Legalisering af cannabis i Danmark!

Et flertal af danskerne går ind for at tillade at ryge, købe og opbevare cannabis. Et stort flertal vil også åbne for brug af cannabis til medicinsk brug, men alligevel vil politikerne ikke gøre noget ved det, det mener vi er udemokratisk!

Konsekvenserne ved at ryge cannabis er blevet undersøgt i hoved og bagdel, og de fleste forskere er enige om, at cannabis er mindre skadeligt, end man tidligere har troet.

Det er selvfølgelig ikke smart at ryge cannabis til morgen, middag og aften. Men intet tyder på, at det skader at ryge en joint i ny og næ. På samme måde som et dagligt alkoholmisbrug skader dit helbred, men at man sagtens kan drikke en håndkold fyraftensøl en gang imellem.

Faktisk siger flere forskere, at et alkoholmisbrug har flere negative konsekvenser end cannabis. Men i stedet for at forbyde alkohol af den grund, oplyser vi om, hvad det gør ved din krop at indtage alkohol og stoler ellers på, at folk selv er i stand til at bruge det med måde. Vi burde gøre det samme, når det kommer til cannabis. Frihed under ansvar.

Der bliver solgt cannabis for op imod 1 milliard kroner om året på Christiania. Om det vil ændre sig efter christianitternes offensiv mod Pusher Street er svært at sige. Men stensikkert er det, at staten kunne tjene boksen på at legalisere cannabis og fx sælge det via landets apoteker.

Der er ingen grund til, at rockerne tjener styrtende på at sælge et stof, som staten kan udbyde selv under ordnede forhold. Det vil måske oven i købet mindske den cannabisrelaterede kriminalitet blandt landets rocker-grupperinger.

Cannabis menes også at have en gavnlig effekt hos kræftpatienter og andre, stærkt smerteplagende patienter. Derfor er det også i mange lande tilladt at bruge såkalt medicinsk cannabis.

Vi mener at fordelene ved en legalisering er så store, at det er den eneste vej frem. Derfor har vi valgt at lave denne underskriftindsamling, så vi kan få sat fokus på emnet, og få legaliseret cannabis i Danmark! Vi tager jeres underskrifter med direkte til Christiansborg, for at få politikernes fulde opmærksomhed.

PART1.jpg

Joachim Kaag, Mathilde Roesdahl, Frederik Brændbyge    Kontakt forfatteren af dette andragende