de 6 uger, er den nuværende lovgivning på området, et problem. Ligeledes er der en sagsbehandlingstid på over 10 uger, i de fleste kommuner, på en sådan ansøgning. Jeg ønsker, at samle underskrifter nok, til at indsende et mindre tillægs-forslag til den eksisterende lov, så der kan tilføjes en dispensation, som giver en midlertidig tilladelse i max 1 år, ved den slags akut opståede behov, så man ikke skal søge tilladelse.

Joan Mønster Jørgensen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive giver jeg Joan Mønster Jørgensen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.