Klager og andre afgørelser fra det offentlige, hvor mange udsættelser skal vi finde os i?

Hvad siger i, er det iorden, at mennesker skal vente op til 125% længere tid på en afgørelse end den normale tid uanset, hvad sagen drejer sig om?

Jeg ved, hvor træls det er, at man ikke kan komme videre, før man har en afgørelse. Man er total låst fast i sit liv.

Skulle der måske ikke ansætte flere, hvis man har så travlt!!
De laver stramninger i lovgivningen og så forventer de ikke, at det vil påvirker dem...

Det kunne være sjovt, hvis man kunne se, hvor mange flere klager alle disse stramninger i vores system giver dem og hvor mange ekstra folk, der så ansættes til at løse disse opgaver.. Jeg kan ihverfald pt ikke se, at de kan følge med..

Her er vores historie:

Vi fik afslag på et Visum tilbage i feb. 2017. Vi havde så 8 uger til, at indgive en klage. Indgiver man den efter de 8 uger, så kan udlændingestyrelsen i særlig tilfælde behandle sagen alligevel.
Vi indgav vores klage efter 3 dage, så vi overholdte fristen. Vi venter så de 4 måneder, som den normale behandlingstid er. Efter 4 måneder og 5 dage modtager vi så en email om, at de har travlt og er underbemandet, så derfor kan der gå op til 2 måneder mere. Nødagtigt 2 måneder senere modtager vi så endnu en mail, hvor de meddeler os, at der kan gå op til 3 måneder fra dagsdato.

Det vil sige, at den alm. behandlingstid på op til 4 måneder, nu er steget til over 125% længere ventetid.

Er det iorden?
Hvis ikke, så skriv under og lad os sammen forsøge, at få et bedre offentlige system, hvor vi behandles, som mennesker og ikke bare et nummer..