Lokalplan nu for Rungsted

Vil du have et kæmpehus som nabo?

8,5 m højt, 376 m2 stort og med 18 vinduer vendende mod dig!

Nej, vel?

h20-3.png

Du opfordres derfor til at støtte vores underskriftsindsamling vedr. vores krav om, at Hørsholm Kommune færdiggør lokalplanen for vores område inden for 12 måneder. På den måde kan vi måske undgå flere af disse monstrøse huse i fremtiden.

Der er desværre ingen garanti, selv med en ny lokalplan, men med en ny lokalplan får alle borgere i området mulighed for at gøre deres synspunkter gældende i høringsprocessen. Lokalplanprocessen er allerede i gang og har været det et stykke tid. Der har allerede været afholdt et borgermøde, hvor flere borgere gjorde gældende, at de ønskede, at den ny lokalplan skulle forhindre store to familie-huse i området.

Hvis lokalplanen kan færdiggøres inden for 12 måneder, kan kommunen nedlægge et såkaldt §14 forbud mod disse monstrøse byggerier, og vi kan undgå disse store byggeri - hvis altså den nye lokalplan forhindrer det. Det håber og tror vi at kunne opnå, hvis vi er nok, der bakker op og stiller krav. Alle borgere i området kan jo ellers netop risikere den samme udvikling på deres nabogrund...

I modsætning til vores nabokommune Rudersdal, har Hørsholm Kommune ikke brugt penge på at få udarbejdet lokalplaner i nyere tid. Flere partier, herunder de konservative, gik i 2017 til valg på at få udarbejdet nye lokalplaner for Rungsted i overensstemmelse med og respekt for borgernes ønsker, så æstetikken og karakteren af vores smukke villakvarterer kan bevares.

Det arbejde er siden valget blevet bremset, grundet kommunens økonomiske situation, og byudviklingen er dermed lagt i hænderne på tilfældige develop’ere. Der foreligger ikke pt. oplysninger om, hvornår lokalplanen for vores område vil blive gjort færdig. Samtidig har kommunen givet tilladelse til en række byggerier, der er blevet mødt med massive protester fra berørte borgere. Det gælder f.eks. byggeriet på Skovvænget 23 i Folehavekvarteret, det monstrøse dobbelthus på hjørnet af Kildevej og Engvej, og senest det planlagte byggeri på Hulsøvang 20, hvor en lokal entreprenør ønsker at opføre et dobbelthus på 376 kvadratmeter i to fulde plan.

Du kan læse artiklerne i ugebladet om den seneste sag fra Hulsøvang her: Stort dobbelthus.

Se også: Byrådet sidder i saksen

Du kan også bakke op ved at deltage i Kommunalbestyrelsesmødet den 26. august, hvor der er fri adgang. Mødet afholdes på Rådhuset, Ådalsparkvej 2, 2970 Hørsholm, kl. 17.30. Sig til, hvis du har brug for et lift.

Tak for din hjælp!

Lone og Lars Falbe-Hansen
Trine og Peter Højgård
Dorte og Jon Brüel
Rungsted

Ved at underskrive giver jeg Jon Brüel tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.