Lovforslag om nødbolig

Som loven er, i dag. Må man opsætte en beboelsesvogn eller campingvogn, på egen grund, og anvende den som nødbolig i max 6 uger. Har man behov for boligen i mere end 6 uger, skal der søges om byggetilladelse, som til et etplanshus. Da de fleste, der kommer ud for akut boligbehov, f.eks ved skader på deres eksisterende bolig, vil have behov for nødboligen i længere tid end de 6 uger, er den nuværende lovgivning på området, et problem. Ligeledes er der en sagsbehandlingstid på over 10 uger, i de fleste kommuner, på en sådan ansøgning. Jeg ønsker, at samle underskrifter nok, til at indsende et mindre tillægs-forslag til den eksisterende lov, så der kan tilføjes en dispensation, som giver en midlertidig tilladelse i max 1 år, ved den slags akut opståede behov, så man ikke skal søge tilladelse.

Joan Mønster Jørgensen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort på vores side. Forfatteren af indsamlingen vil dog kunne se alle informationerne, som du har oplyst på denne formular.