Kørekort til hunde

Alt for mange hunde bliver kastebolde, skal have nye hjem gang på gang, unghunde skal have nye hjem og mange er slet ikke klar over hvad det vil sige at have en hund, men syntes hvalpen de ser er nuser og glemmer lidt at den bliver stor, kræver træning og masser af tid.

Derfor er vi nogen der mener at et kørekort til hunde ville sortere de uansvarlige hundeejer fra, ville sikre flere hunde det sammen hjem, igennem hele dens levealder, vi er godt klar over der kan komme situationer i ens liv der gør at man ikke kan have sin hund mere, men i dag er det alt for nemt at anskaffe sig en hund og dette skal laves om, da hunde har følelser og mange gange er det træning og vejledning der mangler, når noget går galt og man afskaffer sig hunden igen.

Og hvis man skal have kørekort inden man anskaffer sig en hund, så er der nok mange af de useriøse hundeejere der bliver sorteret fra, da de ikke gider at tage dette kørekort, da det at have hund, måske bare er en modedille, eller sjovt fordi dem inden ved siden af har fået hund, eller veninden har fået hund.

Der er flere muligheder for hvordan dette burde kunne lade sig gøre, men tænker lidt som et kørekort til bil, der skal være masser af teori og en prøve, man skal bestå for at blive godkendt til at gå ud og erhverve sig en hund.

Håber der er rigtig mange der vil skrive under, så vi har mulighed for at aflevere underskrifterne, når hundeloven skal tages op igen i 2013.

På forhånd tak!