Ja tak til mindre WIFI-stråling på Martinus Center Klint

14. september 2014

Martinus Center Klint er et paradis på mange områder - men desværre ikke længere for dem, som er sensitive over for WIFI-stråling.

Måske du er en af dem, som får hovedpine eller bliver utilpas ved de trådløse routere (WIFI), som står i spise-rummet eller i receptionen? Eller er du en af dem, som bare gerne vil tage på Klint og slippe for WIFI-stråling? Går du op i sundhed – også på mikrobølge-området?

Der er ikke noget galt med selve konceptet trådløs teknologi, og det er ganske givet, at vores samfund på lang sigt går i retning af mere og mere trådløs teknologi i dagligdagen. Det er den nuværende løsningsmodel, WIFI konstrueret af pulserende radiobølger (mikrobølger), der tilsyneladende har en ganske negativ effekt på vores væsen - og specielt generende for de mennesker, der kan sanse det.

Martinus Center Klint er i sit køkken kendt for tage højde for forskellige mad-intolerancer og -allergier, men det samme gør sig desværre ikke gældende endnu over for dem, som er sensitive over for WIFI stråling. Nogle af os kommer ikke længere på centeret (eller kommer i et mindre omfang), fordi de trådløse routere (WIFI) skal være så centralt placeret og være tændt hele tiden.

Kan vi gå i dialog, så Martinus Center Klint igen bliver et sted, hvor WIFI-sensitive sjæle og folk, som går meget op i sundhed, har lyst til at være? Kan vi skabe den samme rummelighed og omsorg, som køkken-holdet hvert år udviser, for dem som ikke kan tåle den ”almindelige mad”?

Kan vi lave et kompromis, så man som kursist, besøgende og frivillig ikke behøver at være lige i nærheden af de trådløse routere hele tiden – såsom når man spiser, deltager i foredrag, laver mad / kager ude i køkkenet osv?

Har du lyst til at give din underskrift til, at WIFI-sensitive sjæle igen skal kunne nyde Martinus Center Klint som sit paradis og være kursist og frivillig?

Hvis du gerne vil fremme, at der skabes en dialog mellem Rådet og kursisterne / de frivillige om emnet, kan du skrive under her.

Du kan underskrive, hvor dit navn er offentligt, eller du kan skrive under anonymt. Ved begge måder skal du bekræfte din identitet ved en lille email, som sendes til din email-adresse, lige efter din underskrivelse.

På forhånd så mange tak for hjælpen :-)

Med kærlig hilsen
Andrea Forman
Thirajane Aurora
Elise Granum
Pia Fridell
Jan Schmidt
Jens Kirk

PS. Ovenstående skrivelse er forfattet af Jens Kirk - med tak for teknisk rådgivning fra Peter Møller Ravn. Skrivelsen er korrekturlæst og udbygget af Andrea Forman og Thirajane Aurora på baggrund af forslag fra medunderskrivere (dem som står under "Kærlig hilsen").

PPS. Er der detaljer, som skal justeres i ovenstående tekst, så skriv endelig til Jens Kirk via nedenstående Kontakt-link.