Humant Danmark

Kære borger

Jeg ønsker at samle underskrifter for at støtte de asylansøgere, der er på Ellebæk, familierne på Sjælsmark og de tusinder familiesammenføringersager, som trækkes i langdrag, for at blive afvist. Jeg ønsker at belyse grunden til at vi må handle for vore medmennesker, der ikke har andet end håbet på livet til at fortsætte.

Jeg ønsker at gøre opmærksom på det denne Holocaust Memorial Trust Day, at vi lærer at hele fortidens ar og aldrig nogensinde gør andre ondt i den grad, som det er sket historisk under 2.verdenskrig. Det ses desværre i en række institutioner, der ejes af staten og derfor os som samfund.

Derfor er det på tide at mødes til lysfesterne landet over, at gøre opmærksom på vores menneskeretslige forpligtelser og samfundsgrundlag, at få politikerne til at tage stilling til en human fremtid, som kræver, at vi ser os selv og hinanden i øjnene. Vi må se værdighed i menneskeliv.

Hver dag hobes mennesker op i i nærområdernes flygtningelejre på 80 tusinder. Nødhjælpen til disse områder kan kun yde begrænset hjælp det viser virkeligheden. Bl.a. Assads styre er igennem CAESAR blevet erklæret værre end Holocaust. Det kræver, at Europa er klar til at gå forrest, ikke kun med klimaet, men også når det handler om vores medmennesker.

Angela Merchel var i stand til det, det er vi også. "Wir schaffen das". Vi bør sige et klart nej til at have systematiske fangelejre og flygtninge-fængsler på dansk jord. Uledsagede børn skal modtages alle sammen. Sjælsmark og Ellebæk skal lukkes. De mennesker skal være og er en del af vores samfundet, sålænge det ikke er muligt for dem at tage hjem.

De skærpede familiesammenføringsregler, som lader mennesker vente med usikre skæbner og have deres kære i krigshærgede lande på ubestemt tid, bør ændres til 2 år og de må have mulighed for at få deres kære i sikkerhed, så de kan begynde et liv og være med i vort samfund.

Vi kan IKKE sidde det overhørrigt, vi kan IKKE lade stå til. Vi MÅ finde en human løsning, som har respekt for liv, demokrati, handling og samhørighed. Hvor vækst i vores samfund bygges på bæredygtige liv. Vi må se hinanden som værdifulde bidragere til et humant og fælles Danmark. Et hvor mangfoldighed og tolerance gror.

Ida Marie Helm-Petersen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Ida Marie Helm-Petersen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.