Konsekvenser til kommuner som sjusker, begår fejl og misbruger lovgivningen

Det er nu vi skal stille krav til folketinget, så alle kan skrive sig på. Dette gælder både syge, dagpengemodtager, kontanthjælpsmodtager, forældrer, partner , voksene børn , ja alle over 18 år. Ingen kan vide hvornår eller hvor hurtigt vi kan få brug for hjælp fra kommunen og vi vil alle behandles ordentligt og ikke bare ende med at sidde fast i systemet i flere år på lav ydelse, for at kommunerne ikke gør deres arbejde som loven tilskriver. Og som man kan læse i avisen DK er der fejl i 57 ud af 59 sager. Vil vi finde os i det???

NEJ vi vil  ikke finde os i at kommunerne  begår fejl i socialsag, børne og unge sager, handicap sager, dagpengesager, ansøgning om enkeltydelser, hjælpemidler og ældrersager og ikke kan blive stillet til ansvar for det.

Men vi borger bliver stillet til ansvar lige med det samme.

Men hvad med kommunerne når de begår fejl ????

Det være sig fejl i sagsbehandling, fejl i udregning, man beder om fuld aktindsigt men får kun noget eller de sender intet, hurtighedsprincippet bliver ikke overholdt, kommune sætter deres egne diagnoser for at kunne give et afslag eller de får en lægekonsulent til at underkende speciallægers diagnoser( Læge Stig Gerdes er en af dem der vil dette til livs)  , ens retssikkerhed bliver frataget, f.eks. ved fejlnotater, at man hedder noget andet, går til psykiater , er  blevet misbruger eller psykisk syg uden at der forelægger dokumentation for dette, og intet af det bliver rette op i ens akter og kan så komme til at følge dig  resten af livet. Men sker der noget, nej og klager man over det, får man kommunernes  standart svar "du kan bare anke hvis du er utilfreds" og vi ved jo alle også kommunerne at ventetiden er rigtig lang og derved kan de fastholde os alle på lav ydelse, forhale vores sag i mange mange år og derved tjene på os via statsstøtte.

Er dette rimeligt, nej vel, så stødt op og skriv under så vi kan få indført en konsekvenser for kommunernes fejl. Hvilke det skal være, kom med et bud.

Når der er nok underskrifter vil disse blive fremlagt for vores nye minister Henrik Dam kristensen samt de som sidder med i gruppe og laver loven for os. Og der vil vi så prøve at få forhandlet nogle konsekvenser frem.

Send denne til alle de grupper i er med i og send til alle i kender. Vi skal have rigtig mange stemmer så folketinget vågner op. Og husk det NYTTER, jo flere vi er og hvis vi ikke prøver sker der ikke noget.

Jeg har siden den første gang blev omdelt, fået mails fra Mia Mercado, Karina Adsbøl, Leif Lahn Jensen, Liselott Blixt og Karen Jespersen samt Anne Blegvad Funk  og Bent Bøgsted som alle mener der skal være konsekvenser.

Kig på disse 2 klip og se om du har lyst til at blive behandlet sådan!!!!!

SÅ VIL DU OGSÅ VÆRE EN AF DEM DER VIL BEHANDLES ORDENTLIGT, SÅ SKRIV UNDER MED JA OG HUSK AT BEKRÆFTE PÅ JERES MAIL :-)

Tryk på link og sæt din underskrift: http://www.skrivunder.net/konsekvens_for_kommuner