Lad ildsjælen Nasser beholde sin opholdstilladelse!

Nasser Fezendoseh har boet i Danmark i seks år, og har for nyligt fået en henvendelse fra Udlændingestyrelsen, der har til hensigt med at sende ham væk.
Henvendelsen sker på baggrund af et besøg til Iran, hvor Nasser ville aflægge sin meget syge far et sidste besøg, trods han på dette tidspunkt kendte risikoen for både at miste sin opholdstilladelse og sætte sit eget liv i fare. En risikovillighed, som Nasser udelukkende udviste grundet ønsket om at se sin far en sidste gang.

Nasser er ansat som restaurant-manager og kok, på en restaurant i Kolding. På restauranten har han ansat både tjenere og køkkenassistenter, som alle holder meget af at arbejde sammen med ham. Nasser behandler alle some ligeværdige mennesker, og lægger ikke skjul på dette.

Nasser arbejder derudover hårdt næsten alle døgnets timer, og dem han ikke arbejder væk, bruger han på at hjælpe andre. Dette på trods af hans egen kritiske situation og arbejdspres.
På resturanten er vi mere som en familie end blot en flok arbejdsrelaterede mennesker, og det er udelukkende på grund af Nassers evigt høje humør samt hans indstilling til det at skabe en arbejdsplads.

Det er for os fuldstændig uforståeligt, at en så godhjertet og hårdtarbejdende mand, skal sendes væk fra alle dem der holder af og respekterer ham, udelukkende på baggrund af ønsket om at se sin far en sidste gang.

Vi håber at loven og det danske samfund er i stand til, at tage hensyn til det enkelte individ og dettes bidrag til det danske samfund, når dette er nødvendigt. Dermed håber vi også at det er muligt at lade Nasser fortsætte med at bidrage positivt til både arbejdspladsen, sine medmennesker og Danmark generelt.

Derfor tilkendegiver vi med underskrift, at Udlændingestyrelsen bør lade Nasser Fezendoseh beholde sin opholdstilladelse.

nasser.jpg

Kristina Nielsen Lassen, Cecilie Munksgaard, Benjamin Bach Kirkmand, Nanna Åkjær Mortensen    Kontakt forfatteren af dette andragende