Klage vedrørende planlægningen af kursus: Urbane Teknologier på 4. semester ark/urb

På vejende af ark/urb Bsc4 indsendes hermed en klage angående planlægningen af vores 4. semester. Det er vigtigt at pointere, at det ikke er måden, hvorpå undervisningen foregår, men planlægningen som ligger bag. Vi føler ikke, at semesteret er planlagt ordentligt, og når dette påpeges overfor underviserne for vi svaret, at det fordi, de er ved at omlægge semesteret til flipet-classroom. Dette er i sig selv en god undervisningsform, men medfører desværre, at vi generelt får oplysninger omkring projekter, afleveringer og fremlæggelser meget sent. Derudover påvirker omlæggelsen af semesteret også at semesterbeskrivelsen ikke kan følges, samt der nogle steder står utydeligere ting. Eksempler på, hvad vi oplever er følgende:

Den vigtigste grund til at vi klager er at, vi nu har gået på dette semester i over en måned og vi mangler stadig afgørelse på, hvordan vi skal eksamen i Urbane teknologier. Vi har rykket for dette siden semesterstart og jævnligt, fordi dette står meget utydeligt i semesterbeskrivelsen. Svaret er det samme hver gang. Der arbejdes på det. Så vi ved ikke hvad vi skal aflevere, hvordan vi skal aflevere og hvornår vi skal aflevere.
I semesterbeskrivelsen står der følgende omkring eksamen i Urbane teknologier:

”Eksamen Prøveform format V – Løbende, aktiv deltagelse. Modulet bestås gennem løbende og aktiv deltagelse undervisning og evalueringsseminarer eller lignende og ved opfyldelse af modulets afleveringskrav i øvrigt”
- udsnit af Bsc4 ark/urb semesterbeskrivelse forår 2018, side 18.

Et andet problem er, at informationerne kommer meget sent i forhold til de studerendes planlægning. Et andet eksempel er på vores oplevelser omkring sene udmeldinger er:

En torsdag klokken 16.19 modtager vi en mail, omkring, at der i Architegn skal hentes materialer, bla. skum som skal skæres op til den efterfølgende mandag. Derved var der kun mulighed for at afhente materialer fredag.

Dette er blot et par eksempler, som medfører, at man som studerende hele tiden går med følelsen af bagud, og ikke har mulighed for at planlægge. Alt dette fordi vi mangler oplysninger, og når vi får informationer er det ofte med MEGET kort varsel. Alt i alt betyder alt dette at vi har svært at fokusere på projekt, når man skal have styr på det underviserne ikke har styr på.

Vi skriver i håb om at få mere information omkring vores eksamen. Derudover håber vi, at planlægningen vil blive væsentlig forbedret både på resten af vores semester, men også for de kommende ark/urb studerende.

Laura Ebbensgaard Kjær    Kontakt forfatteren af dette andragende