Imod kommunalbestyrelsens forslag på ny skolestruktur på Mors.

skal vi bare finde os i at, de igen bruger vores børn som kastebold, i deres forsøg på at, spare penge?

vi er nød til at, vise dem at, vi står sammen med skolerne i deres løsning på problemet. i vores skolers løsning spare, de stadig de penge, som de skal men vi bibeholder vores skoler som de er i dag.

vi skal vise de politikere at, vi ikke bare ligger os ned på ryggen og overgiver os!

vi om nogen ved hvor hårdt det, er gået ud over vores skoler, bare de sidste 15 år. Skoler er lukket og friskolerne er blomstret frem. Det har bare ført til at, kommunen ikke har sparet de penge som de havde håbet på. men kan det passe at, vi skal fremtrylle en friskole før de så meget, som lytter på os?

de mener deres løsning er den mest holdbare for mors og mors fremtid, men hvordan hjælper det at, lave lappeløsninger til man kan finde på noget andet. hvordan ser det ud ude fra, at vi ikke engang har en skole hvor man kan gå fra 0-9kl? men to opdelte skoler, det mener vi ikke hjælper på befolkningstallet, hverken nu eller i fremtiden. vi skal gøre mors attraktiv at, leve på og drive virksomhed på.

vi mener ikke det de har gang i, gør mors til et sted man, vil bosætte sig og stifte familie.

så i stedet for at, ligge os om på ryggen og overgive os, så lad os vise dem at, vi står sammen som ø!