Silkeborg Jobcenter svigter

Silkeborg Jobcenter svigter...

Silkeborg Jobcenter har desværre valgt at opsige samarbejdet med A/S Hartmann, Silkeborg som aktør. Hvordan kan man tage en sådan beslutning, når der har vist sig så gode resultater hos Hartmann???

Det er en fuldstændig umenneskelig og bekostelig beslutning som Silkeborg Jobcenter har taget. Der bliver talt og talt og skrevet op og ned ad vægge om, at vi alle skal arbejde. Det vil vi bestemt også gerne, men vi er bare nogle her i dette såkaldte danske "velfærdssamfund" som ulykkeligvis er havnet i en sådan situation, at vi har behov og brug for at få hjælpen til at komme videre for at vende tilbage på arbejdsmarkedet igen.

Vi som er kandidater hos Hartmann i Silkeborg er meget kede af dette og stiller os fuldstændig uforstående overfor en sådan beslutning. Konsulenterne hos Hartmann gør et fantastisk arbejde. Med deres indlevelsesevne, nærvær og forståelse overfor menneskers forskelligheder og individuelle behov, udgør de en stor drivkraft i kandidatens personlig udvikling. Dette har skabt rigtig gode resultater. Mange af deres kandidater er kommet i job igen eller er gået i gang med en uddannelse.

Det er dybt dybt ulykkeligt og nærmest "katastrofalt" at Silkeborg Jobcenter har truffet denne beslutning. De mener, at de kan gøre det ligeså godt som Hartmann! Hvordan mon de har tænkt sig, at det kan lade sig gøre? Det er i forvejen meget svært bare at kan få en tid til at komme til en samtale!
Der kan næppe herskes nogen som helst tvivl om, at det handler om kroner og øre. Der skal spares. Ja, det er jo en nødvendighed, men er dette måden at gøre det på?  Det er bestemt ikke en langsigtet plan dette er blevt beregnet på. Med denne beslutning vil der blive tabt rigtig mange på gulvet af det. Det betyder, at det på lang sigt vil koste mange flere penge, da dem som bliver tabt skal forsørges i meget længere tid, end det vil blive som kandidat hos Hartmann.

Vi protesterer stærkt imod Silkeborg Jobcenters beslutning om opsigelsen af A/S Hartmann som aktør. Beslutningen berører alle Silkeborg Kommunes borgere og vi anbefaler derfor Silkeborg Jobcenter at genoverveje om det er den rigtige beslutning.