Bevar tandplejen i Humlum

I forbindelse med projekteringen af Ny Humlegård og nedrivning af eksisternde bygninger er tandplejen øjensynligt blevet glemt og overset. Dette betyder potentielt at denne funktion vil blive nedlagt og at man som forælder med barn i Humlum daginstitution eller skole vil skulle køre sit barn til enten Hvidbjerg eller Struer ... dette er helt uholdbart og vil for en arbejdene forælder betyde at man i fremtiden risikere at skulle: køre fra sit arbejde til Humlum, hente barnet i daginstitution/skole, køre til Hvidbjerg/Struer, vente på undersøgelsen og at denne foretages, køre tilbage til Humlum, aflevere barnet, køre tilbage på arbejde.

Punktet er på sundhedsudvalgets dagsorden d. 23 april og vil forhåbentligt falde ud til vores fordel således at tandplejen bevares, men der er desværre den riciko at det vil blive set som en kærkommen budget besparelse og at vi vil stå med en uholdbar situation når den eksisternde bygning rives ned.

Høringssvar vedr. nedlæggelse af filial af tandklinikken i Humlum:

Notat i forbindelse med nedrivning af Humlegården og dermed fjernelse af eksisterende tandklinik på 1. sal: