Lad Rokhsar blive

Kære dansker (for english or persian version scroll down)

Til alle jer uden Facebook, kan I læse om nedenstående sag på følgende link: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-01-22-fodboldpigen-fra-give-toer-ikke-sove-maaske-er-det-i-nat-de-kommer-og-henter

Sidder du, efter at have set "Kommer de mon om natten", ligesom jeg og mange andre med en følelse af at vi har et system der er skruet forkert sammen, som i stedet for at hjælpe dem der bør hjælpes, er et paragrafrytteri af værste skuffe udført af folk uden empati og evne, så er det nu vi bør gøre noget ved det.

Vi kan ikke nøjes med at sidde og være forargede her på Facebook, vi er nødt til at sætte handling bag ord.

Det starter måske på Facebook men det ender i Udlændingeservice og på de rette politikeres bord.

Lad os derfor i fælles flok og i enighed give udtryk for at vi ikke vil være med til at systemet behandler mennesker på denne måde.

Skriv under på en underskriftindsamling i første omgang til fordel for Rokhsar Sediqi og efterfølgende med ønske om at ændre procedurerne.

Jeg er i skrivende stund i gang med at involvere flere foreninger i opsætningen af en demonstration til fordel for familien Sediqi, men også med henblik på ønsket om en anden og mere retfærdig behandling af vores medmennesker.

DEL, DELTAG, VÆR AKTIV!

Dear friend

After having seen the documentary “The wait," are you then disgusted by the way asylum seekers are treated in Denmark, and do you think the Danish system needs a complete change to something we can accept and respect? Please react to this message, then.

If you are not sure what this is about, let me tell you in a few words:

Rokhsar Sediqi is an Afghan girl, who has been fighting against the system to save her family from being sent back to Afghanistan. The system has allowed her to act as an adult, letting her translate letters to her parents, letting her participate in conversations of high sensitivity, and used her as an interpreter to her parents at meetings with officials from the asylum system. All of this while she was no more than 10 years old, because she spoke both Dari and Danish fluently.

Their case has been underway for more than 6 years now, and even though there has been plenty of attempts to get answers from the system, the family has no idea of what is going on in their asylum case.

We have started a petition, we are trying to reach out to people on social medias and we are doing whatever we can to keep focus on this matter.

Please help us do that!

دوست عزيز

آيا شما هم ، بعد از دیدن فيلم "آيا آنها شب مى آيند ،" همانند من و بسیاری دیگر با این احساس که ما یک سیستم پيچيده و اشتباه داريم ،را احساس كرده ايد؟
مثلاً به جای کمک به آنها كه نياز به كمك دارند از یک قانون و سيستم،از بدترین نوع بدون همدلی و درك آنها استفاده مى شود.
به همين دليل ما با كمك هم بايداين سيستم را تغير دهيم.
اين كافي نيست كه ما در اینجا درپشت صفحه ى فیس بوک بشينيم و خشم خود را نشان دهيم،بلكه ما نیاز به قرار دادن عمل پشت کلمات و حرف هايمان داريم.

شايد شروعش از فیس بوک باشد اما اگر ما با هم متحد شويم حتماً، نتيجه و پايان خوب آن را در اداره مهاجرت و جدول سیاستمداران راستين ميبينم.
به همين دليل اجازه دهيد همگي با هم متحد شويم و با يك بيان وحدت اعلام كنيم كه ما نمي خواهيم جزء سيستمي باشيم كه با انسانها اينگونه اينگونه رفتار ناعادلانه ميشود .
در قدم اول با امضا كردن به نفع رخسار صديقي و پشتباني از او،ودر قدم بعد به درخواست عوض شدن سيستم غيرانساني ميپردازيم.
من شروع به نوشتن به مراجعه مختلف براي راه اندازى يك تظاهرات كردم كه هم براي حمايت از خانواده صديقي و هم براي بهتر و عادلانه تر شدن سيستم پناهندگي براي هم نوعانمان شود.
لطفاً اين پيام را شير كنيد،در بحث ها شركت كنيد،و جزءى از دنياي صلح و برابرى باشيد.