ingentrafikpåperimetervej

UNDERSKRIFTSINDSAMLING MOD AT LAVE PERIMETERVEJ TIL GENNEMKØRSELS- ELLER TILFØRSELSVEJ

Perimetervej som ligger på flyvestationen og som løber parallelt med Bringevej er under overvejelse som tilførselsvej til planlagt ny bebyggelse vest for Jonstrup. Planerne er offentliggjort i Furesø kommunes kommuneplan 2013. Hvis Perimetervej åbnes fo trafik vil den komme til at fungere både som gennemkørsel mod Måløv og Ganløse og tilførselsvej til det nybyggede område. Dette vil blive et endnu større problem når Motorring 5 vest for flyvestationen bliver bygget. Trafik på Perimetervej vil både betyde øget trafikstøj for beboere i Jonstrup, samt være en forringelse af flyvestationen som rekreativt område. Det karakteristiske ved Jonstrup er desuden at der kun er en tilførselsvej, hvilket er en afgørende faktor for områdets herlighedsværdi. Forslaget fra kommunen strider imod cirkulære om landsplandirektiv der fastslår at der ikke må etableres vejforbindelse på tværs af den grønne kile gennem flyvestationen. Perimetervej ligger i den grønne kile og derfor skal der ikke være vejforbindelse af denne vej. Bemærkninger til forslaget skal være kommunen i hænde senest 4. september.

Undertegnede protesterer hermed mod at Perimetervej åbnes for trafik af nogen art.