Indsigelse mod Klovtoftegaard Byggeri

Indsigelse mod Klovtoftegård Byggeri.

Kommunen og ejeren af Klovtoftegård og Bakkegård har vedtaget ny lokalplan for området og som følge deraf ønsker at opføre 2 til 5 etagers erhvervsbyggeri, et 10 etagers erhvervshøjhus samt en “detail handel for pladskrævende varer”, som formodes at være et byggemarkede.

Som følge af byggeriet, vil der blive opført et nyt lyskryds på Roskildevej, som vil føre vej igennem nybyggeriet og slutte til Klovtoftegade. Det vil betyde væsentligt mere trafik, slidtage og parkering på et iforvejen belastet område med smalle veje. Det forventes at skabe 500-1000 arbejdspladser, samt hotel og konferencecenter. Vi frygter at det betyder øget parkering på Klovtoftegade, Hørskætten, Jens Andersens Vænge, Klovtofte Parken, Lykkens Have og Ludvig Hegners Alle.

Følgende bekymringer ligger til grund for indsigelsen:

• Panorama-vinduer ud til folks haver
  • Øget støj fra trafik og erhverv
  • Støj fra tidlig aflæsning af varer til “byggemarkede”, som potentielt har åbent alle ugens dage 6 – 20
  • Større trafikrisiko for børn og ældre i området
  • 95% bebyggelse af området
  • Gener fra byggeri i årevis
  • Muligt fald af boligværdi
  • Sandsynlig nedrivning af Lærkelunden – Det sidste grønne område i Klovtofte
  • Nedrivning af Bakkegård, som indtil vedtagelsen af ny lokalplan var fredet
  • Komplet omringning af industri og erhverv
  • Øget parkering på de omkringliggende gader
  • Øget slidtage af private fællesveje
  • Risko for sætteskader på husene ved tung lastkørsel gennem området
  • Tilslutning til klovtoftegade resulterende i gennemkørsel til industri.

Der er iforvejen mange ledige erhvervslejemål i området omkring Klovtoftegård og Tåstrup generelt, hvorfor opførelsen af disse højhuse ikke giver mening.

Vi opfordrer alle til at værne om Klovtoftes tætte lokalsamfund og gøre indsigelse solidarisk med os.

Med underskriften her, bekendtgør du din husstands deltagelse i at gøre indsigelse mod Lokalplan 1.36.2, som muliggør nedrivning af Bakkegård, som er fredet, samt opførelse af 2, 5 og 10 etagers bygninger lige op ad Klovtoftegade, samt tilslutning af vej fra Roskildevej til Klovtoftegade.

Vi har samlet alle relveante lokalplaner og kommunalplaner på http://klovtofte.rosenbusk.dk, hvor vi også vil skrive opdateringer om indsigelsen og eventuelle afgørelser fra kommunen.

Det er krævet at man tilkendegiver sig med navn, email og adresse, for at gøre indsigelse.

Ønsker man ikke at skrive under digitalt, kan man komme forbi Klovtoftegade 4 og skrive under, eller ligge en underskrift i postkassen. Der ligger en standard formular på hjemmesiden, som kan printes og underskrives.

Har i nogen spørgsmål er i velkommen til at kontakte mig på klovtofte@rosenbusk.dk.