Ja til atomkraft

Fem danske forskere har finpusset et design af et atomkraftværk, som man har kendt til siden 50'erne. Man valgte dengang ikke at bruge dette design, da materialerne ikke var til det og at atomaffaldet IKKE kunne bruges til kernevåben. Dette design gør det umuligt for værket at nedsmelte, som det skete i Tjernobyl i 1986.

MEN der er ikke dansk interesse, da vi har en tre årtiers gammel folketingsbeslutning, som dikterer, at atomkraft ikke skal anvendes til offentlig energiplanlægning, hvilket er fuldt forståeligt, da atomreaktorer dengang ikke var så sikre som dette design.

Det kører på gammelt atomaffald. Det affald som kommer ud i den anden ende, kan ikke bruges til kernevåben, plus det skal kun deponeres i nogle hundrede år, kontra "almindelig" atomaffald, som skal deponeres i hundredtusinde år.

Værket er billigt, så det kan bygges og bruges rundt omkring i verdenen, hvor elektriciteten ikke når ud.

Hjælp Danmark og resten af verden og sig JA TIL ATOMKRAFT!

Links:

Danskere opfinder sikkert atomkraftværk - men Danmark vil ikke røre det

LA vil have gang i dansk atomkraftteknologi

Ved at underskrive giver jeg Lars Østergaard tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.